Combis Technology Day - Nema biznisa bez tehnologije
Kompanije postaju sve svjesnije kako se njihovi strateški ciljevi ostvaruju upravo kroz IT, a digitalizacija je postala zajednički nazivnik za sva poslovna poboljšanja
Intuitivna mreža, analitika golemih količina podataka, virtualizacija i druge tehnologije koje pridonose digitalizaciji poslovanja, bile su središnje teme šeste, sad već tradicionalne, godišnje konferencije najvećeg hrvatskog integratora informatičkih sustava, tvrtke Combis.
Riječ je, zapravo, o jednodnevnoj edukaciji za korisnike – informatičke profesionalce – koje tvrtka Combis okuplja uvijek negdje oko (klimatološkog) početka proljeća, kako bi ih upoznala s novostima u svojim rješenjima i razmijenila s njima ideje o tome kako se koristiti tehnologijama i metodama napredne analitike u što bržem i boljem donošenju poslovnih odluka. Ove godine naglasak je bio na strategiji digitalizacije poslovanja i primjeni naprednih mrežnih rješenja.
Planirano vs. Ostvareno
Posebnost ove konferencije i njezin standardni sadržaj rezultati su svojevrsnog predistraživanja koje tvrtka Combis svake godine provede među svojim korisnicima. Tema ovogodišnje studije bili su planirani i ostvareni poslovni ciljevi te ulaganja u IT projekte te njihova realizacija tijekom prošle godine. Istraživanje pokazuje da su hrvatske tvrtke tijekom prošle godine uglavnom bile usredotočene na realizaciju strateških poslovnih ciljeva, poput poboljšanja i-ili redizajna poslovnih procesa, razvoja novih proizvoda i usluga te na digitalnu transformaciju poslovanja. Uz to, fokus je još bio i na jačanju povezanosti IT-a i poslovanja te na smanjenje IT troškova.
Zaključak istraživanja je, ukratko rečeno, ovakav: ono što je planirano, uglavnom je i ostvareno. Primjerice, u segmentu poboljšanja ili redizajna poslovnih procesa plan je bio 51%, a realizacija 49%. U segmentu smanjenja IT troškova imamo vrlo sličnu situaciju: 31,7% ih je to planiralo, a 31,6% i ostvarilo. Hrvatske tvrtke su, sudeći prema uzorku onih koje je obuhvatilo Combisovo istraživanje, nešto ustuknule u segmentu razvoja novih proizvoda i u provedbi digitalne transformacije poslovanja: 41,5% ih je to planiralo izvesti, a ostvarilo 35,7%.
Ta dva parametra, s jedne strane upućuju na određenu “krizu inovativnosti” u našem gospodarstvu, a s druge strane, indiciraju donekle olako shvaćanje procesa digitalizacije poslovanja, barem kod jednog dijela naše poduzetničke populacije. “Naši korisnici bili su dosljedni svojim ciljevima iz 2017., i većim dijelom su se pridržavali svojih planova, no vidljivo je jačanje povezanosti između IT-a i poslovanja, odnosno određena poslovna prilagodba tržišnom okruženju. Kompanije postaju sve svjesnije kako se njihovi strateški ciljevi ostvaruju upravo kroz IT, a digitalizacija je postala zajednički nazivnik za sva poslovna poboljšanja”, komentirala je Tatjana Peček, poslovna konzultantica u Combisu, koja je prezentirala rezultate istraživanja.
Virtualizacija, podaci, mreže
Što se tiče samih tehnologija, predstavljene su studije slučaja (primjerice, Combisov projekt u Hrvatskoj pošti) u kojima su prezentirane teme poput osiguravanja najboljeg korisničkog iskustva, bez obzira na zemljopisnu lokaciju korisnika, uz pomoć tehnologija virtualizacije te primjena Combisove platforme za obradu golemih količina podataka, nazvane Husky – za potrebe digitalnog marketinga u financijskoj industriji.
Kako se to njihovo rješenje koristi u lokacijskom marketingu, stručnjaci tvrtke Combis pokazali su na jednom primjeru iz telekomunikacijske industrije – u prezentaciji studije slučaja u Hrvatskom telekomu. Suorganizator konferencije tvrtka Cisco, uz inovacije u kolaboraciji predstavljene rješenjem Spark, predstavila je i nešto što je hrabro nazvala revolucijom u osmišljavanju lokalnih računalnih mreža. Riječ je o softverski definiranim mrežama – svojevrsnim konceptualnim iskorakom u dizajnu infrastrukture kakav se nije dogodio u barem četvrtini stoljeća informatičke povijesti. Mreže su se prije konfigurirale ručno, preko naredbenog retka, uz tek vrlo malo automatizacije. S novom generacijom mrežnih tehnologija, primjerice sa SD-Access rješenjima, dizajn i konfiguracija mreža potpuno je automatiziran proces, a poboljšana je i njihova sigurnost.
Na konferenciji je predstavljena praktična primjena automatizacije u WAN/LAN mrežama upotrebom Combisova rješenja ComWan. “Digitalizacija u poslovanju osnovni je pokretač poslovne transformacije i preduvjet konkurentnosti. Bez obzira na vrstu industrije, najuspješnije kompanije imaju nešto zajedničko – modernu i automatiziranu IP mrežnu infrastrukturu. Iznimno mi je drago što smo i na mrežnom odredištu networking.combis.hr i na konferenciji Combis Technology Day imali priliku predstaviti iznimnu ekspertizu koju posjedujemo u području networking rješenja i usluga, ali i svjetskog tehnološkog lidera – kompanije Cisco”, istaknuo je Domagoj Pehar“, direktor sadržaja konferencije Combis Technology Day.
NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.