Microsoft Teams - Novi alat u obitelji Office 365
Satya Nadella, glavni direktor Microsofta, predstavio je u New Yorku, 2. studenoga 2016. godine, novi alat koji je dio obitelji Office 365 – Microsoft Teams. Microsoft Teams je proizvod koji na jednome mjestu omogućuje kolaboraciju timova, komunikacijom, razmjenom dokumenata te video i audio pozivima
Microsoft proizvod opisuje kao chat based workspace. Glavna karakteristika mu je da se s jednog mjesta lako i jednostavno može pristupiti drugim dijelovima paketa Office 365, kao što su SharePoint, Outlook, Planner, OneNote te ostalim “vanjskim” proizvodima, kao što su Trello, Twitter, Asana, Jira, Wunderlist...
Jedan od najpoznatijih konkurentnih proizvoda takve vrste je Slack, a Microsoft svoj novi proizvod zove: Slack killer. Microsoft je Teams izbacio istog dana za sve operacijske sustave i uređaje (laptope, tablete, mobilne telefone za Windowse, Android i iOS)
Kako bi se mogao koristiti, Teams se prvo mora aktivirati u Officeu 365, kao i svaka druga aplikacija unutar administratorskog modula. Nakon nekog vremena na glavnom ekranu Officea 365 trebala bi se pojaviti ikonica za Teams, ali usprkos svim reklamnim videima, to se ne događa. Stoga je, nakon aktivacije, pristup aplikaciji moguć jedino preko direktnog linka https://teams.microsoft.com . Aplikacija je dostupna i za download, a preporučuje se rad s lokalnom verzijom. Navigacija je jednostavna – na lijevoj strani ekrana postoje prečice kao što su: Activity, Chat, Teams, Meetings, Files, Feedback i Settings. No, sve počinje s timovima. Timovi mogu biti sastavljeni od jednog člana (samog kreatora tima), ako se želi privatno voditi neki projekt ili vlastite aktivnosti, ili više članova. Velika mana je to što članovi tima moraju biti dio Azure Active Directoryja, odnosno, zasad ne postoji način da član tima bude netko s vanjskom email adresom, no prema najavama, Microsoft intenzivno na tome radi.
Timovi i kanali
Timovi se, suprotno logici samog naziva, kreiraju oko nekog skupa aktivnosti, primjerice Marketinški plan, Organizacija konferencije neurokirurga i slično. Prilikom kreiranja tima, mogu mu se dodijeliti i članovi, koji mogu biti vlasnici (Owner) i imaju sva prava nad timom, ili samo članovi (Members) te oni mogu samo participirati u timu, ali ne mogu ga brisati ili ažurirati. Kreiranjem tima, automatski se kreira i tzv. kanal (Channel) naziva General, te grupa unutar Outlooka (ako se ne koristi postojeća, što je također moguće). Kanali su grupe unutar jednog tima, koji imaju neki logički smisao (primjerice, unutar tima Organizacija konferencije neurokirurga kanali mogu biti: Organizacija smještaja, Organizacija prijevoza, Organizacija dvorana i slično). Svi članovi tima mogu vidjeti sve kanale i po njima nesmetano raditi, što je mana u usporedbi sa Slackom, gdje svaki kanal ima svoje članove tima, koji mogu biti različiti. Dobra stvar je to što je svaki kanal konfigurabilan. Primjerice, unutar kanala Organizacija prijevoza može se dodati i Microsoft planner te nesmetano s njime raditi, bez potrebe da se posebno otvara aplikacija. Mana je to što se svaki kanal mora posebno konfigurirati, što je dodatni posao. Također postoje i brojni konektori preko kojih se u svaki kanal može dodati neka “vanjska” aplikacija (Twitter, Wunderlist i slično…). Time se svi događaji (primjerice, tweetovi, završeni zadaci u Wunderlistu i slično, ako je tako postavljeno) direktno vide u kanalu. Svaki tim automatski kreira svoje SharePoint mjesto, u koje se iz Teamsa može doći direktno te raditi sve što je dopušteno članu tima.
Konverzacija
Konverzacija se unutar svakog kanala odvija jednostavno tako da se u konverzacijski prozor upiše tekst, koji se može i urediti (primjerice, bold, italic), dodati sličice, ikonice i slično. Svaka konverzacija može se “lajkati” te se mogu dodati naljepnice (stickeri), što ovaj proizvod čini kombinacijom ozbiljne aplikacije i zabave (tko danas u ozbiljnoj aplikaciji na projektima lajka ili šalje sliku sladoleda?). Jedna od važnih funkcionalnosti je ta da se dio konverzacije može spremiti. Naime, prilikom vrlo velikog broja izmijenjenih konverzacija, često se na nešto zaboravi odgovoriti pa je ta funkcionalnost – nužna.
Konverzacija je moguća i preko sastanka Skype for Business, koji se može inicirati trenutačno, tako da se klikom na ikonu kamere odabere opcija “Meet now”. Pritom se pokreće videopoziv, a svaki član tima trebao bi se moći priključiti za vrijeme sastanka (join). No, zasad se, kad se to pokuša uključiti, preko web-aplikacije dobiva zabavna poruka: “This feature is coming and will be available real soon!”. No, s desktop aplikacijom sve uredno radi. Sastanak se može zakazati i u budućnosti te on ostaje u konverzaciji (doduše, ne snimljen, već samo kao naznaka da je održan), a može ga se ocjenjivati zvjezdicama (rating). Također, mogu se dodavati komentari, a može se nastaviti i pisana konverzacija vezana uz njega. Prilikom konverzacije posebno je važno to da svi članovi tima mogu sve vidjeti, svaki komentar, svaki privitak, svako ocjenjivanje, kao i to da ne postoji mogućnost ograničavanja pregleda na određene članove tima.
Privatnost – chat
Privatni chat “jedan na jedan” moguć je unutar chat menija. No, ovdje se ne radi smo o chatu. Tu se mogu stavljati dokumenti, dodavati aplikacije i gotovo sve što se može i s kanalima, a jedina je razlika što ovo vidi samo onaj član tima kome je namijenjeno, tj. onaj s kime se chata, odnosno razmjenjuju informacije. Naravno, moguće je dodati i druge članove tima, no to i dalje tvori privatnu grupu za komunikaciju. Mogu se dijeliti i dokumenti, spremati na OneDrive, kao i organizirati pozivi (video i audio).
Desktop | Mobilno | |
Kreiranje timova | Da | Ne |
Chat | Da | Da |
Videopoziv | Da | Ne |
Audiopoziv | Da | Ne |
Konverzacije – chat | Da | Da |
Dodavanje dokumenata | Da | Ne |
Korištenje vanjskih aplikacija u kanalima | Da | Ne |
Zaključak
Microsoft Teams bez sumnje je, usprkos brojnim manjkavostima, alat koji će vrlo brzo biti široko prihvaćen. Njime je uvelike skraćeno vrijeme traženja i pristupa te pohranjivanja raznih podataka, a najviše “skakanje” iz jedne aplikacije Officea 365 u drugu. Sve je pregledno, sve je jasno, lako za korištenje, a ako se uključe i dodatne aplikacije, bez kojih je korisniku život nezamisliv (Trello, Jira i slično), tada je i korištenje tih alata olakšano. S jednog mjesta – u sve aplikacije direktno.
Manjkavost (ako se to tako može nazvati) programa jest to što su dodane funkcionalnosti koje se koriste za zabavu (raznorazne naljepnice, emotikoni i slično), no to nije nužno koristiti. Microsoft i sam najavljuje da razvija proizvod svakodnevno te će se mane kao što je nemogućnost dodavanja eksternih članova tima, neusuglašenost web i desktop verzije i slične “dječje bolesti”, vrlo brzo popraviti. Vrijeme Slackove dominacije je prošlo i, ako nešto drastično ne promijene, završilo. Naravno, za korištenje Teamsa morate imati Office365 račun, a Slack ima i besplatnu inačicu.
NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.