Tehnologija virtualnog zamjenskog prekrivanja perimetra stigla i u tv prijenose

Gledatelji El Classica u finalu španjolskog Kupa kralja u Hrvatskoj mogli su vidjeti reklame pojedinih hrvatskih tvrtki

Gorden Knezović nedjelja, 4. svibnja 2025. u 06:15

Ne, hrvatski brendovi nisu platili reklame na utakmici koju su uživo pratile stotine milijuna ljudi diljem svijeta, nego se radi o tehnologiji virtualnog zamjenskog prekrivanja perimetra (Virtual perimeter advertising). Tehnologiju omogućuje specijalizirani software u kombinaciji s AI-em u realnom vremenu, analizira poziciju LED panela i kamere te u TV prijenosu radi overlay virtualne reklame preko stvarnog sadržaja panela. Funkcionira dobro, čak i uz linijskog suca koji je stalno ispred tih reklamnih panela.

Tehnologija omogućuje sa dok se na stadionu prikazuju lokalne reklame, gledatelji u različitim državama u TV prijenosu vide oglase prilagođene svom tržištu, što omogućuje istovremeno prikazivanje praktično neograničenog broja različitih reklama na istom, fizički ograničenom prostoru. Ne funkcionira još savršeno - aktivno je samo na primarnoj kameri pa se, na primjer,  u usporenoj snimci El Classica mogla vidjeti reklama za UberEats dok se par sekundi prije u toj istoj situaciji na terenu vidjeli neku od hrvatskih reklama. Pitanje je samo vremena kada će funkcionirati na svim kamerama, iz svih kutova.

U nekoj daljnjoj ili ne tako daljnjoj budućnosti od reklama koje se prilagođavaju tržištima moći ćemo vidjeti reklame prilagođene pojedincima. Kao što Netflix različitim korisnicima predlaže različite sadržaje, pa čak i iste sadržaje s različitim vizualima, kao što na Googleu, Meti, TikToku i drugdje oglasi ciljaju korisnike prema demografiji, interesima i ponašanjima - vrlo je izvjesno da će se i u televizijskim prijenosima prikazivati personalizirani oglasi.