CROZ - Mogu li tradicionalne financijske institucije postati fintech?
Jedna od definicija opisuje fintech kao organizacije koje kombiniraju inovativne poslovne modele i tehnologiju kako bi omogućile, poboljšale ili iz korijena promijenile financijske usluge. Iz te je definicije jasno da fintech nisu samo mladi startupi i novi igrači, nego i scale-upovi, tvrtke koje su već dugo na tržištu, pa čak i nefinancijske tvrtke
Prema Global FinTech Adoption Indexu agencije Ernst&Young, fintech je najprihvaćeniji u Indiji i Kini te u Velikoj Britaniji. U najvećoj mjeri podrazumijeva usluge plaćanja i prijenosa novca, uz atraktivnije naknade kao glavni razlog za korištenje fintech servisa. Znači, azijska su tržišta najzrelija zbog tzv. superaplikacija (WeChat, Alipay), a korisnike ne privlači samo bolje korisničko iskustvo nego i ušteda, što neizravno pokazuje da postoji prostor da tradicionalne financijske institucije ponovno zadobiju povjerenje korisnika kroz stručnost u uslugama koje su više od običnog prijenosa novca.