Combis EMA - Rješenje za upravljanje mobilnim uređajima – iz oblaka

Ulaganje u mobilnost danas je jedno od najvažnijih tehnoloških ulaganja u tvrtkama koje žele postići veću kontrolu operativnih troškova poslovanja, ali i povećati produktivnost zaposlenika

Zvonko Pavić četvrtak, 1. kolovoza 2019. u 00:00
Izgled radnog kontejnera na Android sustavu pri završetku prijave uređaja. Sve aplikacije potpuno su odvojene od privatnog dijela memorije u uređaju
Izgled radnog kontejnera na Android sustavu pri završetku prijave uređaja. Sve aplikacije potpuno su odvojene od privatnog dijela memorije u uređaju

Istraživanja (analitičkih kuća Gartner i Kinvey) pokazuju kako prosječan profesionalac u današnjem digitaliziranom svijetu svakodnevno rabi barem tri digitalna uređaja – svoje stolno i prijenosno računalo i mobitel, a više od pola stalno zaposlenih ljudi u svijetu (1,4 milijarde ljudi) svoj posao obavlja u hodu, dakle ne na fiksnom radnom mjestu, već s raznih lokacija s kojih mogu pristupiti Internetu, a time i podacima i alatima koje koriste u obavljanju radnih zadaća. Uz to, prosječan broj aplikacija koje organizacije danas nude svojim zaposlenicima približava se brojci 100.

Veći broj uređaja, sve veća pokretljivost radne snage i sve veći broj aplikacija koje danas koristimo, stvaraju situaciju kojom nije lako upravljati. Štoviše, više od 80 posto zaposlenika tvrtki s popisa 500 najvećih tvrtki, koji objavljuje časopis Fortune, koristi se javnim cloud uslugama za spremanje datoteka, servisima kao što su, primjerice, Dropbox ili Google Drive. Problem s time je to što su te usluge posve izvan kontrole tvrtke za koju zaposlenik radi pa je njihova uporaba u smislu mogućeg izlaganja podataka koji često mogu biti, i jesu poslovne tajne, vrlo rizična.

Prikaz mogućnosti koje daje EMA. Integracija i kondicionalni pristup podacima temelj su sigurnog rada krajnjeg korisnika
Prikaz mogućnosti koje daje EMA. Integracija i kondicionalni pristup podacima temelj su sigurnog rada krajnjeg korisnika

Maksimizirati produktivnost

“Danas imamo ‘bezbroj’ aplikacija instaliranih na različitim uređajima, koje rade na različitim operacijskim sustavima, i koje od korisnika traže nešto veću upućenost u to kako funkcioniraju: primjerice, korisnik mora znati da nekim datotekama može pristupiti samo s računala s Windowsima, da tim istim datotekama ne može pristupiti s iOS (iPhone) uređaja, itd. To stvara problem, kako za ljude koji moraju administrirati te uređaje, tako i za produktivnost ljudi koji ih koriste”, kaže Igor Dužević, direktor sektora profesionalnih usluga i sistemske integracije u tvrtki Combis koja je na svojoj tradicionalnoj poslovno-tehnološkoj konferenciji, ove godine održanoj u Vodicama, predstavila svoje novo rješenje za upravljanje prijenosnim uređajima.

Riječ je o aplikaciji nazvanoj Combis EMA (Enterprise Mobility Administration), a cilj joj je maksimizirati produktivnost zaposlenika, pojedinaca i timova, koji najveći dio radnog dana provode izvan tvrtke, negdje na terenu.

Combis EMA unificirana je radna okolina za siguran pristup i razmjenu poslovnih aplikacija i sadržaja, konfigurirana tako da korisnik koji je rabi ne mora razmišljati o tome s kakvog uređaja i s kojim operacijskim sustavom joj pristupa – može to učiniti s bilo kojeg prijenosnog uređaja, neovisno o tome je li riječ o uređaju koji se temelji na Androidu, iOS-u, Windowsu, Linuxu ili nekom drugom operacijskom sustavu. Uz to, Combis EMA odvaja privatne od poslovnih podataka na istom uređaju, šifrira uređaje, podatke i komunikaciju te dopušta uporabu privatnih prijenosnih uređaja i u poslovne svrhe. Rješenje Combis EMA brzo prepoznaje uređaje koji nisu usklađeni s njenim pravilima rada i pravilima rada kompanije čiji je zaposlenik koristi i, stalno je dostupno preko Interneta, kroz oblak. “Ulaganje u mobilnost danas je jedno od najvažnijih tehnoloških ulaganja u tvrtkama koje tako žele postići veću kontrolu na operativnim troškovima poslovanja, ali i povećati produktivnost svojih zaposlenika”, objašnjava Dužević.

Rješenje je bazirano na najnaprednijoj platformi za upravljanje mobilnim uređajima – VMwareovom rješenju WorkspaceONE. “Riječ je o dugogodišnjem Combisovom strateškom vendoru s kojim smo i do sada uspješno radili implementacije MDM rješenja u ‘on-premise’ načinu rada, stoga je bilo prirodno nastaviti tu suradnju i u cloud ponudi. Također, VMwareovo rješenje WorkspaceONE proglašeno je najboljim rješenjem u toj kategoriji od većine relevantnih analitičkih kuća (Gartner, IDC…)”, kaže Dužević.

Tvrtka Combis bavi se tehnologijama upravljanja prijenosnim uređajima intenzivno već pet godina, i danas ima najveću bazu instaliranih on-premise rješenja u našoj regiji – Combis danas upravlja s više od deset tisuća prijenosnih uređaja koje koriste zaposlenici u raznim organizacijama. Pola tih instalacija je u tvrtkama iz financijskog sektora, četvrtina je u IT i telekomunikacijskim tvrtkama, a četvrta četvrtina je u ustanovama državne uprave. No, tu je riječ o velikim tvrtkama, što je Combis navelo na osmišljavanje rješenja koje će financijski i tehnološki biti pristupačnije manjim tvrtkama, malim poduzetnicima i obrtnicima, bez obzira na to u kojoj industrijskoj vertikali posluju.

Mnoge tvrtke srednje veličine i male tvrtke nemaju dovoljno financijskih sredstava, a niti IT kompetencija unutar svoje organizacije kako bi mogle same implementirati i upravljati nekim suvremenim MDM (Mobile Device Management) rješenjem. Za to je Combis osmislio rješenje Combis EMA, rješenje za upravljanje prijenosnim uređajima koje se može koristiti kao cloud usluga koja se naplaćuje kao mjesečna pretplata već od – 16,78 kuna po uređaju u standardnoj konfiguraciji, ili 19,95 kuna po uređaju u naprednoj konfiguraciji.

Prikaz pristupa na konzolu za administriranje sustava. Svaki administrator sustava vidi samo svoje preddefinirane podatke i uređaje
Prikaz pristupa na konzolu za administriranje sustava. Svaki administrator sustava vidi samo svoje preddefinirane podatke i uređaje
Grafički prikaz na Dashboardu. Prilikom logiranja administrator sustava odmah dobije grafički prikaz o svojim prijavljenim uređajima i osnovne reporte o radu uređaja
Grafički prikaz na Dashboardu. Prilikom logiranja administrator sustava odmah dobije grafički prikaz o svojim prijavljenim uređajima i osnovne reporte o radu uređaja

Automatizirano upravljanje

Combis EMA aktivira se tako da korisnik na svoj uređaj dobije pozivnicu tekstualnom porukom ili porukom e-pošte. Kada je pročita, aplikacija mu se “spušta” na uređaj. Nakon što se EMA instalira, na uređaj se instaliraju i sve kompanijske sigurnosne politike – primjerice, što se smije a što ne koristiti kad uređaj pristupa Internetu preko neke javne bežične WiFi mreže, za koje je aplikacije potrebna dvofaktorska autentikacija, a za koje ne, itd. Nakon toga se, bez interakcije korisnika ili tvrtkinog IT-a, instalira sav poslovni sadržaj. “Zašto je to bitno naglasiti? Prošle godine Combis je ovo rješenje instalirao u jednoj banci, za dvije tisuće njihovih zaposlenika. Ta banka je, prethodno implementaciji ovog rješenja, morala koristiti jednog čovjeka na puno radno vrijeme samo kako bi konfigurirao aplikaciju za e-poštu na svaki od tih dvije tisuće uređaja. Jednostavno je šteta koristiti puno radno vrijeme jednog IT profesionalca za tako trivijalnu djelatnost kao što je postavljanje e-pošte”, objašnjava Igor Dužević.

Administrator sustava može lagano dodati i dodijeliti aplikacije na korištenje krajnjem korisniku. Također se može postaviti i pretkonfiguracija aplikacije za pristup backend sustavima korisnika, poput adrese servera sustava kojem se pristupa
Administrator sustava može lagano dodati i dodijeliti aplikacije na korištenje krajnjem korisniku. Također se može postaviti i pretkonfiguracija aplikacije za pristup backend sustavima korisnika, poput adrese servera sustava kojem se pristupa

Jedan od prvih korisnika aplikacije Combis EMA je tvrtka Arena Hospitality Group (bivši Arena Turist iz Pule). Tvrtka ima portfelj od 26 smještajnih objekata – hotela, kampova, apartmanskih naselja, najviše u Hrvatskoj, no i u Njemačkoj i Mađarskoj, a šire se odnedavno i u Srbiju. Arena Hospitality Group ima veliku sezonalnu fluktuaciju kadrova i dosta ljudi koji zbog posla često putuju između lokacija – što znači da imaju veliku potrebu za prijenosnim uređajima. Nastoje što većom i što raznovrsnijom primjenom tehnologija kompenzirati manjak radne snage. “Uporaba novih tehnologija, posebno prijenosnih uređaja, izlaže naše zaposlenike i tvrtku sigurnosnim rizicima kao što su gubitak i krađe mobitela, pa i krađe identiteta, što može dovesti do neovlaštenog pristupa osjetljivim poslovnim podacima. Uz to, morali smo se uskladiti s propisima kao što je GDPR i prilagoditi pravilima osiguravajućih kuća koje osiguravaju od šteta od gubitka uređaja i podataka – oni traže da svi uređaji i komunikacija s njih budu šifrirani. Stoga smo morali naći rješenje za upravljanje prijenosnim uređajima koje će nas zaštititi od svih navedenih rizika”, kaže Dean Ukota, voditelj IT tehničke podrške u tvrtki Arena Hospitality Group.

High-level prikaz arhitekture EMA sustava s najvažnijim komponentama i mogućnostima integracija s korisničkom infrastrukturom
High-level prikaz arhitekture EMA sustava s najvažnijim komponentama i mogućnostima integracija s korisničkom infrastrukturom

NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.