Elektromobilnost - Druga prilika
Potpredsjednik Europske komisije i povjerenik za međuinstitucionalne odnose i upravu Maroš Šefkovič najavio je kako će Europska unija vjerojatno zabraniti uvoz baterija iz trećih zemalja, prije svega jugoistočne Azije
Informacija o 3,2 milijarde eura državnih potpora za proizvodnju baterija u Europskoj uniji izaziva veliku pozornost, kako u poslovnim, tako i u političkim krugovima, ne samo zbog te ključne odluke za sve ugroženiju europsku automobilsku industriju, nego i zbog promjene u dijelu strategije EU o tržišnim pravilima, prema kojima je strogo onemogućeno stvaranje tržišnog monopola u bilo kojoj gospodarskoj aktivnosti. Naime, očito se u institucijama EU i kod glavnih proizvođača automobila, ali i od ključnih političkih sudionika politike EU shvatilo da se samo udruženim snagama i posebnim institucionalnim mjerama mogu suprotstaviti istočnoazijskim suparnicima koji ugrožavaju budućnost europske automobilske industrije. Automobilska industrija jedna je od ključnih europskih gospodarskih djelatnosti s jakom globalnom konkurentnošću, no razvoj proizvodnje električnih automobila u Kini i potpuna ovisnost europskih proizvođača od uvoza baterija za električna vozila iz istočne Azije ugrožavaju tu konkurentnost s trendom prelaska na električna vozila.