ChatGPT se više koristi u zemljama u razvoju nego na razvijenim tržištima
Prošle su gotovo pune dvije godine otkako je OpenAI objavio ChatGPT pokrećući generativnu AI revoluciju
Nakon toga tri velike tehnološke tvrtke započele su utrku u razvoju modela generativne umjetne inteligencije.
Prema podacima iz CCI Global Consumer Sentiment Survey 2023 Boston Consulting Group među zemljama u svijetu Indija ima najveći udio (45%) ljudi koji koriste ChatGPT. To bi moglo biti djelomično zbog velikog broja IT poslova u zemlji, u kojima bi ChatGPT mogao biti vrijedna prednost, navodi se u izvješću.
Jedna korelacija koja se pojavljuje u korištenju ChatGPT-a je da se više koristi u zemljama s mlađom populacijom, to jeste u zemljama gdje je srednja životna dob niža, vjerojatno zbog mlađe populacije koja je više upućena u tehnologiju.
Zanimljivo je i za što se koriste AI alati. Na primjer, ispitanici u Indiji i na Filipinima (veća upotreba ChatGPT-a) koriste AI za specifične ciljeve: pomoć u istraživanju ili kao virtualni osobni pomoćnik. Nasuprot tome, prema BCG-u, ispitanici u SAD-u i Njemačkoj (niža upotreba ChatGPT-a) uglavnom se "igraju s AI alatima".
Za potrošače koji koriste umjetnu inteligenciju za više od efekta novosti, "adresiranje nezadovoljenih potreba" ključna je tema. To može značiti stvaranje financijskih ciljeva, pronalaženje personaliziranih preporuka ili traženje stavki sličnih onima koje su već imali.
Sveukupno, oko 40% svih ispitanika u anketi reklo je da su oduševljeni umjetnom inteligencijom, 28% ih je protiv nje, dok ih je 29% zabrinuto zbog njenih posljedica.