Gartner predviđa da će 85 mln e-vozila biti na cestama do kraja 2025.
Do kraja 2025. očekuje se da će 85 milijuna električnih vozila (electric vechile, EV) - automobila, autobusa, kombija i teških kamiona - biti na cestama, prema najnovijoj prognozi Gartnera, Inc
"Unatoč nekoliko prepreka koje su utjecale na tržište električnih vozila u proteklih nekoliko mjeseci, projiciramo da će broj električnih vozila u uporabi na globalnoj razini iznositi ukupno 64 milijuna jedinica u 2024. i porast od 33% u 2025. godini. Mnoge su tvrtke precijenile koliko će brzo doći do prijelaza na električna vozila. Zbog toga su te tvrtke odgodile lansiranje novih EV modela. Rast u 2025. godini prvenstveno će biti potaknut većom prodajom električnih vozila u Kini (58%) i Europi (24%), za koje se predviđa da će zajedno predstavljati 82% ukupnih električnih vozila u upotrebi u cijelom svijetu.", rekao je stariji direktor analitičar u Gartneru Jonathan Davenport.
Predviđa se da će globalno, električna vozila na baterije (BEV) u upotrebi biti gotovo 62 milijuna jedinica do kraja 2025. godine, što je povećanje od 35% u odnosu na 2024. godinu. Očekuje se da će hibridna električna vozila (PHEV) rasti nešto sporije i dostići 23 milijuna jedinica u 2025. godinu, što je povećanje od 28% u odnosu na 2024. godinu.
Potražnja za električnim vozilima postojano će rasti u Europi i Sjevernoj Americi, za koje se predviđa da će 2024. godine činiti 36% globalnih električnih vozila. Do 2025. godine, Gartner procjenjuje da će 49 milijuna električnih vozila biti na cestama u Kini, u usporedbi s 20,6 milijuna električnih vozila u Europi i 10,4 milijuna električnih vozila u Sjevernoj Americi.
Recikliranje
Do 2030. proizvođači automobila omogućit će recikliranje 95% baterija iz električnih vozila kako bi umanjili rizik od nestašice sirovina
Budući da se očekuje rast prodaje električnih vozila iz godine u godinu, nedostatak sirovina neće biti lako riješiti. “Snažni napori recikliranja kako bi se iskoristili materijali u istrošenim baterijama i otpadu iz proizvodnog procesa proizvodnje, koji bi, zajedno s naporima EU-a da naloži recikliranje baterija, mogli smanjiti potrebu za većim iskopavanjem minerala. Budući da su koncentracije rijetkih metala u baterijama veće nego u prirodnim rudama, istrošene baterije mogu se smatrati visoko obogaćenom rudom. Ako se uporabe u velikim količinama, istrošene baterije mogle bi podržati ukupnu komercijalnu održivost električnih vozila snižavanjem cijena baterija. Postojala bi dodatna korist od baterija koje ne bi završile odložene na neetičan način ili odložene na odlagališta”, rekao je Davenport.