Meta globalni tržišni udio VR slušalica povećava se na 80% u Q2 2024

Globalne isporuke slušalica za virtualnu stvarnost pale su 4% na godišnjoj razini u drugom tromjesečju 2024. godine, navodi se u Counterpointovom Global XR (AR & VR Headsets) Model Tracker Q2 2024

Gorden Knezović utorak, 1. listopada 2024. u 10:05
📷 Meta
Meta

Pad je prvenstveno potaknut oštrim padom isporuka Sonyjevog PlayStation VR2 (PSVR2), zajedno s općom slabošću u potrošačkom VR segmentu zbog nedostatka inovacija u aplikacijama i usporenog gospodarstva. Nasuprot tome, potražnja iz poslovnog VR segmenta ostala je relativno stabilna u Q2 2024.

Što se tiče robnih marki, Meta je bila neprikosnoveni tržišni lider u Q2 2024 s rastom od 37% na godišnjoj razini, čime je zauzela 80% udjela. Sam Meta's Quest 3 činio je preko 70% tržišta.

Pico, iza kojeg stoji kineski internetski div ByteDance, ostvario je rast od 18% na godišnjoj razini i zauzeo drugo mjesto na tržištu. Taj rast poduprli su napori tvrtke da se proširi na poslovni segment.

DPVR, koji se fokusira na poslovni VR segment, zabilježio je rast od čak 67% na godišnjoj razini u Q2 2024 i dostigao treći globalni tržišni udjel VR-a.

Među prvih pet tržišnih igrača, Sony i Apple suočili su se s izazovima u Q2 2024, a oba su zabilježila pad. Sony je zabilježio pad od preko 90% u Q2 2024 u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.

Appleove isporuke Vision Pro zabilježile su značajan uzastopni pad u Q2 2024, osobito nakon što se uzmu u obzir vraćene jedinice s američkog tržišta.

Ključno područje rasta na globalnom tržištu VR slušalica su uređaji miješane stvarnosti (MR) s funkcionalnošću prozirnog videa u boji (VST). Takvi su uređaji zabilježili značajan rast i sada čine gotovo 80% globalnog VR tržišta, u usporedbi sa samo 5% u drugom tromjesečju 2023. godine. Očekuje se da će globalno tržište VR slušalica doživjeti uzastopni rast u drugoj polovici 2024. godine, potaknuto očekivanim lansiranjem proizvoda od Pico i Meta te međunarodnog širenja Appleovog Vision Proa.