Konferencija o digitalnom marketingu - Marketing u raljama umjetne inteligencije
Ulaganje sve više novca u digitalni marketing – prije svega u društvene mreže i interaktivne aplikacije za prijenosne uređaje – trenutačna moda ili dugoročni uspjeh?
Četvrto izdanje konferencije o digitalnom oglašavanju i marketingu DAM (Digital Advertising Marketing) bilo je posvećeno tehnološkim inovacijama koje stubokom mijenjaju samu bit tih industrija. Kroz četrdesetak predavanja domaćih, regionalnih i globalnih stručnjaka govorilo se o tome kako se nove tehnologije, poput umjetne inteligencije i elektroničkih plaćanja, koriste u današnjem digitalnom marketingu. Svoje marketinške strategije utemeljene na novim tehnologijama predstavile su agencije i tvrtke kao što su Manning Gottlieb OMD, Shazam, Coca-Cola i druge.
Invazija chatbot aplikacija
Možda najzanimljivija prezentacija bila je ona o uporabi chatbot programa – malih aplikacija iz kategorije umjetne inteligencije, oblikovanih tako da simuliraju razgovor s ljudima. Predstavljen je novitet na našem tržištu u tom segmentu: Addiko Chat Banking. Riječ je o usluzi plaćanja preko aplikacije Viber, koju je ta banka nedavno implementirala u našoj zemlji, ali i u svim ostalim zemljama u Srednjoj i Istočnoj Europi. (Više o tome pročitajte u članku Gordena Knezovića na stranicama ovog broja Mreže). Prema nedavnom istraživanju analitičke kuće Gartner, preko takvih (chatbot) aplikacija obavljat će se, uskoro, za samo nekoliko godina, više od 85 posto svih interakcija s korisnicima raznih usluga, a njihovom primjenom uštedjet će se više od osam milijardi dolara. Slične aplikacije napravile su do sada i tvrtke kao što su Bank of America (chatbot Erica) i Amazon, čija se chatbot aplikacija zove Echo. Takve aplikacije imaju i tvrtke kao što su Starbucks, Spotify, Mastercard, TripAdvisor i mnoge druge.
Glavni govornik konferencije bio je Adrian Swinscoe (adrianswinscoe.com), poznati novinar poslovnog časopisa Forbes i autor uspješnice o digitalnom marketingu, knjige “How to WoW” (Kako zadiviti), u kojoj iznosi 68 različitih, praktično upotrebljivih ideja o poboljšanju odnosa s korisnicima u doba sveprisutnog Interneta. U svom predavanju Swinscoe je pokušao dati nekoliko osnovnih savjeta o tome kako se baviti marketingom u doba digitalizacije. Prvi je bio pomalo iznenađujući: Samo zato što vam Internet pruža jednostavnije načine mjerenja isplativosti marketinške kampanje, to ne znači da je ta mreža i najbolji kanal za komunikaciju – različiti ljudi skloni su različitim načinima i kanalima komunikacije, a neki od tih kanala komunikacije uopće ne moraju biti digitalni. Drugi savjet bio je jasan: ulažite sve više novca u digitalni marketing – prije svega u društvene mreže i aplikacije za prijenosne uređaje.
Važnost digitalne pismenosti
Pri tome, razmišljajte dugoročno i demografski sofisticirano. Milenijalci su primarna meta digitalnog marketinga, no niša starijih i bogatijih jedva čeka da se i njima pozabavite. I na kraju, ne zavaravajte se: što više budete ulagali u nove tehnologije, morat ćete više ulagati u svoje ljude. Što im više informacija pružite, to će oni biti digitalno pismeniji pa time i vještiji u pružanju usluga koje pružate svojim korisnicima. Konferenciju, koja je okupila više od 700 sudionika, polovicom studenog u zagrebačkom City Plaza centru, organizirali su mreža Click Attack i Addiko banka. Više pojedinosti o samom događaju potražite na mrežnom odredištu: https://www.damconf.com.
NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.