Napredna budućnost kakvu sada samo zamišljamo čeka nas mnogo prije no što nam se čini, zahvaljujući sve rapidnijem razvoju umjetne inteligencije, pametnih gradova, glasovnog upravljanja, ekrana sve većih dimenzija i razlučivosti te posebice 5G mreža…
Glasovno upravljanje, umjetna inteligencija i 5G povezivost, glavni su trendovi koji su dominirali ovogodišnjim izdanjem berlinskog tehnološkog showa, o čemu se podjednako govorilo na svim segmentima ove priredbe – od glavnog keynotea koji je održao CEO Huaweija Richard Yu, preko same izložbe izlagača, do IFA Nexta, segmenta sajma koji je bio “rezerviran” isključivo za startupe koji su, također, nastupili u rekordnom broju. Obaranjem brojčanih rekorda, IFA 2019 ponovno je dokazala da se radi o najvećem europskom sajmu potrošačke elektronike – preko 2.000 izlagača i gotovo četvrt milijuna posjetitelja, od čega ih je više od polovice doputovalo iz inozemstva.
Svi segmenti razvoja AI-ja, pokazala je ovogodišnja IFA, najvažniji su kurentni pokretači industrije potrošačke elektronike, ali i kućanskih aparata. Te tehnologije rapidno ostavljaju trag na najširem tržištu novih tehnologija, s obzirom na to da potrošači sve više prepoznaju njihove benefite u svakodnevnom životu. Zahvaljujući glasovnom upravljanju i umjetnoj inteligenciji, i sami korisnici postaju pametniji – lakše razumiju i povezuju velike količine podataka, lakše koriste tehnologiju i prepuštaju obavljanje rutiniranih i dosadnih zadaća tehnologiji.
Osim toga, posjetitelji ovogodišnjeg izdanja IFA-e, najvećeg europskog sajma potrošačke elektronike, koji se već više od pet desetljeća održava u Berlinu, mogli su – uglavnom prvi put – uživati u televizorima 8K razlučivosti, savitljivim ekranima koji se mogu “rolati” poput zaslona na prozoru, enormno velikim videozidovima, HDR i 3D zvuku, a virtualne asistente susretali su ugrađene u nevjerojatno mnogo tipova uređaja, od televizora i zvučničkih sustava, preko slušalica, sve do malih kućanskih aparata. Štoviše, Googleov Assistant bio je toliko zastupljen na berlinskom sajmištu da su mnogi zaključili kako je Google – iako je bio kvadraturom tek manji izlagač – “ukrao šou” drugima…
Zanimljivo je koliko je upravo industrija kućanskih aparata napredovala zahvaljujući tehnologijama međusobnog povezivanja i umjetne inteligencije, dosegnuvši globalnu vrijednost od 48 milijardi u segmentu malih aparata, i čak 178 milijardi u segmentu bijele i sive tehnike. Svi ti uređaji danas mogu izmjenjivati informacije i bilježiti navike korisnika, ali i “savjetovati” potrošače vezano uz uštedu energije, pa čak i pripreme obroka ili odijevanja.
Naši predstavnici
Na ovogodišnjoj IFA-i svoje proizvode predstavili su i hrvatski brendovi iz portfelja M SAN Grupe d.d. – Vivax, MS Start i MS Energy. Na 50 m2 moderno dizajniranog izložbenog prostora, u paviljonu 25 berlinskog IFA sajma, izloženo je više od stotinu proizvoda.
Na sajmu IFA BERLIN 2019 Vivax predstavlja cijeli asortiman svojih proizvoda. Od široko prepoznatih i višestruko nagrađivanih Vivax klima uređaja (nagrade Best Buy i QUDAL), Vivax malih kućanskih aparata pa sve do Vivax TV uređaja priznatih od krajnjih kupaca.
Također, na sajmu su predstavili i najnoviji Vivax Pure Sound pametni TV, koji dolazi iz vlastite proizvodnje TV uređaja smještene u Rugvici pokraj Zagreba. Vlastita proizvodnja locirana u Hrvatskoj Vivaxu daje puno pravo da na TV uređajima ističe porijeklo EU.
“Prezentacija Vivax proizvoda na ovom svjetskom sajmu jasan je pokazatelj ozbiljnosti našeg poslovanja i dugogodišnjeg sustavnog rada na gradnji kvalitete naših proizvoda. Ovaj ozbiljan i sustavan pristup u radu slijede i naša dva mlađa brenda MS Start i MS Energy” – izjavio je g. Vladimir Brkljača, izvršni direktor divizije vlastitih brendova u okviru M SAN Grupe d.d. Dodao je i kako je “Vivax punih 15 godina prepoznat na području Hrvatske i susjednih zemalja kao brend koji nudi odličan omjer cijene i kvalitete. Uspješno poslujemo na području Adria regije i cilj nam je u sljedećem razdoblju razviti naše poslovanje na tržištima srednje i sjeverne Europe. Paralelno nastavljamo s razvojem našeg poslovanja na velikim tržištima zapadne Europe, kao što su Njemačka, Francuska, Italija i Španjolska”.
Alen Agatić, eksport manager divizije vlastitih brendova, detaljnije nam je pojasnio elemente izvozne strategije: “Krajem prošle i početkom ove godine zaposlili smo djelatnike na područjima Slovenije, Češke, Slovačke, Mađarske, Bugarske i Poljske, a planiramo zaposlenja i u Rumunjskoj. Uz gradnju prisutnosti na tržištima EU, u proteklim smo godinama razvijali poslovanje i izvan EU, a odnedavno smo otvorili i tržište Armenije. Također, još od 2014. godine prisutni smo na prekooceanskim tržištima Mercosur regije. Taj pozitivan trend širenja brenda Vivax za nas je veliki uspjeh i jasan pokazatelj da mi u Hrvatskoj imamo što ponuditi i pokazati i izvan naše regije te kako možemo biti konkurentni i izvan granica Europske unije.
8K postaje standard
Tvrtka Samsung Electronics na sajmu IFA 2019 obilježila je 50 godina poslovanja, i tom prilikom predstavila viziju poslovanja s fokusom na inovativnost, umreženost i budućnost.
Najavili su tako da će QLED 8K tehnologija biti dodatno unaprijeđena uvođenjem nove linije QLED 8K televizora, a serijom hladnjaka BESPOKE uvest će nove inovacije na tržištu kućanskih aparata. Također, lansiranjem novih pametnih telefona – Galaxy A90 5G i Galaxy Fold 5G – proširit će se ponuda 5G uređaja.
Uzbudljiva vremena koja je nagovijestila IFA kulminirat će u predbožićnoj sezoni, kada će se većina uređaja predstavljenih na sajmu moći i kupiti diljem svijeta. Samo tijekom nekoliko dana trajanja sajma, naime, distributeri su od tehnoloških giganata naručili robe u vrijednosti od preko 5 milijardi eura, dokazujući i time kako IFA ima izuzetan utjecaj na čitavu industriju novih tehnologija.
NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.
7 utičnica, (2 za visoki napon, 5 linearno filtrirane), 15 ampera RMS, Linear Noise-Dissipation i Ground-Noise Dissipation, Linear Noise-Dissipation i Ground-Noise Dissipation
2x 120 W po kanalu na 4 oma, Bluetooth 5.2 s AptX Adaptive, bežično i žično povezivanje slušalica, Hi-res audio digitalni ulazi, ESS ES9018 DAC, Class AB amplifikacija, solidni aluminijski potenciometri, aluminijski prednji, gornji, bočni i stražnji paneli, kompaktni daljinski upravljač.
Q Concerto Meta smo slušali s nekoliko pojačala koja za njih predstavljaju logičan izbor ili barem logičan početak traženja - Audiolab 7000A, Arcam A15, NAD C368 i Cambridge Audio CXA81 MkII.