Nokia 8: konačni povratak u A ligu ili podgrijavanje krumpira?
Predstavljen je prvi flagship HMD Globala – uređaj impresivne izrade, ali ne nužno i prevelikog potencijala za uspjeh…

Sinoć se u Londonu održala premijera Nokije 8, prvog uređaja HMD Globala flagship kategorije što, u prijevodu, znači da je predstavljen prvi mobitel top-klase s Nokijinom oznakom i Android OS-om ikad. „Eh, da mi je ovakav identičan uređaj, ali s Androidom“, bila je, zacijelo, najčešća misao – i izrečena i neizrečena – kada smo kroz protekle godine pratili pojavljivanje svake iole moćnije Lumije, tj. Nokije s Windows Phoneom. Mobiteli impresivne i tradicionalno uvjerljive izrade, ali opremljeni softverom katastrofalno neupotrebljivog Microsoftovog mobilnog eko-sustava nisu imali nikakvu šansu i zakucali su nekad neprikosnoveni mobilni brend broj 1 negdje na dno tržišne ljestvice, odakle je „gledao travu odozdo“….
Činilo se da dan kada ćemo ugledati „ovakav identičan uređaj, ali s Androidom“ neće nikada doći no dovitljiva, a možda i odveć nostalgična ekipa koja je nekad radila u Nokiji, pa u Microsoftu, odlučila je toj utopijskoj želji tržišta udovoljiti. Pokrenuli su HMD Global, preuzeli Nokijino tržišno ime, ali i prava na štošta otprije razvijeno u finskim R&D labovima i polako i strpljivo počeli vraćati taj brend u život, najprije modelima srednjeg i nižeg razreda, pa genijalnim marketingom temeljenim na oživljavanju legendarnog uređaja 3310 te, jučer, konačno, predmetom mokrih snova svih nas, flagshipom koji izgleda i djeluje kao Nokija, a ima Android OS! Štoviše, ima „čisti“ Android OS, poput Pixela, što glavnina kupaca smatra dodatnom prednošću.
Uz druge specifikacije prilično visoke tehnološke razine, poput Qualcommovog SoC-a S835 i QuickChargea 3.0, dvostruke pozadinske kamere čija je optika ko-brendana sa ZEISS-om, QHD IPS ekrana od 5,3 inča, mogućnosti uzimanja modela s čak 6 GB RAM-a te fantastičnim unibody finišem i konstrukcijom koja ima jedinstveni sustav hlađenja, Nokia 8 je definitivno punokrvni flagship kakvog smo svi godinama priželjkivali. Aktualne tržišne trendove poput drastičnog reduciranja obruba ekrana ili – ne dogodilo se – 3,5-mm audio priključka ne nudi, ali zato nudi sitne gimmicke poput tzv. OZO Audia ili okidanja „bothieja“ umjesto „selfija“ (istovremeno snimanje prednjom i stražnjom kamerom i mogućnost streamanja takve snimke na Facebook), pa je i po tom pitanju Nokijin, odnosno HMD Globalov flagship ravnopravni takmac aktualnim top-modelima konkurencije.
Impresivno i doista na razini koji i očekujemo od mobitela koji nosi Nokijin potpis, ali – čini mi se – prekasno. Da smo ovakvu razini sustizanja aktualne tržišne ljestvice vidjeli prije četiri-pet godina, pa možda i samo prije dvije-tri godine, šansa da Nokia ponovno postane globalni prvoligaš na tržištu smartfona bila bi kudikamo veća.
Danas, karte su posložene drugačije, a kupci su „preodgojeni“. Čak i igrači koji su bili kudikamo ažurniji od Nokije gube fokus u odnosu na svega nekolicinu preostalih sve čvršće ustoličenih A brendova poput Samsunga i Huaweija, te u odnosu na najezdu jeftinih, a istovremeno atraktivnih i kvalitetnih modela kineskih brendova. U vremenima kada je kupcima na globalnoj razini zanimljiviji OnePlus, Xiaomi ili Oppo od HTC-a, Sonyja i LG-ja logično je upitati se kakav je potencijal jedne Nokije? Može li biti ono što je nekad bila ili se samo radi o još jednom u nizu podgrijavanju krumpira?
Prevrtljivost i dokazana nepredvidljivost turbulentnog tržišta smartfona, srećom, ipak ne dozvoljava da u takvom predviđanju budemo isključivi. Jedan od čelnih ljudi HMD Globala za Europu, Tomislav Himbele, u našem je Star Techu najavio kako su planovi kompanije biti među prva tri proizvođača mobitela na svijetu do 2020. godine. Ambicija je to koja se sada čini sizifovskom, no ako i postoji put ka pokušaju njezinog ostvarivanja, Nokia 8 je svakako bitan korak tog puta…