IFA 2019, Berlin - Povezano, pametno i savitljivo

Napredna budućnost kakvu sada samo zamišljamo čeka nas mnogo prije no što nam se čini, zahvaljujući sve rapidnijem razvoju umjetne inteligencije, pametnih gradova, glasovnog upravljanja, ekrana sve većih dimenzija i razlučivosti te posebice 5G mreža…

Dragan Petric petak, 1. studenog 2019. u 00:00
IFA 2019
IFA 2019
IFA 2019, Berlin
IFA 2019, Berlin

Glasovno upravljanje, umjetna inteligencija i 5G povezivost, glavni su trendovi koji su dominirali ovogodišnjim izdanjem berlinskog tehnološkog showa, o čemu se podjednako govorilo na svim segmentima ove priredbe – od glavnog keynotea koji je održao CEO Huaweija Richard Yu, preko same izložbe izlagača, do IFA Nexta, segmenta sajma koji je bio “rezerviran” isključivo za startupe koji su, također, nastupili u rekordnom broju. Obaranjem brojčanih rekorda, IFA 2019 ponovno je dokazala da se radi o najvećem europskom sajmu potrošačke elektronike – preko 2.000 izlagača i gotovo četvrt milijuna posjetitelja, od čega ih je više od polovice doputovalo iz inozemstva.

Svi segmenti razvoja AI-ja, pokazala je ovogodišnja IFA, najvažniji su kurentni pokretači industrije potrošačke elektronike, ali i kućanskih aparata. Te tehnologije rapidno ostavljaju trag na najširem tržištu novih tehnologija, s obzirom na to da potrošači sve više prepoznaju njihove benefite u svakodnevnom životu. Zahvaljujući glasovnom upravljanju i umjetnoj inteligenciji, i sami korisnici postaju pametniji – lakše razumiju i povezuju velike količine podataka, lakše koriste tehnologiju i prepuštaju obavljanje rutiniranih i dosadnih zadaća tehnologiji.

Osim toga, posjetitelji ovogodišnjeg izdanja IFA-e, najvećeg europskog sajma potrošačke elektronike, koji se već više od pet desetljeća održava u Berlinu, mogli su – uglavnom prvi put – uživati u televizorima 8K razlučivosti, savitljivim ekranima koji se mogu “rolati” poput zaslona na prozoru, enormno velikim videozidovima, HDR i 3D zvuku, a virtualne asistente susretali su ugrađene u nevjerojatno mnogo tipova uređaja, od televizora i zvučničkih sustava, preko slušalica, sve do malih kućanskih aparata. Štoviše, Googleov Assistant bio je toliko zastupljen na berlinskom sajmištu da su mnogi zaključili kako je Google – iako je bio kvadraturom tek manji izlagač – “ukrao šou” drugima…

Zanimljivo je koliko je upravo industrija kućanskih aparata napredovala zahvaljujući tehnologijama međusobnog povezivanja i umjetne inteligencije, dosegnuvši globalnu vrijednost od 48 milijardi u segmentu malih aparata, i čak 178 milijardi u segmentu bijele i sive tehnike. Svi ti uređaji danas mogu izmjenjivati informacije i bilježiti navike korisnika, ali i “savjetovati” potrošače vezano uz uštedu energije, pa čak i pripreme obroka ili odijevanja.

Hrvatski tehnološki brend Vivax imao je zapaženu ulogu među izlagačima na ovogodišnjem berlinskom sajmu, pokazavši veliki potencijal za širenje europskim tržištem
Hrvatski tehnološki brend Vivax imao je zapaženu ulogu među izlagačima na ovogodišnjem berlinskom sajmu, pokazavši veliki potencijal za širenje europskim tržištem

Naši predstavnici

Na ovogodišnjoj IFA-i svoje proizvode predstavili su i hrvatski brendovi iz portfelja M SAN Grupe d.d. – Vivax, MS Start i MS Energy. Na 50 m2 moderno dizajniranog izložbenog prostora, u paviljonu 25 berlinskog IFA sajma, izloženo je više od stotinu proizvoda.

Na sajmu IFA BERLIN 2019 Vivax predstavlja cijeli asortiman svojih proizvoda. Od široko prepoznatih i višestruko nagrađivanih Vivax klima uređaja (nagrade Best Buy i QUDAL), Vivax malih kućanskih aparata pa sve do Vivax TV uređaja priznatih od krajnjih kupaca.

Također, na sajmu su predstavili i najnoviji Vivax Pure Sound pametni TV, koji dolazi iz vlastite proizvodnje TV uređaja smještene u Rugvici pokraj Zagreba. Vlastita proizvodnja locirana u Hrvatskoj Vivaxu daje puno pravo da na TV uređajima ističe porijeklo EU.

“Prezentacija Vivax proizvoda na ovom svjetskom sajmu jasan je pokazatelj ozbiljnosti našeg poslovanja i dugogodišnjeg sustavnog rada na gradnji kvalitete naših proizvoda. Ovaj ozbiljan i sustavan pristup u radu slijede i naša dva mlađa brenda MS Start i MS Energy” – izjavio je g. Vladimir Brkljača, izvršni direktor divizije vlastitih brendova u okviru M SAN Grupe d.d. Dodao je i kako je “Vivax punih 15 godina prepoznat na području Hrvatske i susjednih zemalja kao brend koji nudi odličan omjer cijene i kvalitete. Uspješno poslujemo na području Adria regije i cilj nam je u sljedećem razdoblju razviti naše poslovanje na tržištima srednje i sjeverne Europe. Paralelno nastavljamo s razvojem našeg poslovanja na velikim tržištima zapadne Europe, kao što su Njemačka, Francuska, Italija i Španjolska”.

Alen Agatić, eksport manager divizije vlastitih brendova, detaljnije nam je pojasnio elemente izvozne strategije: “Krajem prošle i početkom ove godine zaposlili smo djelatnike na područjima Slovenije, Češke, Slovačke, Mađarske, Bugarske i Poljske, a planiramo zaposlenja i u Rumunjskoj. Uz gradnju prisutnosti na tržištima EU, u proteklim smo godinama razvijali poslovanje i izvan EU, a odnedavno smo otvorili i tržište Armenije. Također, još od 2014. godine prisutni smo na prekooceanskim tržištima Mercosur regije. Taj pozitivan trend širenja brenda Vivax za nas je veliki uspjeh i jasan pokazatelj da mi u Hrvatskoj imamo što ponuditi i pokazati i izvan naše regije te kako možemo biti konkurentni i izvan granica Europske unije.

Rapidno startanje 5G mreža diljem svijeta i pojava prvih 5G uređaja bili su jedna od najatraktivnijih tema na IFA-i 2019
Rapidno startanje 5G mreža diljem svijeta i pojava prvih 5G uređaja bili su jedna od najatraktivnijih tema na IFA-i 2019
Samsungova QLED 8K tehnologija na sajmu je dodatno unaprijeđena uvođenjem nove linije QLED 8K televizora
Samsungova QLED 8K tehnologija na sajmu je dodatno unaprijeđena uvođenjem nove linije QLED 8K televizora

8K postaje standard

Tvrtka Samsung Electronics na sajmu IFA 2019 obilježila je 50 godina poslovanja, i tom prilikom predstavila viziju poslovanja s fokusom na inovativnost, umreženost i budućnost.

Najavili su tako da će QLED 8K tehnologija biti dodatno unaprijeđena uvođenjem nove linije QLED 8K televizora, a serijom hladnjaka BESPOKE uvest će nove inovacije na tržištu kućanskih aparata. Također, lansiranjem novih pametnih telefona – Galaxy A90 5G i Galaxy Fold 5G – proširit će se ponuda 5G uređaja.

Uzbudljiva vremena koja je nagovijestila IFA kulminirat će u predbožićnoj sezoni, kada će se većina uređaja predstavljenih na sajmu moći i kupiti diljem svijeta. Samo tijekom nekoliko dana trajanja sajma, naime, distributeri su od tehnoloških giganata naručili robe u vrijednosti od preko 5 milijardi eura, dokazujući i time kako IFA ima izuzetan utjecaj na čitavu industriju novih tehnologija.

Predstavnik Hrvatske u EISA-i, Dragan Petric, izvršni urednik Buga, dodijelio je nagrade za najbolje mobilne uređaje tijekom svečanosti u Berlinu
Predstavnik Hrvatske u EISA-i, Dragan Petric, izvršni urednik Buga, dodijelio je nagrade za najbolje mobilne uređaje tijekom svečanosti u Berlinu
Predsjednik EISA-e Paul Miller iz Velike Britanije predstavio je uzvanicima asocijaciju kao globalnu organizaciju, s novim članovima iz SAD-a, Kine, Kanade, Indije i Japana
Predsjednik EISA-e Paul Miller iz Velike Britanije predstavio je uzvanicima asocijaciju kao globalnu organizaciju, s novim članovima iz SAD-a, Kine, Kanade, Indije i Japana

 NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.