Globalno tržište pametnih telefona porasti će za skoro 6% u 2024.
Predviđa se da će globalne isporuke pametnih telefona u 2024. porasti za 5,8% u odnosu na prethodnu 2023. godinu, na 1,23 milijarde jedinica
To su podaci u Globalnom tromjesečnom praćenju mobilnih telefona (Worldwide Quarterly Mobile Phone Trackera) International Data Corporation (IDC). Rast od 12% u prvom tromjesečju (Q1 2024), praćen rastom od 9% u prošlom tromjesečju (Q2 2024), donio je bolji optimizam za drugu polovicu ove godine. Pristupačni Android pametni telefoni nastavljaju brzo rasti na tržištima u razvoju nakon dvije teške godine, dok premium tržišta počinju prihvaćati GenAI pametne telefone.
Europski rast 10%
Europsko tržište pametnih telefona nastavilo je s oporavkom drugo tromjesečje zaredom u drugom tromjesečju ove godine (Q2 2024), bilježeći rast isporuka od 10% na godišnjoj razini, prema praćenju pošiljki Market Monitor-a Counterpoint Researcha. Oporavak se prvenstveno može pripisati održivim makroekonomskim poboljšanjima koja su oživjela potrošačku potražnju. Dok je zapadna Europa zabilježila rast od 8% na godišnjoj razini, srednja i istočna Europa zabilježila je rast od 12% na godišnjoj razini.
Tržišni udjeli
Samsung je zadržao vodstvo i porastao 8% u usporedbi s drugim tromjesečjem 2023. godine, što je njegov najniži kvartal od 2015. godine u pogledu isporuka. Dok je serija Galaxy S24 nastavila voditi u regiji, najnovija generacija serije A također je nadopunila rast.
Apple je zabilježio snažan oporavak s rastom od 18% na godišnjoj razini i povratom tržišnog udjela. S lansiranjem svoje serije iPhone 16 u trećem tromjesečju 2024. godine, Apple će vjerojatno zabilježiti veći rast. Međutim, nedostatak značajki Apple Intelligence u regiji EU zbog regulatornih problema mogao bi usporiti stopu nadogradnje.
Xiaomi je porastao 1% na godišnjoj razini u Europi, suočen s konkurencijom drugih kineskih proizvođača u srednjoj i istočnoj Europi, gdje je pao 17%. Ali taj je pad nadoknađen rastom od 41% u zapadnoj Europi.
TECNO je bio najbrže rastući glavni brend u regiji, zamijenivši HONOR na petom mjestu. Primarno prisutan u srednjoj i istočnoj Europi (osobito u Rusiji), TECNO nastavlja povećavati svoju ponudu u srednjem cjenovnom razredu.
Google je porastao 74% u odnosu na prethodnu godinu kako se marka proširila na nova tržišta, dok je rasla na već uspostavljenim tržištima. Novi Pixel 8A dodatno je pomogao rastu.