Alphabetu rastu prihodi i zarada, ali gubi udio u tržištu oglašavanja

Poslovanje u oblaku raslo je najbržim tempom u zadnjih osam kvartala i dosegnulo 11,35 mlrd. USD, zahvaljujući tome što su poduzeća udvostručila potrošnju na oblak.

Miroslav Wranka petak, 1. studenog 2024. u 12:10
📷 AS Photography (Pexels)
AS Photography (Pexels)

Alphabet je objavio kako su se ulaganja tog holdinga u umjetnu inteligenciju isplatila. Zabilježili su, naime, rast prihoda od 35 posto za poslovanje u računalnom oblaku.

Ukupno gledano, nadmašili su očekivane prihode i zaradu u trećem tromjesečju. Prihodi od internetske tražilice skočili su za 12 posto, a rast bilježi i oglašavanje na YouTubeu. Potrošnju na oglašavanje potakli su i američki predsjednički izbori.

Stoga će nastaviti ulagati velika sredstva u umjetnu inteligenciju, najavila je šefica financija Anat Ashkenazi. Kapitalni izdaci tijekom iduće će godine biti veći nego u ovoj.

U trećem kvartalu ulaganja su porasla 62 posto, na 13 milijardi američkih dolara. Tijekom četvrtog bi trebala biti ostvarena slična razina.

Ukupni prihodi Alphabeta porasli su 15 posto, na 88,27 mlrd. USD.Također su nadmašili očekivanja dobiti sa zaradom od 2,12 USD po dionici. Poslovanje u oblaku raslo je najbržim tempom u zadnjih osam kvartala i dosegnulo 11,35 mlrd. USD, zahvaljujući tome što su poduzeća udvostručila potrošnju na oblak.

Digitalno oglašavanje poraslo je deset posto, na 65,85 mlrd. USD. No, tempo rasta je sporiji nego u drugom tromjesečju. Procjenjuje se kako bi Google mogao početi gubiti udio na tržištu oglašavanja u sljedeće dvije do tri godine.

Prema podacima s eMarketera, već iduće godine bi udio na američkom tržištu mogao pasti ispod 50 posto, prvi put u najmanje 18 godina. Amazonov udio bi mogao porasti s 22 ove na 24 posto iduće godine.