My Smart City, Zadar - Optimizam i konkretna rješenja

Predstavljanjem rješenja hackathon timova napredne i početne razine u Kazalištu lutaka, završio je program drugog izdanja My Smart City konferencije i hackathona u Zadru

R.I. nedjelja, 1. prosinca 2019. u 00:00
Jutarnji dio programa zaokružio je panel “Kako rast turističkog prometa utječe na kvalitetu života lokalnog stanovništva”
Jutarnji dio programa zaokružio je panel “Kako rast turističkog prometa utječe na kvalitetu života lokalnog stanovništva”

Odlična predavanja, paneli na kojima se razvila živa i konstruktivna diskusija te inovativna rješenja hackathonaca, pokazala su da Zadranke i Zadrani dijele optimizam te zajednički žele pridonijeti transformaciji Zadra u još pametniji grad u kojem će se živjeti kvalitetnije i bolje.

Prvi konferencijski dan donio je tri izvrsna predavanja i dva panela na kojima se razvila živa rasprava te start hackathona početne i napredne razine. 24-satni hackathon startao je u 10 sati u crkvi Svetog Dominika, a svi timovi dobili su zadatak da razviju rješenja na temu: Privući goste, Oduševiti goste i Olakšati život domaćima, uz pomoć naprednih tehnoloških rješenja. Tijekom cijelog trajanja hackathona, uz tehničku podršku, svi sudionici imali su i pomoć mentora, Nike Vrdoljaka i Šime Tokića iz Zadar Developers Huba.

Uvod u konferencijsku temu razvoja tehnoloških rješenja koja će pridonijeti kvalitetnijem razvoju turizma u Zadru dao je Oleg Maštruko, urednik, manager poslovnih konferencija i kolumnist u medijskoj kući Bug
Uvod u konferencijsku temu razvoja tehnoloških rješenja koja će pridonijeti kvalitetnijem razvoju turizma u Zadru dao je Oleg Maštruko, urednik, manager poslovnih konferencija i kolumnist u medijskoj kući Bug

Održavanje konkurentnosti

Uvod u konferencijsku temu razvoja tehnoloških rješenja koja će pridonijeti kvalitetnijem razvoju turizma u Zadru dao je Oleg Maštruko, urednik, manager poslovnih konferencija i kolumnist u medijskog kući Bug. Tijekom svog predavanja, Oleg je istaknuo da sudionike svojim izlaganjem želi potaknuti na razmišljanje o tome gdje turistički želimo biti i možemo li turistima ponuditi više od sunca i mora – želimo li se nastaviti aktivno razvijati kao turistička zemlja te biti tržišno konkurentni, ili želimo zadržati stav da za što manje uloženog dobivamo maksimalne rezultate, što je u konačnici neodrživo. Marin Mamić (Amazon) tijekom svog predavanja Smart City rješenja posebno je naglasio važnost sudjelovanja Zadrana u razvoju Zadra kao pametnog grada te podcrtao da u gradu postoji niz institucija koje stoje na raspolaganju da podrže i pomognu dobre ideje, te kao primjer naveo Inovativni Zadar i COIN Zadar. Istaknuo je i da dostupnost podataka javnih servisa značajno ubrzava put do pametnih rješenja te da gradovi širom svijeta idu u pravcu digitalizacije i stavljanja takvih podataka na raspolaganje.

Jutarnji dio programa zaokružio je panel “Kako rast turističkog prometa utječe na kvalitetu života lokalnog stanovništva”. Oleg Maštruko moderirao je diskusiju u kojoj su sudjelovali Marko Božić (Smart water), Domagoj Bebić (Cyberturist), Petar Kozina (Društvo arhitekata Zadar), Luka Primorac (Boat Buddy) i Marko Mišulić (Rentlio). Svi su se složili da je razvoj turizma nezaustavljiv i dobar za grad Zadar te da se i globalno turističke destinacije susreću s istim ili sličnim problemima – sve većim brojem turista u gradovima te zahtjevima da turistička putovanja donesu nova iskustva i probude emocije. Sve to mora pratiti i regulacija, odnosno lokalna infrastruktura koja ne smije izgubiti korak s rastom broja posjetitelja. U diskusiju su se uključili i sudionici iz publike, koji su dali svoje viđenje turizma u Zadru te naglasili kako je Zadranima turizam “u krvi” jer se tijekom ljetnih mjeseci gotovo svi građani bave turizmom u nekom formatu. Istaknuli su neizbježnost promjena koje će lokalnom stanovništvu poboljšati kvalitetu života, a tehnologija je prepoznata kao jedan od ključnih alata da bi se to postiglo. Dosta se pričalo o Poluotoku i o njegovoj apartmanizaciji – svi su se složili kako je Poluotok zadarska baština te da ga tako treba i tretirati, odnosno ponovno učiniti mjestom za život Zadrana, a ne isključivo spavaonicom za turiste. Panelisti su dodatno istaknuli da turizam nije “kriv” za gradske probleme, no dodatno ih izražava te na nam tako daje mogućnost da ih riješimo na najbolji mogući način, koji će pogodovati i stanovnicima i turistima.

Drugi panel tijekom kojeg je moderator Šime Lugović (UNIZD) razgovarao s panelistima o Tehnologiji kao partneru u razvoju lokalnog turizma
Drugi panel tijekom kojeg je moderator Šime Lugović (UNIZD) razgovarao s panelistima o Tehnologiji kao partneru u razvoju lokalnog turizma

Utjecaj novih medija

Popodnevni program otvorilo je predavanje Domagoja Bebića “Utjecaj novih medija na turističku komunikaciju i promociju”. Istaknuo je da su društvene mreže i novi trendovi nastali pod njihovim utjecajem potpuno transformirali komunikaciju i promotivne mehanizme u turizmu. Ključne teme komunikacije na mrežama postale su moda, hrana i celebrities, a te niše iskoristili su brojni tzv. influenceri koji su svoju sferu utjecaja kreirali povezivanjem sa svojom publikom na emocionalnoj razini te stekli njeno povjerenje. Bebić je dodao kako smatra da smo zemlja s turističkom tradicijom pa bismo trebali promijeniti stav i postaviti se kao autoritet na tu temu te donositi rješenja kojima ćemo taj sektor podići na znatno višu razinu.

24-satni hackathon startao je u 10 sati u crkvi Svetog Dominika, a svi timovi dobili su zadatak da razviju rješenja na temu: Privući goste, Oduševiti goste i Olakšati život domaćima, uz pomoć naprednih tehnoloških rješenja
24-satni hackathon startao je u 10 sati u crkvi Svetog Dominika, a svi timovi dobili su zadatak da razviju rješenja na temu: Privući goste, Oduševiti goste i Olakšati život domaćima, uz pomoć naprednih tehnoloških rješenja

Tim zaključkom dao je uvod u drugi panel, tijekom kojeg je moderator Šime Lugović (UNIZD) razgovarao s panelistima o Tehnologiji kao partneru u razvoju lokalnog turizma. U razgovoru su mu se pridružili Nikola Žinić (Bruketa & Žinić & Grey), Ante Galić (TZ grada Zadra), Sarah Jane Begonja (blog Chasing the Donkey), Josip Zurak (Authland) i Jerko Škorić (Delta Reality). Nakon rasprave u koju se uključila i publika, zaključili su da trebamo promijeniti stav, riješiti se dogme da možemo prodati samo “sunce i more” te kako je priča bez dodatne vrijednosti i sadržaja održiva. Moramo se orijentirati prema uspjehu i postići nacionalni konsenzus o tome da želimo biti turistička zemlja. Turizam nikako ne može bez tehnologije, no, uz tehnologiju koja može dati pametna rješenja za pametan grad, važno je i pozicionirati te izgraditi prepoznatljivost Zadra kao destinacije. Program prvog dana završio je iznošenjem zaključaka panela te kratkim razgovorom moderatora Lovre Valčića s moderatorima panela Maštrukom i Lugovićem. (R. I.)

NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.