Luka Gauta i Alberto Caprara, Croz FIS -Bankarstvo najnovije generacije: Banking as a Service

Prije nekoliko smo mjeseci na Bugovoj konferenciji Future of Fintech imali prilike vidjeti i čuti tvrtke FIS i CROZ, koje su tom prilikom ekskluzivno objavile da sklapaju partnerstvo. Osim novog partnerstva, predstavile su i zajedničku ponudu prema financijskim institucijama temeljenu na principu Banking as a Service

R.I. petak, 1. veljače 2019. u 00:00
FIS nudi funkcionalne module, tj. softver u jedinstvenom rješenju skrojenom prema potrebama krajnjeg korisnika
FIS nudi funkcionalne module, tj. softver u jedinstvenom rješenju skrojenom prema potrebama krajnjeg korisnika

Porazgovarali smo s Lukom Gautom (CROZ) i Albertom Caprarom (FIS) te tako pokušali saznati više o ponudi, kao i o njihovim pogledima na ovu sve više rastuću domenu financijskog tržišta.

Obje vaše tvrtke iznimno su uspješne, i većina bi vas na tržištu promatrala kao uzajamnu konkurenciju. Zašto ste sklopili partnerstvo?

Luka Gauta: Crozove ključne vrijednosti temelje se na trajnom istraživanju i evaluaciji modernih tehnologija kao praktičnih metodologija proizašlih iz IT konteksta. Stečena znanja koristimo kako bismo značajno unaprijedili posao naših klijenata, kako iz financijske, tako i iz drugih poslovnih domena. S obzirom na to da smo stalno inspirirani provjerenim trendovima u tehnologiji koje vidimo kao veliki izazov, nastojimo ih u sinergiji s našim klijentima nadvladati. No, budimo iskreni – mi nismo bankari. Iako imamo mnogo iskustva u tom području zbog brojnih lokalnih i inozemnih implementacijskih projekata, jednostavno zbog našeg temeljnog fokusa ne ulažemo toliko u poslovnu domenu koliko u IT domenu. Ta činjenica potiče nas da stvorimo nova partnerstva u područjima u kojima želimo suptilno i kontinuirano napredovati kako bismo osigurali mehanizam koji našim klijentima pruža one stop shop osjećaj. Takva partnerstva poprilično su logična te pridonose rastu i razvoju obje strane. Osim toga, bitno je napomenuti da podižu opću kvalitetu ponude na tržištu.

Luka Gauta, voditelj ključnih klijenata u financijskom sektoru FIS-a
Luka Gauta, voditelj ključnih klijenata u financijskom sektoru FIS-a

Bankarstvo i tehnologije plaćanja

Alberto Caprara: FIS globalno prednjači s uslugama u području bankarstva i tehnologija plaćanja. Unaprjeđujemo financijski svijet obradom plaćanja i bankarskim rješenjima – što uključuje softver, usluge i outsourcing tehnologije. Bavimo se rješavanjem prepreka poput ručnog procesiranja, upravljanja IT infrastrukturom te suvišnih administrativnih poslova. Otklanjanjem takvih prepreka osnažujemo svoje klijente. Naši zaposlenici imaju mnogo iskustva u svim dimenzijama financijskog sektora. Kada klijentima pomognemo proširiti vidike, odmah su spremni za sve nadolazeće probleme. Mislimo da je partnerstvo s Crozom iznimno komplementarno; trebali smo to i ranije napraviti. Croz ima velik broj kvalitetnih stručnjaka koji će uvelike olakšati posao i nama i krajnjim korisnicima tako što će spojiti ova dva svijeta u kulturnom i tehničkom smislu.

Pokušat ću sažeti FIS-ovo predstavljanje s konferencije: FIS zapravo nudi funkcionalne module, tj. softver u jedinstvenom rješenju skrojenom prema potrebama krajnjeg korisnika.

Spomenuto rješenje može biti dostupno onsite ili offsite u privatnom cloud okruženju te se plaća prema modelu pretplate. Jesmo sve dobro shvatili?

Alberto Caprara: Možemo to i tako reći. Ako malo pogledate naš portfelj ili naše web-izvore, vidjet ćete da nudimo mnogo više nego što tradicionalnoj banci treba. Naše nasljeđe, uspješni referentni projekti, kao i akvizicije drugih specijaliziranih tvrtki, osigurali su nam adekvatna znanja i mogućnosti za ovakvu ponudu – a jasno je da će potrebe krajnjeg korisnika uvjetovati sadržaj finalne ponude. Osim toga, tehnička ograničenja IT infrastrukture ne bi trebala u današnje vrijeme ograničavati mogućnost rasta tvrtki na tržištu.

U čemu vidite vrijednost svoje ponude Banking as a Service na tržištima?

Luka Gauta: Ako uzimamo u obzir vodeće igrače, uspjeh sigurno neće doći preko noći. Osim toga, oni svakako imaju već aktualnu svojevrsnu varijantu takvog koncepta, čak i ako se to možda trenutačnim krajnjim korisnicima tako ne čini. Bitno je uzeti u obzir i regulatorne okvire unutar kojih naše tržište mora funkcionirati, koji su većinom ograničavajuće, a vrlo rijetko kreativne, poticajne prirode. U srcu svaka banka jednostavno želi bankariti te se posvetiti financijskim potrebama svojih klijenata, no IT im više ne može služiti samo kao savjetnik i proricatelj od povjerenja, već kao punopravni partner. Prelazak u cloud native okruženja s osiguranim bankarskim uslugama ustaljena je praksa u modernom svijetu te će uskoro postati takva i kod nas, a tko krene prije, bit će u prednosti. Proces je malo duži za vodeće banke, upravo zbog njihove veličine i usklađivanja s grupnim pristupom i rješenjima.

Alberto Caprara, upravitelj poslovnog razvoja FIS-a za SEE regiju, Odjel bankarstva i plaćanja
Alberto Caprara, upravitelj poslovnog razvoja FIS-a za SEE regiju, Odjel bankarstva i plaćanja

Izvan zone komfora

Manje banke, kao i oni koji će tek postati pružatelji određenih bankarskih usluga u ovoj domeni, zbog fleksibilnosti imaju mogućnost stvaranja trenutačne kompetitivne prednosti – no prvo moraju naći prihvatljiv način da izađu iz zone komfora, karaktera “pratitelja” i transformiraju svoje poslovno ponašanje u dinamičnije i agilnije. Za financijsko tržište, kao i IT sektor, vrlo je dobro što smo svjedoci ulaska takvih stranih igrača na lokalno tržište koji vrlo agresivno nude moderne user-friendly usluge vezane uz mobilna plaćanja i sl. Nažalost, dio ulaganja odlazi van, ali očito su nam takvi antipoticaji potrebni da kao tržište uhvatimo korak s trenutačnim trendovima. Naši stručnjaci već neko vrijeme rade u inozemstvu na takvim projektima i željno iščekujemo prilike da stečena iskustva podijelimo s lokalnim tržištem.

Alberto Caprara: Odličan vam je primjer jedan od naših klijenata Atom banka. S obzirom na to da mladim ljudima, zvali ih milenijalci ili kako god već, tradicionalne banke ne nude mnogo, Atom banka je tu prepoznala savršenu priliku da dopre do te generacije s rješenjem koje je samo digitalno, tj. ne postoji nikakva inačica nedigitalne alternative. Uz pomoć FIS-ove outsourceane arhitekture i vještina, Atom banka je uvela prve isključivo digitalne usluge bankarstva u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Oni su jednostavno htjeli pratiti promjene u životnom stilu pa su sukladno tome redefinirali bankarstvo s digitalnom strategijom samokorištenja. Tako su iskoristili našu infrastrukturu real-time bankarstva, sučelja prema sustavima treće strane i outsourceane tehnološke operacije kako bi završili s instant bankarstvom kao uslugom u svojoj ponudi.

Možemo reći da su mladi korisnici Atom banke – koji se odlično služe tehnologijom i uvijek su u pokretu – značajno profitirali od neograničenog izbora i jasnog te personaliziranog bankarstva na njihovim pametnim uređajima. Spretnost te brzo lansiranje inovativnih usluga omogućili su Atomu da pomogne svojim korisnicima u ostvarivanju financijskih ciljeva te da ojačaju vezu povjerenja i odanosti sa svakom transakcijom. S inovativnim modelom digitalnog poslovanja i FIS-ovim kvalitetnim infrastrukturama i sučeljima real-time bankarstva, Atom banka redefinira ulogu bankarstva. Zahvaljujući otvaranju računa bez ikakvih papira, biometrijskoj zaštiti na temelju prepoznavanja glasa i lica te strojnom učenju za korisničku podršku, Atom osigurava integrirane usluge u stvarnom vremenu te brzo i pouzdano stvara novu generaciju ponuđenih usluga.

Želimo u suradnji s Crozom omogućiti tvrtkama na lokalnom tržištu da repliciraju takve scenarije iz primjera spomenute Atom banke. S obzirom na veličinu i kompleksnost poslovanja lokalnog tržišta, ako ga uspoređujete s Ujedinjenim Kraljevstvom, proces transformacije može biti iznenađujuće brz i suptilan, pogotovo ako se uvažavaju naše najbolje prakse i stečena iskustva.

NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.