Digital Assets - Kako se fizičke mjenjačnice splitskog fintecha uklapaju u svijet kriptovaluta?
Splitski fintech jedinstvenim konceptom fizičkih mjenjačnica pomiče granice u industriji kriptovaluta i kreće u osvajanje tržišta EU
Iako na tržištu kriptovaluta već neko vrijeme vlada zatišje, tim iz splitskog fintecha Digital Assets i dalje marljivo na radi na razvoju novih rješenja i proizvoda.
Novu godinu započeli su predstavljanjem nove, poboljšane verzije popularne aplikacije za trgovanje kriptovalutama Bitcoin Store Wallet.
To je inače prva hrvatska aplikacija koja omogućuje trgovanje i pohranu više od 150 kriptovaluta. Zamišljena je kao rješenje koje će korisnicima omogućiti jednostavan i siguran ulazak u svijet kriptovaluta.
Bitcoin Store Wallet tek je jedan od mnogih proizvoda splitskog fintecha. Njihova rješenja posljednjih su godina postala popularna među korisnicima, pogotovo onima koji žele učinkovit alat za upravljanje digitalnom imovinom na svakodnevnoj razini.
Uspjeh koji je tvrtka ostvarila, ponajviše zahvaljujući svom brendu Bitcoin Store, rezultat je inovativnosti tima, predanog rada i dugogodišnjeg iskustva. Naime, tvrtka je u blockchain industriji prisutna još od 2013. godine, u vrijeme kada bitcoin još nije izazivao veliku medijsku pozornost kao danas.
Pioniri blockchain industrije u Europi
Malo je poznata činjenica da je u Splitu nastala jedna od prvih burzi za trgovanje kriptovalutama u Europi. Priča je započela kada je Digital Assets, tvrtka koju su osnovali Tomislav Vajić i Šime Bakić, 2013. pokrenula BitKonan burzu.
U razdoblju između 2009. i 2011. godine, kriptovalute nisu bile popularne kao danas. Štoviše, kriptovalutama najčešće su se bavile zajednice entuzijasta na raznim online forumima, koji su u to vrijeme mogli procesom "rudarenja" zaraditi nove bitcoine.
Nakon što su se počele izvršavati prve transakcije bitcoinom, što je rezultiralo rastom cijene za jedan coin, interes javnosti za digitalnim valutama se povećavao. Ipak, u to vrijeme bitcoin se najčešće kupovao direktno od osobe, za što je bilo potrebno slati novac preko servisa kao što su Pay Pal i sl.
Shvativši kako se zanimanje za bitcoinom postupno povećava i da kriptovalute ulaze u "mainstream" sferu, dok istodobno proces kupnje i prodaje bitcoina izgleda kao kompleksan zadatak, u Digital Assetsu odlučili su kreirati rješenje koje će omogućiti entuzijastima jednostavan način da dođu do svog prvog bitcoina.
Kreiranje rješenja za jednostavno trgovanje u pravo vrijeme, omogućio je BitKonanu da u kratkom roku privuče desetke tisuća korisnika diljem Europe.
Međutim, mladi tim nije htio stati samo na jednom proizvodu. Uspjeh bitcoina doveo je do pojave potpuno novih kriptoprojekata i novih prilika na tržištu. Kriptovalute postajale su sve atraktivnije, što je na kraju privuklo veliki broj ljudi koji su se želi okušati u trgovanju.
Iako je postojala velika potražnja za bitcoinom i novim kriptoprojektima, većina novih korisnika nije imala tehničkog znanja o blockchain tehnologiji i kriptovalutama, što i ne čudi, s obzirom na to da se radi o potpuno novoj tehnologiji.
U svemu tome prepoznala se prilika, nakon čega se ubrzo pojavila ideja za pokretanje Bitcoin Store mjenjačnice – novog koncepta koji će svakom korisniku bez tehničkog predznanja omogućiti da na jednostavan način istraži svijet kriptovaluta i postupno kreira vlastiti portfelj.
Bitcoin Store – online platforma za kriptovalute s fizičkim mjenjačnicama
Od pionira blockchain industrije u Hrvatskoj, koji su razvili jednu od prvih burzi za trgovanje kriptovalutama u Europi, Digital Assets kontinuirano je širio svoj tim i radio na rješenjima, uz pomoć kojih su se razvili u fintech s vlastitim ekosustavom proizvoda.
U jezgri cijelog ekosustava je brend Bitcoin Store, model koji se bazira na povezivanju online okruženja s fizičkim iskustvom trgovanja. Naime, radi se o tome da Bitcoin Store kombinira online platformu za kupnju, prodaju i pohranu kriptovaluta, te mobilnu aplikaciju s fizičkim mjenjačnicama.
Nakon predstavljanja javnosti 2018. godine, i otvaranja prve poslovnice u Splitu, koncept je izazvao mnoga pitanja, ponajprije zbog uvođenja faktora fizičke prisutnosti u industriji koja je u potpunosti fokusirana na digitalno okruženje.
Međutim, nakon posljednja dva razdoblja rekordnog rasta cijena na tržištu kriptovaluta, pokazalo se da je model učinkovit za korisnike koji žele istražiti mogućnosti ulaganja u kriptovalute, ali za to nemaju tehničkog predznanja.
U 2017. i 2021. godini kriptovalute bile su glavna tema u svim svjetskim medijima. Nagli skok u cijenama privukao je veliki broj ljudi koji su htjeli imati udio u nekom kriptoprojektu.
No želja za istraživanjem nove tehnologije u svrhu potencijalne zarade nailazila je na problem. Većina novopridošlih entuzijasta zapravo je imala ograničeno znanje o načinu kako funkcioniraju blockchain tehnologija i kriptovalute.
U pokušajima da dođu do svoje prve kriptovalute, ljudi bi najčešće nailazili na poteškoće u postavljanju osobnog računa i digitalnog novčanika na online burzama. Tu je svakako bio prisutan i strah od gubitka novca.
Upravo su zbog takvih poteškoća kod korisnika na vidjelo došle prednosti Bitcoin Store modela s fizičkim mjenjačnicama.
Ako korisnik želi kupiti ili prodati kriptovalutu, a nije siguran u svoje sposobnosti u digitalnom okruženju, može svratiti u bilo koje doba dana u jednu od Bitcoin Store poslovnica i izvršiti transakciju gotovinom.
Tijekom cijelog procesa na raspolaganju ima stručnog agenta koji mu pomaže u svakom koraku. Stanje svog portfelja može pratiti u stvarnom vremenu, uz pomoć aplikacije Bitcoin Store Wallet ili online platforme.
Zbog velikog interesa javnosti za trgovanjem kriptovalutama u provjerenom okruženju, Bitcoin Store ubrzo je nakon Splita otvorio kriptomjenjačnice u Zagrebu i Rijeci. U planu je širenje mreže fizičkih mjenjačnica na druge veće gradove, a dugoročni cilj je otvaranje i prve poslovnice izvan Hrvatske, u jednoj od zemalja Europske unije.
U međuvremenu, paralelno uz otvaranje novih poslovnica, konstantno se razvijaju i online usluge. Bitcoin Store online platforma dobila je potpuno novu verziju, a ponuda je proširena na čak 150 kriptovaluta, među kojima su najpoznatiji DeFi, NFT, Fan Token i GameFi projekti.
Kombinacija fizičkih poslovnica, uz podršku online platforme i mobilne aplikacije, privukla je novi val korisnika koji žele trgovati digitalnom imovinom na način koji im je potpuno poznat i prihvatljiv.
Model u kojem Bitcoin Store spaja vlastite fizičke kriptomjenjačnice s drugim digitalnim proizvodima i uslugama još uvijek je rijetkost na tržištu, i zbog toga izaziva veliku pozornost. Zanimanje za takvu vrstu poslovanja pokazao je i američki Wall Street Journal, koji je objavio priču o Bitcoin Storeu.
Fizičke poslovnice ulijevaju povjerenje
Digitalna imovina već neko vrijeme ne spada u rubriku "tabu" tema. Najbolji pokazatelj su vodeće svjetske tvrtke, koje digitalnu imovinu i blockchain tehnologiju integriraju u poslovanje.
Ipak, dobar dio javnosti se, unatoč velikom interesu, i dalje suzdržava od ulaska u decentralizirano digitalno financijsko okruženje. Najčešći razlozi su nedostatak tehničkog znanja, iz čega proizlazi i strah od gubitka sredstava u okruženju koje takvim korisnicima nije prirodno.
Prema jednom američkom istraživanju, veliki broj novih korisnika kriptovaluta u dobi od 18 do 60 godina potvrdio je da ima osnovne informacije o načinu funkcioniranja kriptovaluta i blockchain tehnologije. Dodatno, većina novih korisnika izjavila je da najčešće ne zna kako i gdje započeti s procesom kupnje kriptovalute.
Fizički tip kriptomjenjačnice zato je idealna početna stanica za ljude koji su novi u području blockchain tehnologije. One ne služe isključivo kao mjesto na kojem se trguje, već i kao neka vrsta edukacijskog centra.
Umjesto da se korisnik brine o tome što će kliknuti na online burzi, agent u mjenjačnici može mu pomoći u postavljanju digitalnog novčanika, i pritom mu objasniti koje vrste pohrane kriptovaluta postoje i prema čemu se razlikuju.
S druge strane, stalni korisnici znaju da u bilo kojem trenutku mogu svratiti u obližnju poslovnicu te dobiti direktnu podršku i rješenje za potencijalne poteškoće, što je rijetkost u online okruženju.
Primjerice, ako naletite na problem na nekoj online burzi, jedina opcija koju imate je mogućnost kontaktiranja korisničke službe, a odgovor na poslani upit može se čekati satima.
Ono što je još važnije, kada govorimo o fizičkim kriptomjenjačnicama, korisnik odmah u početku ima osjećaj povjerenja i sigurnosti, jer i prije nego što se odluči na bilo kakvu radnju, jednostavnom pretragom na Internetu može utvrditi da se radi o reguliranoj tvrtki koja primjenjuje najviše sigurnosne standarde.
Usluge koje će ljudi koristiti s povjerenjem
Razvijanjem kvalitetnih digitalnih financijskih proizvoda i njihovim spajanjem s fizičkim okruženjem kroz svoj Bitcoin Store brend, Digital Assets želi svakome, bilo da se radi o pojedincu ili tvrtki, omogućiti fleksibilnost i sigurno mjesto u kojem će moći istražiti prednosti kriptovaluta.
Posljednjih godina korisnici sve više ukazuju na to da žele obavljati više različitih funkcija u digitalnom, a da za to ne moraju koristiti više različitih rješenja.
Sukladno novim trendovima, dugoročna vizija tvrtke je stvoriti jedinstveni ekosustav, koji će poslovnim i privatnim korisnicima pružiti neograničene mogućnosti za jednostavno upravljanje kriptovalutama i drugim oblicima digitalne imovine.