Josipa Jurić, Cloudonia - Cloud koji točno zna tko je kupio vašu robu

Platforma koja rješava problem nepostojanja točne informacije o krajnjim potrošačima određenog proizvoda, odnosno lokacijama gdje se on prodao

Zvonko Pavić utorak, 1. siječnja 2019. u 00:00

Josipa Jurić direktorica je startup tvrtke Cloudonia d.o.o. Diplomirala je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu te je karijeru započela radom u marketinškoj agenciji u kojoj je vodila projekte i sudjelovala u kreiranju marketinških i branding strategija za klijente iz raznih sektora djelatnosti. Od 2015. godine zakoračila je u IT branšu, u marketing odjel tvrtke Megatrend poslovna rješenja. Područja interesa pojave su joj do kojih dovodi uporaba sve većih količina podataka u suvremenom marketingu i utjecaj novih tehnologija na današnje poslovanje. Josipa je jedan od suosnivača tvrtke Cloudonia, zadužena za vođenje tvrtke s naglaskom na strategiju go-to-market. Razgovarali smo s njom o njenom startupu i rješenju kojem prognozira veliku budućnost.

Kada danas prelistate novine, što u vijestima koje možete pročitati čini vaš projekt relevantnim baš u ovom trenutku?
Projekt koji provodimo danas je relevantan i u poslovnom i u tehnološkom smislu. Izabrali smo tehnologije koje su trenutačno u samom vrhu svjetske ponude, i vjerujemo da će određeno vrijeme takvima i ostati. Poslovni problem koji rješavamo ovim projektom identificirali smo kao vrlo važnim u lancu opskrbe. S obzirom na to da smo još uvijek u fazi razvoja, ne možemo naša stajališta potvrditi financijskim rezultatima i uspjesima, no s druge strane, sam projekt smo i započeli tako što smo razgovarali s klijentima i uočili potrebu za baš takvom aplikacijom. Kontinuirana komunikacija s potencijalnim klijentima i dalje potvrđuje istu potrebu. Prava informacija u pravom trenutku vrijednost je za svaku tvrtku – informacija o lokaciji na kojoj se proizvod proda krajnjem potrošaču vrijedna je svakom proizvođaču tog proizvoda.

Kako su uočili problem

Tko je autor projekta i kako ste za to dobili novac od fondova EU za regionalni razvoj?
Autori projekta moji su kolege i suosnivači Ivana Bošković, Boris Stipetić, Renato Telen i Anđelka Strajher. Prijavili smo se na natječaj za novoosnovane tvrtke i ostvarili potreban broj bodova za dobivanje traženog sufinanciranja. Zadovoljili smo formalne kriterije kako bismo se uopće mogli javiti na natječaj, a vjerujemo da smo kvalitetno pripremili projektnu prijavu u kojoj smo pokazali vrijednosti koje projekt donosi. Naravno da mislimo kako su kvaliteta našeg rješenja i projektni tim bili odlučujući i donijeli nam prednost pred ostalim sudionicima natječaja.

Opišite nam pobliže startup poduzeće Cloudonia d.o.o.
Tvrtku je osnovalo navedenih petero prijatelja s uloženim minimalnim kapitalom (dvadeset tisuća kuna) u novcu i velikom količinom rada uloženog u projekt. Cloudonia je startup pokrenut s namjerom razvijanja cloud aplikacija u B2B segmentu.

Tijekom razvoja jedne aplikacije za Megatrendova dugogodišnjeg klijenta rješavali smo specifičan problem dobivanja podataka o isporuci njegovih proizvoda po pojedinim tržištima, diskutirali o njemu i primijetili da takve probleme imaju i ostali proizvođači robe široke potrošnje. Istraživali smo tržište, prikupljali informacije i mišljenja naših klijenata, razradili problem, definirali osnovni koncept i započeli razvoj. Nadamo se da je ova aplikacija prva u nizu naših uspješnih proizvoda koje ćemo plasirati na hrvatsko i inozemno tržište.

Dodana vrijednost

Što je taj problem koji Cloudonijin softver, koji će biti izrađen u okviru navedenog projekta, rješava?
Problem, kao što sam već naglasila, rješava trenutačno nepostojanje točne informacije o krajnjim potrošačima određenog proizvoda, odnosno lokacijama gdje se proizvod prodao. Postoje izvještaji koje veliki proizvođači skupo plaćaju – a nisu zadovoljni njihovom kvalitetom, odnosno formatom dostupnih informacija. Mali, pak, proizvođači nemaju informacije jer naprosto nisu u mogućnosti platiti skupe izvještaje. Korištenje naše aplikacije daje veliku vrijednost uz mali trošak. U planu imamo i nadogradnje i nove funkcionalnosti koje adresiramo i na druge sudionike lanca opskrbe, no to su još i planovi koji nisu još prikladni za objavu u javnosti.

Kako ćete zarađivati novac tim softverom?
Dosadašnje istraživanje ukazalo nam je na to da postoji potreba za informacijama koje kroz našu aplikaciju dolaze do proizvođača. Naš je plan svima u lancu opskrbe ukazati na vrijednosti koje za njih postoje pri korištenju naše aplikacije. Naravno, što je veći broj klijenata, više se uočava i vrijednost te se otvaraju mogućnosti za nove funkcionalnosti. Korištenje aplikacije naplaćivat će se mjesečno, prema takozvanom “subscription” modelu. Naplaćuje se dostava podataka klijentu za svaki pojedini izvor podataka.

Koliko je veliko tržište za taj alat? Kako ćete ga osvojiti?

Teško je procijeniti koliko je tržište – ako gledamo samo Hrvatsku, onda to sigurno nije neka spektakularna brojka. S druge strane, ako uspijemo klijentima ukazati na vrijednost koju dobivaju korištenjem naših usluga, tržište može eksponencijalno rasti. Voljeli bismo osvojiti hrvatsko tržište u smislu da svi koji dostavljaju svoje podatke proizvođačima to rade koristeći naše usluge. Što se inozemnog tržišta tiče, cilj nam je da nam prihod iz inozemstva bude 75% ukupnog prihoda.
Koliko ćete novca još investirati u razvoj svog startupa?
Planiramo nastaviti razvoj cloud rješenja u B2B segmentu, u kojem radimo cijeli svoj radni vijek. Iznosi koje ćemo ulagati uvelike ovise o uspjehu komercijalizacije onog što smo dosad razvili. Osim o komercijalizaciji do sada razvijenog, vrlo nam je bitno i koliko ćemo novih funkcionalnosti dodati – nove funkcionalnosti također ovise o povratnim informacijama naših klijenata. U svakom slučaju, tijekom iduće godine planiramo još uložiti oko 30% vrijednosti sadašnjeg projekta.

NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.