Adacta godišnja konferencija - Širenje na tržišta Europske unije i Azije
Adacta je svoje resurse usmjerila razvoju ponude u komunalnim uslugama, gdje vidi potencijal na tržištima EU. Od novih tehnologija, Adacta razvija tehnologije Interneta stvari, umjetne inteligencije i rješenja utemeljena na blockchainu
Tijekom prošle godine tvrtka Adacta Grupa, integrator softverskih (pretežno Microsoftovih) sustava, s više od 400 zaposlenih, poslovala je u skladu s vlastitim očekivanjima – nastavljen je rast ukupnih prihoda (više od 25 milijuna eura), kako konsolidirano, tako i u svim regionalnim filijalama – u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji, a napravljeno je i nekoliko novih koraka u daljnjoj internacionalizaciji poslovanja.
Istok i Zapad
Širenje na tržišta izvan zemalja bivše države već je godinama bitan sastojak formule Adactina uspjeha. Tvrtka je imala nekoliko implementacija svojih rješenja u zemljama šire regije, a nastavljen je i rast poslovanja u Rusiji. Što se tiče Zapada, Adacta je ostvarila jedan veći posao u Velikoj Britaniji (implementacija rješenja MS Dynamics AX – zapravo Microsoft Dynamics 365 for Operations), u tamošnjem komunalnom sektoru.
Usto, u Adacti se nadaju da će tijekom ove godine uspjeti postići dogovor oko suradnje s još nekoliko većih svjetskih informatičkih korporacija, kojima bi Adacta postala primaran partner za implementacije njihovih rješenja u više europskih zemalja, ali i na nekoliko tržišta izvan Starog kontinenta. Što se tiče softvera za poslovno obavješćivanje, Adacta je regionalni implementator rješenja Qlik. Tijekom prošle godine u tom segmentu ostvarila je nekoliko novih projekata. Napravljeni su i prvi koraci u sferi implementacije tehnologija Interneta stvari, što je ostvareno povezivanjem standardnih Adactinih rješenja s nekoliko ekspertnih sustava – u jednom projektu u našoj zemlji i u nekoliko pilot-projekata u zemljama regije.
Od Agrokora do turizma
Što se tiče utjecaja ekstremnih situacija na hrvatskom tržištu – negativne situacije kao što je kriza u Agrokoru i pozitivne, kao što je rekordna turistička sezona – Adacta se dobro držala. Što se tiče Agrokora, Adacta i njeni klijenti nisu tome bili jako izloženi, barem ne u prvom valu te krize. Što će se tu događati tijekom ove godine, dosta ovisi o tome koliko će Agrokorovih tvrtki poslovno preživjeti sve nagodbe s vjerovnicima. S druge strane, rast turizma snažno je utjecao na poslovanje tvrtke Adacta, kako zbog povećanih ulaganja u tom sektoru, tako i zbog tvrtkina strateškog fokusa na taj segment hrvatskog gospodarstva. Razlog za to više je nego jasan: primjerice, u razdoblju od jeseni 2016. do jeseni 2017. godine rast hotelskih smještajnih kapaciteta u Zagrebu rastao je za četiri posto, no rast kapaciteta u privatnom smještaju hrvatskog glavnog grada u istom je razdoblju rastao fantastičnih 29 posto. Adacta je razvila skup specijaliziranih rješenja za turistički sektor. Tu je, prije svega, riječ o implementacijama CRM rješenja u tvrtkama koje, barem svojim tržišnim udjelom, predvode hrvatski turistički sektor.
Što se tiče 2018., u Adacti očekuju nastavak trendova koji su vladali tržištem tijekom prošle godine, a dosta nade polažu u jednu odluku najvećeg svjetskog proizvođača softvera. “S nestrpljenjem očekujemo – najkasnije polovicom godine – dolazak cjelovite cloud verzije rješenja Microsoft Dynamics 365 (to je, zapravo, Navision u cloudu). Microsoft će napraviti globalnu verziju, a mi ćemo je lokalizirati i implementirati kod korisnika u drugoj polovici godine. Time ćemo, nadam se, napraviti značajniji iskorak. Imamo vlastitu verziju clouda – točnije: našu kombinaciju Navision, BI-a i CRM-a u cloudu, no to nam nije dovoljno. Prije svega zato što trošimo više resursa na održavanje tog rješenja nego kad bismo ga imali u paketu koji je dizajnirao Microsoft. Usto, tu je riječ i o percepciji na tržištu: jedinstveno Microsoftovo cloud rješenje lakše je prodati od naših kombinacija”, izjavio je Krešimir Mlinarić, direktor tvrtke Adacta.
Fintech i komunalci
Kad se gledaju vertikale, Adacta je dosta prisutna i na tržištu osiguranja i u bankarskom sektoru. Obje industrije su, pod pritiskom “fintech” revolucije, u potrazi za rješenjima kojima će parirati tim novim izazivačima. “U posljednje vrijeme dosta slušamo o kriptovalutama, no većina nas to još uvijek doživljava kao nešto marginalno. Međutim, u samo jednom danu, volumen transakcija između klasičnih valuta i kriptovaluta bio je veći od jedne milijarde dolara. To nam govori da bi se i banke uskoro mogle suočiti s nekim svojim Uberom,” misli Krešimir Mlinarić.
Novi poticaj poslovima u financijskom sektoru svakako će dati nove regulative Europske unije: PSD2 (regulativa o plaćanjima) – koja stupa na snagu u siječnju, i GDPR koja stupa na snagu u svibnju 2018. Adacta je dosta svojih ljudskih resursa posvetila i razvoju svoje ponude u komunalnim uslugama, gdje vidi potencijal zbog deregulacije tržišta – ne toliko u našoj zemlji koliko na tržištima EU. Od novih tehnologija, u Adacti dosta rade i na razvoju rješenja Interneta stvari i rješenja utemeljenih na tehnologiji blockchain.
NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.