Europsko tržište pametnih telefona rasti će 1% u 2024.

Rast vratio na europsko tržište pametnih telefona (bez Rusije) u prvom tromjesečju 2024. godine (Q1 2024) jer su isporuke porasle 2% na godišnjoj razini na 33,1 milijun jedinica, navodi Canalys

Gorden Knezović ponedjeljak, 10. lipnja 2024. u 11:05

To se dogodilo zahvaljujući ublažavanju makroekonomskih uvjeta i početku ciklusa osvježavanja Androida za uređaje kupljene tijekom pandemije. Samsung je, vođen snažnom serijom Galaxy S24 i osvježenim portfeljem svoje jeftinije serije A, bio najveći dobavljač u Q1 2024, s 37% tržišnog udjela. Apple je drugi s 22% tržišnog udjela. Xiaomi, Motorola i HONOR završili su prvih pet, zauzevši 16%, 6% odnosno 3% tržišnih udjela. 

Isporuke pametnih telefona u Europi bez Rusije

📷 canalys
canalys

Q1 2024 imalo je najveći zabilježeni udio premium uređaja u Europi u prvom tromjesečju ikada, pametni telefoni koji koštaju 800 dolara i više činili 32% isporuka. Uspješnost premium tržišta potaknula je Samsungova Galaxy S24 serija, kojoj je pripomoglo veliko marketinško ulaganje koje je istaknulo Galaxy AI uz značajne promocije zamjene i paketa. Isporuke Galaxy S serije u Europu porasle su za 58% na godišnjoj razini na 4,3 milijuna jedinica u Q1 2024. Unatoč rastu ​​high-end uređaja, ASP je porastao za samo 2%, uzrokovan regionalnim porastom potražnje za jeftinim uređajima. Takva poboljšana potražnja odražava se u velikoj prisutnosti pristupačnih modela na popisu deset najisporučenijih uređaja, kao što su Samsung Galaxy A15 i Xiaomi Redmi 13C i Redmi Note 13 4G. Poboljšana potražnja niže klase bit će ključna za povratak tržišta na rast 2024. Godine, smatraju u Canalysu.

U nedavnoj studiji potrošača koju je proveo Canalys koja je bila usmjerena na europsku percepciju AI mogućnosti na pametnim telefonima, 40% ispitanika je izjavilo da je pozitivno o tome što AI značajke mogu dodati iskustvu njihovog pametnog telefona. Ali jaz između interesa i namjere kupnje vjerojatno će biti velik. Slijedom toga, mogućnosti umjetne inteligencije trebale bi se koristiti holistički i uravnoteženo kao dio šireg marketinga proizvoda i robne marke, budući da je prosječni europski potrošač oprezno optimističan u pogledu mogućnosti umjetne inteligencije na pametnim telefonima.

Canalys predviđa da će europsko tržište pametnih telefona (isključujući Rusiju) porasti za 1% u 2024. Godini budući da potražnja ostaje skromna usred duljih životnih ciklusa uređaja. Sposobnosti umjetne inteligencije uglavnom će ostati srednjoročna do dugoročna težnja i za potrošače i za dobavljače i malo je vjerojatno da će potaknuti značajnu potražnju ove godine. Tijekom sljedeće godine dobavljači moraju dati prioritet prilagodbi dizajna svojih uređaja kako bi bili u skladu s EU direktivom o ekološkom dizajnu, koja će povećati zahtjeve za ažuriranje softvera, izdržljivost i mogućnost popravka na pametnim telefonima.