CARNet CUC 2017 - Digitalna transformacija obrazovanja

Na ovogodišnje CARNetovo natjecanje bio je prijavljen 21 digitalni nastavni materijal, a najboljim je proglašen A kao Algoritam, autorice Jelene Radlović iz Osijeka. Za najbolji stručni rad konferencije međunarodni Programski odbor odabrao je Hokus Pokus Karoline Dvojković i Sanje Pavlović Šijanović iz Vukovara

R.I. ponedjeljak, 1. siječnja 2018. u 00:00
CARNet CUC 2017
CARNet CUC 2017

U Dubrovniku je održana 19. CARNetova korisnička konferencija CUC 2017 – najveća konferencija o obrazovanju u Republici Hrvatskoj. Gotovo 1.100 sudionika, od čega 650 učitelja, pratilo je CARNetovu konferenciju koja se ove godine održala pod nazivom Povezani znanjem (… 25 godina).

Bogat program, koji se sastojao od 15 stručnih radova, 44 radionice, 24 ogledna sata i 70 interaktivnih izlaganja, kao i prezentacija partnera iz pratećih industrija, privukao je raznoliku publiku koju, uz domaće nastavnike, obrazovne stručnjake i IKT profesionalce, čine sudionici i predavači iz regije.

Mijenja li tehnologija naš život, način na koji učimo, radimo i promatramo svijet oko sebe? Koliko je Internet, čiji 25. rođendan Hrvatska slavi ove godine, promijenio naš život? Kako sve to utječe na školstvo, učenike i nastavnike? Je li poduzetništvo u obrazovanju važno te kako poticati i razvijati poduzetnički duh?

Predrag Pale, Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu
Predrag Pale, Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu

Digitalni obrazovni sustavi

Prvi dan konferencije obilježila je i prezentacija aktivnosti pilot-projekta e-Škole, najvećeg projekta u području obrazovanja u državi, vrijednog 307 milijuna kuna i sufinanciranog sredstvima EU. Prezentaciju je održala zamjenica ravnatelja CARNeta i voditeljica projekta Andrijana Prskalo Maček koja je predstavila najnovije e-Usluge i alate za poučavanje, koji su razvijeni u sklopu ovog projekta koji uključuje 151 ravnatelja i više od 7.000 nastavnika te kroz nastavu obuhvaća više od 23.000 učenika.

Digitalni obrazovni sadržaji (DOS-ovi) za STEM predmete, namijenjeni učenicima 7. i 8. razreda osnovnih te 1. i 2. razreda srednjih škola, omogućit će učenicima dodatnu motivaciju i aktivno učenje. DOS-ovi ujedno promiču suvremene nastavne metode i postupke, kao što su rješavanje problema, istraživačka i projektna nastava, suradničko učenje te razvoj kritičkog mišljenja. Osim navedenog, DOS-ovi sadrže i brojne inkluzivne elemente, kako za darovite učenike, tako i za učenike s teškoćama, s posebnom pozornosti na uvažavanje pitanja pristupačnosti korištenjem asistivnih tehnologija.

Svi digitalni obrazovni sadržaji pohranjeni su u Edutoriju, svojevrsnoj digitalnoj knjižnici. Edutorij se također razvija u sklopu pilot-projekta e-Škole te omogućuje nastavnicima, učenicima i školama centralizirano pretraživanje i pristup obrazovnim materijalima.

Nastavnicima će posebno koristiti 240 scenarija poučavanja, koji nude niz inovativnih ideja za provedbu specifičnih nastavnih tema, predlažući učiteljima neku od suvremenih pedagoških metoda te prikladnu tehnologiju, digitalni nastavni materijali ili alat za provedbu nastavne aktivnosti. Odgovarajuće alate nastavnici mogu pronaći u e-Laboratoriju, portalu na kojem korisnici mogu saznati sve informacije o digitalnim alatima, sustavima i aplikacijama za uporabu na području e-Učenja.

Voditeljica projekta predstavila je i aktivnosti koje škole koje sudjeluju u pilot-projektu očekuju do kraja ove školske godine. Uz daljnje opremanje škola te otvaranje regionalnih obrazovnih centara (ROC-ovi), treba izdvojiti i daljnju edukaciju korisnika u školama o tome kako što učinkovitije koristiti projektnu opremu i e-Usluge te rad na razvoju novih e-Usluga i sustava kao što su: Sustav za upravljanje učionicom, Sustav informatizacije poslovanja ustanova te Sustav za analitike učenja i organizacije.

Prskalo Maček ponovila je kako se CARNet, zahvaljujući pozitivnim rezultatima dosadašnje provedbe pilot-projekta e-Škole, ozbiljno priprema i za drugu fazu, tzv. veliki projekt, koji bi od 2019. do 2022. godine trebao uključivati najmanje 60% svih osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj.

Četvrt stoljeća interneta

Drugi dan konferencije plenarno predavanje na temu Transformacija učitelja održao je Predrag Pala s Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, a održan je i okrugli stol na temu (prvih) 25 godina Interneta u RH.

Lidija Kralj, pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja
Lidija Kralj, pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja

Pozvana predavanja održale su i profesorica, pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja, Lidija Kralj na temu Može li drugačije?, gdje se diskutiralo o promjenama koje su našem obrazovnom sustavu potrebne, te gospođa Kati Tiainen iz Microsofta, na temu Digital Transformation and Education with experiences from Finland.

Kati Tiainen, Microsoft
Kati Tiainen, Microsoft

Na CARNetovom natjecanju, pod nazivom Pravi kaLibar za znanje, sudjelovali su nastavnici iz osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske, koji su izradom digitalnih nastavnih materijala u CARNetovom alatu Libar, na temu Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije, potaknuli izvrsnost u izradi digitalnih nastavnih materijala. Na ovogodišnje je natjecanje bio prijavljen 21 digitalni nastavni materijal, a Ocjenjivački sud je kao najbolji materijal odabrao rad pod nazivom A kao Algoritam, autorice Jelene Radlović iz I. gimnazije, u Osijeku.

Međunarodni Programski odbor za najbolji stručni rad konferencije odabrao je rad Hokus Pokus autorica Karoline Dvojković i Sanje Pavlović Šijanović iz Gimnazije Vukovar.

NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.