Pametna kupnja - Umjetno inteligentno, lančano povezano
Povećanjem konkurencije u povezanom digitalnom svijetu, svi gospodarski protagonisti nastoje povećati produktivnost smanjenjem broja neizvjesnih događaja. Umjetna inteligencija (AI) i strojno učenje (ML) počinju mijenjati dosadašnje uhodane lance opskrbe, što će dodatno potencirati podjelu na dobitnike i gubitnike u ovoj branši
Umjetna inteligencija i strojno učenje već danas u poslovnim procesima pobjeđuju nepoželjne ljudske osobine, poput neučinkovitosti i nepredvidivosti. Njihova sposobnost uvida u cjelokupno poslovanje poduzeća i sve aspekte lanca opskrbe, minucioznošću i metodologijama koje ljudi jednostavno ne mogu oponašati, vinula ih je u sam vrh poželjnih poslovnih alata. AI unapređuje lance opskrbe i pomaže u optimizaciji potrebnoj za preciznije planiranje kapaciteta, poboljšanje produktivnosti, povećanje kvalitete usluga, smanjenje troškova i podizanje učinkovitosti, dodatno stvarajući sigurnije radne uvjete. Brzina donošenja odluka, brzina promjena u lancima opskrbe i brzina procesa, neprekidno se ubrzavaju. Prema Gartnerovim navodima, tvrtke koje se bave lancima opskrbe očekuju da će se razina automatizacije u njihovim procesima udvostručiti u sljedećih pet godina. Kada se supply chain tvrtke koje se bave dostavama suočavaju s izvanrednim situacijama, poput pandemije s kojom danas živimo, dobro razumijevanje utjecaja na lance opskrbe i priprema planova za nepredviđene situacije mogu pomoći da se na pravi način nose s neizvjesnostima. Ne samo da su globalne supply chain korporacije u svoje procese uvele umjetnu inteligenciju, već su je uveli i puno manji trgovački lanci koji kombiniraju online narudžbe s AI.