Digital Realty: Manjak ulaganja podriva potencijal umjetne inteligencije

Samo 27 posto europskih poduzeća smatra svoju trenutnu upotrebu umjetne inteligencije transformativnom. Veće ulaganje u digitalnu infrastrukturu bi oslobodio njen puni potencijal.

Miroslav Wranka srijeda, 2. listopada 2024. u 19:55
📷 Panumas Nikhomkhai (Pexels)
Panumas Nikhomkhai (Pexels)

Digital Realty nedavno je predstavio svoje istraživanje "Stanje podataka i AI-ja u Europi", europsku inačicu tvrtkinog nedavno objavljenog istraživanja "Global Data Insights Survey" za 2024. 

Studija o više od 2.000 IT čelnika otkriva značajan porast zrelosti umjetne inteligencije u velikim organizacijama, pri čemu u Europi 85 posto njih implementira strategije umjetne inteligencije, a 42 posto aktivno unovčava tehnologiju.

Ipak, napori na monetizaciji tek trebaju potaknuti temeljni poslovni uspjeh. Samo 27 posto europskih poduzeća smatra svoju trenutnu upotrebu umjetne inteligencije transformativnom, naglašavajući potrebu za većim ulaganjem u digitalnu infrastrukturu kako bi se oslobodio puni potencijal.

Dvije trećine (65 posto) europskih ispitanika identificira robusne podatkovne strategije kao ključne za učinkovito upravljanje i korištenje podatkovne imovine za uspješno provođenje inicijativa umjetne inteligencije.

Svaka druga tvrtka nema dovoljno snage za AI

Glavni izazov je pohranjivanje podataka - 57 posto europskih poduzeća nema dostatan kapacitet pohrane za provođenje svojih strategija. Dodatno, 57 posto priznaje da njihova IT infrastruktura mora biti strateški postavljena kako bi se osigurala učinkovita implementacija. 

Iako 65 posto tvrtki u Europi provodi službenu podatkovnu strategiju za trenutne ili planirane IT lokacije, njih 52 posto navodi nedovoljna ulaganja u podatkovne sustave, infrastrukturu i alate za analizu kao glavnu prepreku izvlačenju uvida iz svojih podataka. 

Isti postotak europskih IT čelnika očekuje kako će uvid u podatke poboljšati njihovu infrastrukturu i strategije lokacije podataka tijekom sljedeće dvije godine.

Blizu tri četvrtine (72 posto) ispitanika u Europi slaže se kako je davanje prioriteta lokaciji podataka najvažnije za rješavanje ključnih izazova, uključujući pohranu, obradu, međusobno povezivanje, usklađenost i prikladnost infrastrukture.

Više od polovice (53 posto) poduzeća u Europi nema potrebnu računalnu snagu za pokretanje obrade podataka za umjetnu inteligenciju gdje je to potrebno i za skaliranje prema potražnji. Nedovoljno znanje o vodstvu, podrška za strategije umjetne inteligencije temeljene na podacima i druge prepreke dodatno ometaju napredak.

Tek 14 posto europskih poduzeća trenutno koristi umjetnu inteligenciju za stvaranje konkurentske prednosti, što ukazuje na hitnu potrebu da organizacije preispitaju svoje podatkovne strategije kako bi ostvarile značajan povrat ulaganja u umjetnu inteligenciju.

"Dobro osmišljena podatkovna strategija ključna je za postizanje zrelosti umjetne inteligencije i pravih poslovnih rezultata. Ova strategija će vjerojatno uključivati kolokaciju visoke gustoće i robusnu interkonekciju na zahtjev, kao dio zahtjeva digitalne infrastrukture", rekao je Colin McLean, glavni direktor za prihode u Digital Realtyju.