75% automobila prodanih 2024. imalo je ugrađenu mobilnu vezu

Globalna prodaja povezanih automobila porasla je u 2024. godini 8% na godišnjoj razini, prema najnovijem Global Connected Car Trackeru analitičke tvrtke Counterpoint Technology Market Research

Gorden Knezović subota, 15. ožujka 2025. u 06:15

75% svih osobnih automobila prodanih 2024. godine imalo je ugrađenu mobilnu povezivost, što je porast u odnosu na 71% u 2023. godini.

Proizvođači automobila integriraju naprednu telematiku, navigaciju u stvarnom vremenu i povezane značajke zabave u automobilu kako bi poboljšali iskustvo vožnje i poboljšali sigurnost. Ugrađena mobilna povezivost sve više postaje standard.

Toyota vodeća

Toyota Grupa dominirala je prodajom globalnog tržišta povezanih automobila u 2024. godini, a slijede je Volkswagen Grupa i Hyundai Kia Automotive Group. Kineska BYD grupa imala je najbrži rast, s povećanjem prodaje povezanih automobila od čak 34% na godišnjoj razini.

BYD kao proizvođač električnih vozila implementirao je značajke povezivosti u svim svojim modelima automobila te pruža napredne sigurnosne i tehnološke značajke po konkurentnoj cijeni, što pomaže njegovom brzom rastu na tržištu povezanih automobila.

Proizvođači automobila diljem svijeta integriraju ugrađenu povezivost kako bi poboljšali korisničko iskustvo u automobilu, sigurnost i performanse vozila. Kako povezivost postaje standardna ponuda, potražnja potrošača nastavlja oblikovati evoluciju automobilske industrije .

Najnaprednija Kina

Kina je ostala vodeća na globalnom tržištu povezanih automobila u 2024. godini, vođena svojim rastućim sektorom električnih vozila i snažnom potražnjom potrošača za rješenjima pametne mobilnosti, a slijede je SAD i Njemačka. Međutim, Indija se istaknula kao najbrže rastuće tržište, zabilježivši porast od 25% na godišnjoj razini u 2024. godini. Counterpoint to pripisuje domaćim proizvođačima koji integriraju značajke povezivosti u svoje automobile.

Indijska automobilska industrija prihvaća rješenja pametne mobilnosti, usklađujući se sa zahtjevima potrošača za besprijekornom digitalnom integracijom u vozila. Vodeći proizvođači više se usredotočuju na svoje linije električnih vozila, koja su sva opremljena naprednim mogućnostima povezivanja i sigurnosti. Očekuje se da će Indija biti najbrže rastuće tržište povezanih automobila, s CAGR-om od 18% između 2025. i 2030. godine.

Rast 5G-a

Telematske kontrolne jedinice (TCU), koje omogućuju pristup 4G mrežama, ostaju primarni tip uređaja za povezivanje u povezanim automobilima. Oko 94% povezanih automobila prodanih 2024. godine bilo je povezano 4G mrežom. Međutim, prodor 5G postupno raste, poboljšavajući naprednu povezanost vozila. Integracija 5G u luksuzne i premium modele uzima sve više maha, a u sljedeće dvije godine polako će se prenijeti i na automobile srednje klase. Očekuje se da će više od polovice prodanih automobila imati ugrađenu 5G povezivost do 2028. godine. 5G povezivost omogućit će poboljšanu komunikaciju između vozila i svega (V2X), brži prijenos podataka i poboljšane mogućnosti autonomne vožnje.