Adacta 8. godišnji susret - Inteligentno poslovanje i tržište rada

Prema podacima iz 2016. godine, prosječan broj robota u Hrvatskoj je 6, a u svijetu čak 74 na 10.000 zaposlenika – prema čemu se vidi da Hrvatska zaostaje te kako postoji puno prostora za rast i napredak

G.K. nedjelja, 1. prosinca 2019. u 00:00
Krešimir Mlinarić, predsjednik Uprave Adacta Croatia, najavio je strateško partnerstvo s kompanijom BE-terna, naglasivši kako će kroz sinergiju s kompanijom BE-terna Adactin fokus ostati na regionalnom tržištu, ali otvara se globalni potencijal, kao i daljnje mogućnosti rasta
Krešimir Mlinarić, predsjednik Uprave Adacta Croatia, najavio je strateško partnerstvo s kompanijom BE-terna, naglasivši kako će kroz sinergiju s kompanijom BE-terna Adactin fokus ostati na regionalnom tržištu, ali otvara se globalni potencijal, kao i daljnje mogućnosti rasta

Adacta, dio grupacije BE-terna, vodeći partner Microsoft Dynamicsa, Qlika i Cornerstonea u regiji i jedan od vodećih u Europi, u utorak 22. listopada u Zagrebu, održao je 8. Adacta godišnji susret na kojem okuplja ključne partnere te predstavnike iz domaće i regionalne ICT zajednice. Tema ovogodišnjeg susreta bila je Intelligent business, koncept koji objedinjuje ICT novosti i tehnološke trendove u poslovanju s općenitim poslovnim temama vezanim uz društvo, ljudski potencijal, inovativnost i transformaciju poslovanja u dobu umjetne inteligencije.

U prijepodnevnom dijelu konferencije održana su keynote predavanja. U izlaganju Intelligent business with Adacta and BE-terna, direktor Adacte Hrvatska Krešimir Mlinarić naglasio je važnost sveobuhvatnog, multidisciplinarnog pristupa poslovanju. Naveo je podatke iz godišnjeg izvješća World Roboticsa, koje pokazuje kako je prodajna godišnja vrijednost robotske industrije u 2018. godini iznosila 16,5 milijardi američkih dolara. Broj prodanih jedinica također je bio rekordan i iznosio je 422.000. Prosječna vrijednost robota je 39.000 dolara, čime možemo zaključiti, naglasio je Mlinarić, da je tehnologija ušla duboko u komercijalnu fazu. Najviši postotni rast, od čak 23%, zabilježen je u segmentu cobota (kolaboracijskih industrijskih robota), odnosno robota koji su dizajnirani da dijele radni prostor s ljudima.

Matjaž Fajfar, direktor Adacta Srbija, istaknuo je kako najbolje kompanije kontinuirano preispituju sebe i investiraju u talente
Matjaž Fajfar, direktor Adacta Srbija, istaknuo je kako najbolje kompanije kontinuirano preispituju sebe i investiraju u talente

Stalno usavršavanje – uvjet ostanka na tržištu rada

Prema istraživanju analitičke tvrtke McKinsey, 45% svih aktivnosti na tržištu rada može biti zamijenjeno već dostupnom tehnologijom, ali samo 5% radnih mjesta može potpuno biti automatizirano. Iako tako mali broj poslova može potpuno biti automatiziran, studija pokazuje da 60% poslova može automatizirati 30% ili više njihovih osnovnih aktivnosti.

Prema podacima iz 2016. godine, prosječan broj robota u Hrvatskoj je 6, a u svijetu čak 74 na 10.000 zaposlenika – prema čemu se vidi da Hrvatska zaostaje te kako postoji puno prostora za rast i napredak. Mlinarić je svoje izlaganje završio objavom o strateškom partnerstvu s kompanijom BE-terna. Kroz sinergiju s kompanijom BE-terna Adactin fokus ostat će na regionalnom tržištu, ali otvara se globalni potencijal i daljnje mogućnosti rasta.

Kraći životni vijek kompanija

Prijepodnevni dio konferencije zaključio je direktor Adacta Srbija Matjaž Fajfar, koji je održao izlaganje na temu inteligentnog poslovanja u nadolazećim 20-im i 30-im godinama. Fajfar je na primjeru najuspješnijih svjetskih kompanija pojasnio kako razmišljaju u Adacti i što kompanija planira raditi u narednih 20 godina kako bi klijentima isporučila najbolja poslovna rješenja.

U predavanju The Winners of the 20ies, Fajfar je ponovio kako će četvrta industrijska revolucija, ona digitalna, biti fundamentalna i promijenit će naše živote. U digitalnom svijetu imamo podatke o potražnji, a očekivanja naših kupaca mijenjat će se. Fajfar smatra da uspješnu kompaniju ne definira samo ono što radi, već i kako radi. Napori menadžmenta u smjeru Customer Success managementa ispravni su i svakako u njih treba investirati.

Fajfar je rekao kako najbolje kompanije kontinuirano preispituju sebe i investiraju u talente. Životni vijek kompanija se skraćuje – prosječni životni vijek tvrtke 1958. godine bio je 60 godina, a 2018. samo 15 godina. Razvoj tehnologije i tehnološke promjene jedan su od ključnih pokretača tog trenda.

U poslijepodnevnom dijelu konferencije održana su paralelna tehnička predavanja s uvidom u tehnološke novitete i trendove, ali i studije slučaja, uspješne priče i iskustva. (G. K.)

NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.