IFA Global Press Conference 2019, Huelva, Španjolska - Era AI zvučnika
Tržište elektroničkih uređaja globalno će u 2019. stagnirati, kažu organizatori IFA-e, navodeći da će donedavnom hit-proizvodu – mobitelu – prodaja rasti samo 2,8% te otkrivaju sljedeći uspješan uređaj
Krajem travnja u španjolskoj Huelvi, gradu u Andaluziji poznatom prema tome što je otamo Kolumbo isplovio u povijesni pohod prema Americi, organizatori IFA-e, najvećeg europskog sajma potrošačke elektronike, Messe Berlin i analitička kuća gfu, predstavili su ovogodišnje izdanje ovog spektakularnog showa koji će se, dakako, i ove godine održati krajem ljeta u Berlinu.
Povezivost, umjetna inteligencija, glasovna kontrola i 5G ključni su trendovi koji će pokretati inovacije u potrošačkoj elektronici i među kućnim uređajima ove godine, a njihova primjena doživjet će ponajveću popularizaciju u tekućoj godini upravo na nadolazećoj IFA-i. Tako je tijekom konferencije istaknuto kako prodaja standardnih televizora ostaje stabilna, no prodaja UHD televizora bit će veća 18 posto, a onih s OLED zaslonom čak 45 posto.
Slično se očekuje i za prodaju pametnih zvučnika; njihova prodaja raste za izuzetnih 41 posto. Kao i televizori, smartfoni ostaju na istoj razini kao lani, a malo povećanje prodaje – 2,8 posto – očekuje se od bijele tehnike.
Margot Edelman iz istoprezimene američke PR agencije (najveće na svijetu), istaknula je kako je tehnološka industrija imala prilično problema i zastoja u proteklom razdoblju, no unatoč tome i dalje je industrija u koju korisnici imaju najviše povjerenja. Najviše problema bilo je u percepciji umjetne inteligencije, odnosno, kako će se nova tehnologija odraziti na njihovu budućnost.
Povjerenje prema tehnološkoj industriji sve je krhkije, s obzirom na nove tehnologije koje sve brže i snažnije nadiru, od blockchaina i umjetne inteligencije, do samovozećih automobila i robota. U istraživanju koje je Edelman napravio čak 47 posto ljudi vjeruje da se tehnološke inovacije zbivaju prebrzo i promjene koje donose neće biti dobre za ljude poput njih. Stoga je upravo na tehnološkim kompanijama zadaća da zauzmu snažnije pozicije u društvu kako bi pomogli korisnicima u prihvaćanju novih tehnologija.
Promjene se očituju i u najjednostavnijim primjerima. Primjerice, u prosjeku ljudi sa zaslona čitaju određeni tekst 10 posto sporije nego s papira.
Hans-Joachim Kamp, predsjednik Nadzornog odbora kompanije gfu Consumer & Home Electronics, koja organizira IFA-u, istaknuo je kako, s druge strane, umjetna inteligencija omogućuje da se postojeći proizvodi drastično unaprijede. Tako sustavi govornih naredbi osiguravaju uređajima nova svojstva i šire njihove mogućnosti. U prošloj godini tehnološko je tržište prvi put u povijesti generiralo više od trilijun eura, zahvaljujući porastu od 3,3 posto. Ove godine očekuje se porast od 1 posto na 1,052 trilijuna eura.
Ove godine IFA će ugostiti još više startupa u svome innovation hubu IFA Next, a prvi put službeni partner IFA-e Next bit će Japan. Na zanimljivim prezentacijama koje su imali predstavnici Japana, kao prve službene zemlje-partnera te jedne velike (Panasonic) i male (Unipos) kompanije, nastojalo se razbiti uvriježene predrasude o životu u Japanu od toga da su potpuni workoholici (ne, više su alkoholici, šarmantno je naglasio Keita Nishiyama, generalni direktor Ureda za komercijalnu i informacijsku politiku pri japanskome Ministarstvu gospodarstva) do toga da riža prevladava u prehrani (više se jede kruh).
Na konferenciji su objavljena imena i dva keynote govornika na IFA-i – to su Richard Yu, predsjednik Uprave Huaweija, i Christiano Anon, predsjednik Qualcomma. Objavljeno je i da prvi put IFA ima globalnoga audio partnera, a to je Sennheiser, kompanija koja izlaže na tome sajmu već 69 godina.
NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.