Chatbotovi danas mogu sve: naručiti vam klijenta, uzeti osnovne podatke o njemu i njegovoj pravnoj situaciji, pomoći klijentu da samostalno popuni formulare, pružiti osnovne pravne informacije, a ako dovoljno rastegnemo pojam chatbota i u njega uključimo i svepoznati ROSS, tada vam chatbot može analizirati i sudsku praksu
Viktorija Kneževićčetvrtak, 1. kolovoza 2019. u 00:00
Iako korisnici pod botom obično podrazumijevaju chatbotove, bot je zapravo svaki softverkoji samostalno može komunicirati s korisnikom, a da taj korisnik nema nikakva znanja koja se tiču programiranja, pa tako botom smatramo i aplikaciju koja vam može pomoći da naručite pizzu iz obližnjeg restorana, a bot je i sveprisutna Siri.
Pravni chatbotovi podvrsta su bota koji obavlja automatizirane radnje koje spadaju u pravnički posao. Pravnici, odnosno odvjetnici, botove mogu koristiti kako bi ubrzali posao, kako bi omogućili bolje korisničko iskustvo svojim klijentima, ili im naprosto dali priliku da se određenom vrstom usluge služe sami.
Skaliraj me nježno
Uz botove, pravo kao biznis, napokon, prvi put u povijesti može postati skalabilno. Do sada su povećanja produktivnosti redovito iziskivala povećanja troškova prvo radne snage, a onda i svih drugih povezanih troškova. Jedan chatbot bez problema može uslužiti 1.000 klijenata dnevno, što nama ljudima, naravno, ne polazi za rukom, iako se često na kraju dana osjećamo baš kao da smo odgovorili na 1.000 upita.
Širu profesionalnu publiku hvata panic mode od samog pogleda na popis zadataka koji su tradicionalno do sada smatrani osnovnim odvjetničkim poslom, nekom vrstom opće odvjetničke prakse, a koju sada bez problema može izvršiti bot umjesto odvjetnika.
Međutim, čim zagrebemo malo dublje u istraživanja koja se tiču načina organizacije rada u odvjetničkim uredima i “monetizacije” tog rada, paniku može zamijeniti optimizam.
Naime, čelično pravilo 80/20, izgleda, vrijedi i u odvjetništvu, pa tako istraživanja potvrđuju da su samo 2 sata i 15 minuta odvjetničkog rada, od ukupno 8 sati dnevno, zaista naplativa klijentu. Sve ostalo vrijeme izgubimo u formalnostima i suboptimalnoj organizaciji. Gurui self helpa rekli bi kako prostora za napredak ima na pretek.
Buzz
Chatbotovi su danas neka vrsta buzzworda, poput appa nedavno. No, za razliku od appova – koji su bili veliki hit, a nisu se pokazali funkcionalnima jer, osim deficita sadržaja u odnosu na web, iziskuju posebne aplikacije za svaki od sadržaja – chatbotovi uspješno otklanjaju upravno te probleme: nema splittinga komunikacijskog kanala, niti ograničavanja sadržaja. Bot može “pokupiti” sadržaj s bilo koje lokacije na koju ga usmjerite.
Smatra se da je prvi napravljen chatbot u povijesti bio ELIZA, Weizenbaumov psihoterapeutski chatbot stvoren 60-tih godina. Bot je stvarao privid da razgovara s pacijentom/klijentom tako da mu je povremeno postavljao pitanja i davao odgovore.
Četiri jahača
Četiri su temeljne prednosti koje nam može donijeti šira primjena bota:
Šira informiranost o pravima i obavezama koja dovodi do veće pravne sigurnosti. Niti jedan od postojećih legal chatbotova ne daje klijentu niti stvara neka dodatna prava, nego ih samo informira o postojećima i pomože im da ih ostvare.
Prvi kontakt između klijenta i odvjetnika serija je uglavnom predvidivih pitanja, kroz koju lakše i djelotvornije može proći bot nego čovjek.
Smanjivanje komunikacijskih problema između klijenta i odvjetnika. Istraživanja pokazuju kako klijenti vrlo često ne razumiju ono što im odvjetnik govori, ali zbog osjećaja nelagode i srama ne žele to reći ili, pak, zbog velikog stresa koji prati posjet odvjetniku nisu u stanju zapamtiti koncepte koje im on izlaže. Odvjetnici su skloni koristiti svoje profesionalne, dobro ustaljene izraze, koji klijentima nisu razumljivi. Ako klijent komunicira s chatbotom, može uzeti stanku, postaviti potpitanje ako nešto ne razumije, a bot može biti programiran da koristi jezik koji je bliži svakodnevnom govoru.
Popunjavanje formulara poput njemačkog RATISA, koji vas može provesti kroz seriju pitanja, može izvršiti i procjenu osnovanosti zahtjeva za naknadu zbog kašnjenja leta. Dakle, ovaj bot neće vam samo pomoći da popunite formular, nego će vam postaviti i set pitanja te ponuditi procjenu vjerojatnosti uspjeha vašeg zahtjeva. Sve to učinit će u djeliću sekunde i potpuno besplatno. Tako oslobađa klijenta troška pravnog savjetovanja koje nema daljnju konkretnu korist kojoj se može nadati, a odvjetnika oslobađa utroška vremena na klijenta koji neće biti baš najsretniji zbog toga što je učinio izdatak za savjetovanje koji mu se neće vratiti.
NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.
7 utičnica, (2 za visoki napon, 5 linearno filtrirane), 15 ampera RMS, Linear Noise-Dissipation i Ground-Noise Dissipation, Linear Noise-Dissipation i Ground-Noise Dissipation
2x 120 W po kanalu na 4 oma, Bluetooth 5.2 s AptX Adaptive, bežično i žično povezivanje slušalica, Hi-res audio digitalni ulazi, ESS ES9018 DAC, Class AB amplifikacija, solidni aluminijski potenciometri, aluminijski prednji, gornji, bočni i stražnji paneli, kompaktni daljinski upravljač.
Q Concerto Meta smo slušali s nekoliko pojačala koja za njih predstavljaju logičan izbor ili barem logičan početak traženja - Audiolab 7000A, Arcam A15, NAD C368 i Cambridge Audio CXA81 MkII.