Zrakoplovni sustav Iris - Digitalizacija neba

Kontrolori zračnog prometa koriste radar kako bi otkrili lokaciju zrakoplova i njihov smjer kretanja. Zatim razgovaraju s pilotima, savjetujući ih o njihovoj ruti. Taj pristup radno je intenzivan i zahtijeva velike sigurnosne tampon zone oko zrakoplova, što može ograničiti kapacitet zračnog prometa i dovesti do kašnjenja. Štoviše, zahtijeva liniju vidljivosti između zrakoplova i kopnenih radarskih stanica, što je nemoguće kada zrakoplovi lete iznad oceana, a to dovodi do korištenja još većih tampon zona

Gorden Knezović utorak, 19. srpnja 2022. u 00:00
Prednosti korištenja Irisa za zračne prijevoznike i putnike bit će ogromne, od bržih i učinkovitijih ruta letova s manje kašnjenja, do poboljšanja učinkovitosti okoliša, uključujući manju potrošnju goriva i emisije ugljičnog dioksida
Prednosti korištenja Irisa za zračne prijevoznike i putnike bit će ogromne, od bržih i učinkovitijih ruta letova s manje kašnjenja, do poboljšanja učinkovitosti okoliša, uključujući manju potrošnju goriva i emisije ugljičnog dioksida

Piloti zrakoplova komuniciraju s kontrolorima zračnog prometa glasom ili korištenjem zastarjele podatkovne komunikacijske tehnologije. To čini letačke operacije neučinkovitima, jer se zrakoplovi moraju držati daleko jedan od drugog i slijediti unaprijed definirane zračne koridore, umjesto da idu najizravnijim, odnosno najkraćim putem.

Članak dostupan pretplatnicima

Kako bi mogao pročitati cijeli članak, moraš biti prijavljen na Bug.hr sa svojim podacima te imati status pretplatnika.

Mreza 8-9 / 2022 kolovoz-rujan 2022.