Koliko su poduzeća u EU postala digitalizirana?
Godine 2023. 59 % poduzeća u EU -u doseglo je barem osnovnu razinu digitalnog intenziteta
Od malih i srednjih poduzeća (SME), njih 58% dostiglo je barem osnovnu razinu digitalnog intenziteta prošle godine, dok je udio velikih poduzeća bio 91%.
'Najmanje osnovna razina digitalnog intenziteta' - mjerena Indeksom digitalnog intenziteta (DII) - podrazumijeva upotrebu najmanje 4 od 12 odabranih digitalnih tehnologija, kao što su AI tehnologija, društveni mediji, cloud computing, upravljanje odnosima s klijentima (CRM) ili da prodaja e-trgovine čini najmanje 1% ukupnog prometa.
Najmanje osnovna razina uključuje tvrtke s niskom, visokom i vrlo visokom razinom indeksa digitalnog intenziteta (DII), isključujući vrlo nisku razinu.
Prema jednom od ciljeva Digitalnog desetljeća, više od 90% malih i srednjih poduzeća u EU trebalo bi doseći barem osnovnu razinu digitalnog intenziteta do 2030. To znači da su prošle godine mala i srednja poduzeća u EU bila udaljena 32 postotna boda (pp) od ambicija postavljenih za 2030. u Digitalnom desetljeću.
4,4 % malih i srednjih poduzeća u EU-u postiglo je vrlo visoku razinu digitalnog intenziteta, dok je 19,6 % postiglo visoku razinu. Većina malih i srednjih poduzeća zabilježila je niske (33,8%) ili vrlo niske (42,3%) razine digitalnog intenziteta.
Najveći udio poduzeća koja su dosegla vrlo visoku razinu DII-a bio je u Finskoj (13,0%), Malti (11,4%) i Nizozemskoj (11,0%).
U međuvremenu, zemlje s najviše poduzeća koje karakterizira vrlo nizak digitalni intenzitet bile su Rumunjska (72,1%), Bugarska (70,6%) i Grčka (56,2%).