Napredna budućnost kakvu sada samo zamišljamo čeka nas mnogo prije no što nam se čini, zahvaljujući sve rapidnijem razvoju umjetne inteligencije, pametnih gradova, glasovnog upravljanja, ekrana sve većih dimenzija i razlučivosti te posebice 5G mreža…
Glasovno upravljanje, umjetna inteligencija i 5G povezivost, glavni su trendovi koji su dominirali ovogodišnjim izdanjem berlinskog tehnološkog showa, o čemu se podjednako govorilo na svim segmentima ove priredbe – od glavnog keynotea koji je održao CEO Huaweija Richard Yu, preko same izložbe izlagača, do IFA Nexta, segmenta sajma koji je bio “rezerviran” isključivo za startupe koji su, također, nastupili u rekordnom broju. Obaranjem brojčanih rekorda, IFA 2019 ponovno je dokazala da se radi o najvećem europskom sajmu potrošačke elektronike – preko 2.000 izlagača i gotovo četvrt milijuna posjetitelja, od čega ih je više od polovice doputovalo iz inozemstva.
Svi segmenti razvoja AI-ja, pokazala je ovogodišnja IFA, najvažniji su kurentni pokretači industrije potrošačke elektronike, ali i kućanskih aparata. Te tehnologije rapidno ostavljaju trag na najširem tržištu novih tehnologija, s obzirom na to da potrošači sve više prepoznaju njihove benefite u svakodnevnom životu. Zahvaljujući glasovnom upravljanju i umjetnoj inteligenciji, i sami korisnici postaju pametniji – lakše razumiju i povezuju velike količine podataka, lakše koriste tehnologiju i prepuštaju obavljanje rutiniranih i dosadnih zadaća tehnologiji.
Osim toga, posjetitelji ovogodišnjeg izdanja IFA-e, najvećeg europskog sajma potrošačke elektronike, koji se već više od pet desetljeća održava u Berlinu, mogli su – uglavnom prvi put – uživati u televizorima 8K razlučivosti, savitljivim ekranima koji se mogu “rolati” poput zaslona na prozoru, enormno velikim videozidovima, HDR i 3D zvuku, a virtualne asistente susretali su ugrađene u nevjerojatno mnogo tipova uređaja, od televizora i zvučničkih sustava, preko slušalica, sve do malih kućanskih aparata. Štoviše, Googleov Assistant bio je toliko zastupljen na berlinskom sajmištu da su mnogi zaključili kako je Google – iako je bio kvadraturom tek manji izlagač – “ukrao šou” drugima…
Zanimljivo je koliko je upravo industrija kućanskih aparata napredovala zahvaljujući tehnologijama međusobnog povezivanja i umjetne inteligencije, dosegnuvši globalnu vrijednost od 48 milijardi u segmentu malih aparata, i čak 178 milijardi u segmentu bijele i sive tehnike. Svi ti uređaji danas mogu izmjenjivati informacije i bilježiti navike korisnika, ali i “savjetovati” potrošače vezano uz uštedu energije, pa čak i pripreme obroka ili odijevanja.
Hrvatski tehnološki brend Vivax imao je zapaženu ulogu među izlagačima na ovogodišnjem berlinskom sajmu, pokazavši veliki potencijal za širenje europskim tržištem
Naši predstavnici
Na ovogodišnjoj IFA-i svoje proizvode predstavili su i hrvatski brendovi iz portfelja M SAN Grupe d.d. – Vivax, MS Start i MS Energy. Na 50 m2 moderno dizajniranog izložbenog prostora, u paviljonu 25 berlinskog IFA sajma, izloženo je više od stotinu proizvoda.
Na sajmu IFA BERLIN 2019 Vivax predstavlja cijeli asortiman svojih proizvoda. Od široko prepoznatih i višestruko nagrađivanih Vivax klima uređaja (nagrade Best Buy i QUDAL), Vivax malih kućanskih aparata pa sve do Vivax TV uređaja priznatih od krajnjih kupaca.
Također, na sajmu su predstavili i najnoviji Vivax Pure Sound pametni TV, koji dolazi iz vlastite proizvodnje TV uređaja smještene u Rugvici pokraj Zagreba. Vlastita proizvodnja locirana u Hrvatskoj Vivaxu daje puno pravo da na TV uređajima ističe porijeklo EU.
“Prezentacija Vivax proizvoda na ovom svjetskom sajmu jasan je pokazatelj ozbiljnosti našeg poslovanja i dugogodišnjeg sustavnog rada na gradnji kvalitete naših proizvoda. Ovaj ozbiljan i sustavan pristup u radu slijede i naša dva mlađa brenda MS Start i MS Energy” – izjavio je g. Vladimir Brkljača, izvršni direktor divizije vlastitih brendova u okviru M SAN Grupe d.d. Dodao je i kako je “Vivax punih 15 godina prepoznat na području Hrvatske i susjednih zemalja kao brend koji nudi odličan omjer cijene i kvalitete. Uspješno poslujemo na području Adria regije i cilj nam je u sljedećem razdoblju razviti naše poslovanje na tržištima srednje i sjeverne Europe. Paralelno nastavljamo s razvojem našeg poslovanja na velikim tržištima zapadne Europe, kao što su Njemačka, Francuska, Italija i Španjolska”.
Alen Agatić, eksport manager divizije vlastitih brendova, detaljnije nam je pojasnio elemente izvozne strategije: “Krajem prošle i početkom ove godine zaposlili smo djelatnike na područjima Slovenije, Češke, Slovačke, Mađarske, Bugarske i Poljske, a planiramo zaposlenja i u Rumunjskoj. Uz gradnju prisutnosti na tržištima EU, u proteklim smo godinama razvijali poslovanje i izvan EU, a odnedavno smo otvorili i tržište Armenije. Također, još od 2014. godine prisutni smo na prekooceanskim tržištima Mercosur regije. Taj pozitivan trend širenja brenda Vivax za nas je veliki uspjeh i jasan pokazatelj da mi u Hrvatskoj imamo što ponuditi i pokazati i izvan naše regije te kako možemo biti konkurentni i izvan granica Europske unije.
Rapidno startanje 5G mreža diljem svijeta i pojava prvih 5G uređaja bili su jedna od najatraktivnijih tema na IFA-i 2019Samsungova QLED 8K tehnologija na sajmu je dodatno unaprijeđena uvođenjem nove linije QLED 8K televizora
8K postaje standard
Tvrtka Samsung Electronics na sajmu IFA 2019 obilježila je 50 godina poslovanja, i tom prilikom predstavila viziju poslovanja s fokusom na inovativnost, umreženost i budućnost.
Najavili su tako da će QLED 8K tehnologija biti dodatno unaprijeđena uvođenjem nove linije QLED 8K televizora, a serijom hladnjaka BESPOKE uvest će nove inovacije na tržištu kućanskih aparata. Također, lansiranjem novih pametnih telefona – Galaxy A90 5G i Galaxy Fold 5G – proširit će se ponuda 5G uređaja.
Uzbudljiva vremena koja je nagovijestila IFA kulminirat će u predbožićnoj sezoni, kada će se većina uređaja predstavljenih na sajmu moći i kupiti diljem svijeta. Samo tijekom nekoliko dana trajanja sajma, naime, distributeri su od tehnoloških giganata naručili robe u vrijednosti od preko 5 milijardi eura, dokazujući i time kako IFA ima izuzetan utjecaj na čitavu industriju novih tehnologija.
Predstavnik Hrvatske u EISA-i, Dragan Petric, izvršni urednik Buga, dodijelio je nagrade za najbolje mobilne uređaje tijekom svečanosti u BerlinuPredsjednik EISA-e Paul Miller iz Velike Britanije predstavio je uzvanicima asocijaciju kao globalnu organizaciju, s novim članovima iz SAD-a, Kine, Kanade, Indije i Japana
NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.
Gramofon s pogonom na remen, elektronička kontrola brzine 33/45 RPM, aluminijski tanjur s TPE prigušivanjem, 8,6” jednodijelna karbonska ručica, minimalna izobličenja, signal-šum 68 dB.
Crusher Evo bežicne over-ear, Skullcandy aplikacija, baterija od 40 sati + brzo punjenje, kontrola poziva, glasnica i audio zapisa, ugradena tehologija pronalaska slušalica, mogu se ravno saviti i skopiti
Gramofon s pogonom na remen, ručna promjena brzine 33/45 RPM, varijacija brzine 0.7% (33) / 0.6% (45), wow & flutter 0.25% (33) / 0.23% (45), 8mm stakleni tanjur s filcanom podlogom, signal-šum 65dB, 8.6” aluminijska ručica, efektivna duljina 218.5 mm, overhang 22.0 mm, masa ručice 8.0 g
Q Concerto Meta smo slušali s nekoliko pojačala koja za njih predstavljaju logičan izbor ili barem logičan početak traženja - Audiolab 7000A, Arcam A15, NAD C368 i Cambridge Audio CXA81 MkII.