WeAreDevelopers 2018 - Blockchain i machine learning kao glavne teme
Glavni grad Austrije sredinom svibnja postao je glavni grad developera – konferencija WeAreDevelopers okupila je njih oko 8.000 i ponudila vrlo kvalitetan sadržaj
Ovogodišnja, četvrta po redu, konferencija WeAreDevelopers održana je u Beču od 16. do 18. svibnja 2018., pod sloganom People.Code.Future, a svojom veličinom i opsegom potpuno je nadmašila prošlogodišnje izdanje. Za razliku od prošle godine, kada je na konferenciji prisustvovalo oko 3.000 developera, ove godine ta se brojka popela na oko 8.000 sudionika iz 48 zemalja. Riječ je nesumnjivo o najvećoj konferenciji takve vrste u cijeloj Europi. Tome svakako svjedoči i ogromna lista sponzora i partnera (njih čak 150-ak), a na čijem čelu se nalaze Microsoft, Google, IBM, BMW, Bosch, VW, itd.
Na ulazu u konferencijski prostor dočekao nas je i veliki izlagački prostor. U prvi plan svakako je upao izložbeni primjerak novog BMW-ovog automobila iz serije 5, koji je plijenio pozornost i mamio uzdahe. Čak je i Mate Rimac čeznutljivo pogledao prema njemu, prolazeći kroz gomilu. Na svakom kutu mogli ste pronaći razne gaming simulatore, VR sustave, igre na sreću, retro konzole, kutke za opuštanja, ili za natjecanja. Nijedan pošteni geek ne bi mogao biti toliko imun da jednostavno hladno prođe kraj svega navedenog.
Na otvaranju konferencije voditeljica je postavila pitanje prisutnima koja tematika ih najviše zanima, a većina u dvorani odlučila se za odgovor blockchain, slijedi machine learning te potom ostale raznovrsne teme. Konferencija je zaista obilovala mnoštvom sadržaja i svatko je za sebe mogao pronaći nešto što ga zanima.
Steve Wozniak i formula za sreću
Trodnevni program, sastavljen od 160-ak predavanja, prezentacija, panela i radionica, otvorio je Steve Wozniak, suosnivač Applea i zasigurno uzor većini prisutnih programera. Wozniak je već 45 minuta prije početka potpuno napunio glavnu dvoranu od 4.500 mjesta, a njegov se nastup live streamom prenosio još u pet ili šest drugih dvorana. Nastup je odrađen u formi ležernog intervjua/konverzacije s moderatorom Montyjem Munfordom, a narednih gotovo sat vremena prošlo je u hipu.
Wozniak je komentirao razne teme. Kritizirao je ovisnost “scrollanja” po Facebookovom wallu, priznao je da ga ne zanima trgovanje kriptovalutama, već ih samo posjeduje u manjoj količini radi proučavanja tehnologije blockchain, a svima koji žele pokrenuti biznis savjetovao je da u to ulaze s jasno podijeljenim ulogama – potreban je inženjer (osoba koja stvara), biznismen (osoba koja dogovara posao i sklapa ugovore) te marketingaš (osoba koja će znati prodati ideju). Wozniakova formula za sreću glasi otprilike ovako: Happiness = Smiles – Frowns (sreća = osmijesi – mrštenje). U životu je potrebno što više osmijeha i dobre volje pa će i životna sreća biti veća.
Odmah nakon Wozniaka, na glavnoj pozornici nastupio je Joseph Sirosh, korporativni dopredsjednik Microsofta, specijaliziran za cloud AI platforme. Prvog dana konferencije valja svakako izdvojiti i predavanje Michaela Faustena iz Boscha, koji je govorio o novim tehnologijama na kojima se radi u pogledu autonomne vožnje. Jedan od zanimljivijih dijelova programa bio je i panel o IoT revoluciji.
Sve u svemu, konferencija je bila organizirana na vrhunskoj razini. Jedina zamjerka na koju smo naišli jest to da je bilo zaista teško pronaći mjesto na određenim predavanjima, a organizatori nisu htjeli niti pomisliti da u neku od dvorana puste više ljudi nego što kapacitet dozvoljava. Isprika neumornih volontera glasila je: “Imate live stream u tom i tom prostoru…” ili “bit će objavljena snimka predavanja nakon konferencije”.
Stara sjećanja na igranja Dooma
Svojevrsna zvijezda drugog dana konferencije zasigurno je bio John Romero. Ako netko ne zna o kome je riječ, on je jedan od sukreatora legendarnih FPS naslova Wolfenstein 3D, DOOM i Quake. Iako je već u zrelim developerskim godinama, Romero je legenda koju se u ovakvoj prilici jednostavno ne propušta vidjeti i poslušati. To je i dokazao svojim osebujnim predstavljanjem projekta DOOM, na kojem je njegov tim radio tijekom 1993. godine. Rezultat svega bio je FPS naslov koji je gaming industriji zadao trendove – FPS dominira već posljednjih 25 godina, game moding je postao popularan, multiplayer mod postao je standard, a free-to-play igre postale su novi poslovni model. Na konferenciji je nastupila i Johnova supruga Brenda Romero, koja je također govorila o tome kako uspjeti i opstati kao programer igara.
Drugog dana konferencije nastupio je i naš Mate Rimac, osnivač i direktor kompanije Rimac Automobili, koja se trudi izumiti i proizvesti najbrže i najmoćnije električne automobile na svijetu. Rimac je govorio o ulozi programera u razvoju električnog hiperautomobila. Nakon njegova nastupa uspjeli smo ga zamoliti i za kraći intervju koji možete pročitati u okviru.
Blockchain je sadašnjost i budućnost
Trećeg dana konferencije program je započeo Andreas M. Antonopoulos, ekspert za open blockchain i autor naslova “Mastering Bitcoin” i “Mastering Ethereum”. Svi kriptovalutaši i “rudari” došli su na konferenciju upravo zbog njega i, prema riječima nekih od njih, nisu se prevarili. Antonopoulos je održao izvanredno predavanje, a i izvan pozornice rado se neformalno družio sa svim ljubiteljima blockchaina. U programu se našao i panel pod nazivom FinTech: Inovacije u bankarstvu, a koji je opet uvelike govorio i o blockchainu.
Na konferenciji je trećeg dana nastupio i Joel Spolsky, koji je javnosti uglavnom poznat kao suosnivač servisa Trello, popularnog project management sustava. Teško je nabrojati i izdvojiti sve bitno što se dogodilo na konferenciji WeAreDevelopers. Svaki programer je ovdje pronašao ponešto za sebe – blockchain, machine learning, AI, autonomna vožnja, iOS, Android, Java, PHP, sigurnost, mobilne aplikacije, game development, itd. Ipak, čak i ako se programski nigdje niste mogli potpuno uklopiti, ono što svakako ostaje kao rezultat konferencije je izvrstan networking, razmjena iskustava i druženje. Tražite li bilo što od navedenog, savjetujemo da sljedeće godine posjetite 5. konferenciju WeAreDevelopers. Nećete ostati razočarani.
NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.