Telekomunikacije ključne u povećanju poslovne učinkovitosti s AI-jem
Primjena umjetne inteligencije ne donosi gubljenje poslova nego donosi priliku tvrtkama u više industrija da povećaju produktivnost i poboljšaju živote zaposlenika, navodi Ernst & Young LLP (EY)
Pri tome se ne smije zanemariti ukupna odgovornost telekom industrije da osigura sigurnu, poštenu i transparentnu upotrebu umjetne inteligencije koja će definirati poslovanje i život slijedećih decenija.
Izvješće tvrtke Ernst & Young LLP (EY) Wired for AI analizira transformativni učinak AI-a navodeći da bi polovica svih poslova u SAD-u i Europi mogla iskoristiti umjetna inteligencija (Artificial intelligence, AI) i generativnu AI (Gen AI) za poboljšanje učinkovitosti u najmanje 50% radnih zadataka.
Transformativna uloga AI
Izvješće zaključuje da će telekomunikacijska industrija imati ključnu ulogu u pomaganju da se 7 od svakih 10 radnih mjesta poveća umjetnom inteligencijom (AI). To ukazuje na to da će ti poslovi - nazvani “visoko ovisni o mreži” - imati ključnu ulogu u otključavanju transformativnog utjecaja umjetne inteligencije na radne prakse na globalnoj razini i naglašava središnju ulogu industrije telekomunikacija u širenju njezinih društvenih i ekonomskih koristi.
Goldman Sachs procjenjuje da bi godišnji globalni gospodarski učinak od 7 bilijuna američkih dolara mogao proizaći iz dobitaka omogućenih umjetnom inteligencijom – što je ekvivalentno učinku dodatnih 120 milijuna radnika. Suprotno nekim nedavnim studijama o utjecaju umjetne inteligencije - kao što je ovogodišnje predviđanje Svjetskog ekonomskog foruma da bi 44% uloga moglo biti poremećeno tehnologijom - izvješće Wired for AI sugerira da se poslovna učinkovitost može dramatično poboljšati povećanjem broja ljudi s poznavanjem umjetne inteligencije.
Uštede
U izvješću EY procjenjuje se da bi ukupno ušteđeno vrijeme ako bi se umjetna inteligencija koristila u cijeloj telekomunikacijskoj industriji, što se naziva dodatni proizvodni kapacitet, moglo doprinijeti s 33 milijarde dolara manje isplata zaposlenicima godišnje. Varijacije od zemlje do zemlje proizlaze iz razlika u mješavini zanimanja između gospodarstava, što sugerira da bi neke zemlje prirodno mogle imati više koristi od umjetne inteligencije nego druge. Izvješće također otkriva da veća gospodarstva – poput SAD-a, Velike Britanije i Njemačke – mogu brže usvojiti i imati koristi od umjetne inteligencije zbog većeg udjela uloga u zanimanjima koja ovise o mreži, poput uslužnog sektora.
Izvješće pravi razliku između produktivnosti i učinkovitosti, prepoznajući da, iako umjetna inteligencija možda neće izravno povećati učinak ili smanjiti troškove - tradicionalne mjere produktivnosti - ona može poboljšati učinkovitost omogućavanjem bržeg izvršavanja zadataka i poboljšanog zadovoljstva korisnika. Međutim, izvješće napominje da, iako je ušteda vremena moguća u većini uloga, neki se možda više bore od drugih da usvoje AI. "Potencijal usvajanja" znači da prepreke poput slabih digitalnih vještina radne snage ili nedostatka poslovnog prihvaćanja mogu smanjiti koristan učinak tehnologije.
Telekomunikacije i AI
Umjetna inteligencija ima potencijal transformirati telekomunikacijsku industriju poboljšanjem mrežnih operacija, jačanjem sigurnosti, podizanjem razine korisničke usluge i pojednostavljenjem back-office procesa. Algoritmi umjetne inteligencije, na primjer, mogu se koristiti za analizu uzoraka mrežnog prometa, pomažući u predviđanju zagušenja i drugih problema, tako da upravitelji mreže i operativni timovi mogu smanjiti vrijeme prekida mreže.
Nadovezujući se na utvrđene pristupe za procjenu utjecaja umjetne inteligencije, analiza EY-a također pokazuje koja bi zanimanja u telekom industriji mogla imati najviše koristi od umjetne inteligencije, otkrivajući da se najveći dobici vide u svakodnevnim zadacima u upravljanju i administrativnim ulogama, ljudskim resursima i financijama. Inženjerske i tehnološke uloge također imaju velike koristi, s umjetnom inteligencijom koja pomaže u svakodnevnim mrežnim operacijama, kao i u naporima istraživanja i razvoja i ispravljanju grešaka. Drugi značajni dobici također se mogu postići u ulogama prodaje i korisničke službe, kao što su operativci pozivnog centra i menadžeri prodaje. Sveukupno, istraživanje sugerira da bi 71% radnih mjesta u telekomunikacijskoj industriji moglo imati koristi od proširenja AI-jem.