ChatGPT daleko najpopularniji AI alat

ChatGPT ostaje i dalje daleko najpopularniji AI alat, iza njega su manje korišteni alati, odnosno razni chatbotovi, generatori slika i alati za pisanje, navodi writerbuddy.ai u svojoj novoj studiji

Mreža subota, 3. veljače 2024. u 18:23

Koristeći SEMrush, alat u SEO industriji, WriterBuddy  je analizirao više od 3.000 AI alata skupljanjem podataka iz raznih direktorija koji navode AI alate. Od njih izdvojili su 50 globalno najposjećenijih alata, koji su činili više od 80% prometa AI industrije, tijekom proučavanog razdoblja (rujan 2022. do kolovoza 2023. godine). Industrija umjetne inteligencije imala je prosječno 2 milijarde posjeta mjesečno tijekom prošle godine, s porastom na 3,3 milijarde u posljednjih 6 mjeseci.

50 najposjećenijih AI alata u posljednjih 12 mjeseci 📷 writerbuddy.ai
50 najposjećenijih AI alata u posljednjih 12 mjeseci writerbuddy.ai

Deset najpopularnijih

Istraživači na writerbuddy.ai otkrili su da je ChatGPT, besplatni chatbot koji je razvio OpenAI, preuzeo više od 60 posto udjela u prometu za alate s umjetnom inteligencijom između rujna 2022. i kolovoza 2023., akumulirajući ukupno 14 milijardi posjeta. Ukupno, writerbuddy.ai je zabilježio 24 milijarde posjeta AI alatima (50 AI alata) koje su napravili korisnici širom svijeta u navedenom vremenskom okviru što je veliki rast u odnosu na godinu ranije. Isti izvor navodi kako je industrija umjetne inteligencije doživjela je prosječni mjesečni porast prometa od 236,3 milijuna posjeta.

U istom razdoblju koje je analizirao WriterBuddy, drugi najpopularniji AI alat nakon ChatGPT-a bio je chatbot Character AI, koji je ostvario ukupno 3,8 milijardi posjeta između rujna 2022. i kolovoza 2023. godine.

AI alat za pisanje QuillBot zaostaje za Character AI s 1,1 milijardom posjeta, a slijede ga generator slika MidJourney s 500,4 milijuna posjeta i alat za podatkovnu znanost Hugging Face s 316,6 milijuna.

Bard, Googleov odgovor na ChatGPT, došao je na šesto mjesto s 241,6 milijuna posjeta u istom vremenskom razdoblju, a slijede ga alat za pisanje umjetne inteligencije NovelAI s 238,7 milijuna posjeta, video generator CapCut s 203,8 milijuna, chatbot JanitorAI sa 192,4 milijuna i generator slika Civitai sa 177,2 milijuna.

50 analiziranih AI alata doživjelo je stopu rasta od 10,7x , s prosječnim mjesečnim povećanjem od 236,3 milijuna posjeta.

ChatGPT, Character AI i Google Bard doživjeli su neto rast prometa od 1,8 milijardi, 463,4 milijuna, odnosno 68 milijuna posjeta.

Craiyon, MidJourney i Quillbot suočili su se s najvećim padom prometa tijekom tog razdoblja.

Tko koristi AI alate?

Osim primjetnih zemljopisnih razlika, postoji i veliki rodni jaz između onih koji koriste alate umjetne inteligencije i onih koji ih ne koriste.

Prema analizi WriterBuddyja, velika većina korisnika AI alata u promatranom razdoblju bili su muškarci (69,5 posto), dok su samo 30,5 posto bile žene.

Taj jaz odražava postojeću rodnu podjelu u sektoru umjetne inteligencije, gdje su većina radnika muškarci. Prema najnovijim podacima Svjetskog ekonomskog foruma (WEF), samo 22 posto žena u svijetu se bavi AI profesijama.

Zemljopisni jaz

Također postoji velika razlika u zemljopisnom podrijetlu prometa za AI alate. Najveći dio ukupnog prometa (22,62 posto) dolazi iz Sjedinjenih Američkih Država (SAD), ukupno 5,5 milijardi posjeta, dok 8,52 posto dolazi iz Indije, koja je izvor 2,1 milijarde posjeta.

Među prvih deset zemalja s najviše korisnika umjetne inteligencije su i Indonezija (1,4 milijarde posjeta), Filipini (1,3 milijarde posjeta), Brazil (1,3 milijarde posjeta), Velika Britanija (665 milijuna posjeta), Japan (642 milijuna posjeta), Njemačka (630 milijuna posjeta), Meksiko (579 milijuna posjeta) i Kanada (534 milijuna posjeta). Zajedno, europske zemlje imale su ukupno 3,9 milijardi ukupnih posjeta, što stari kontinent čini trećim nakon SAD-a i Indije.

Rast prometa AI industrije u posljednjih 12 mjeseci 📷 writerbuddy.ai
Rast prometa AI industrije u posljednjih 12 mjeseci writerbuddy.ai

Uređaji pristupa

Većina korisnika AI alata u vremenskom okviru koji je analizirao WriterBuddy (63 posto) učinila je putem mobilnih uređaja, prije svega pametnih telefona, a ne prijenosnog ili stolnog računala.

Mreza 4 / 2024 travanj 2024.