AI povećava rizik od juriša na banke
Lažne vijesti koje generira umjetna inteligencija i koje se šire društvenim mrežama povećavaju rizike od napada na banke, pokazali su rezultati nove britanske studije.

Generativnu umjetnu inteligenciju moguće je koristiti za stvaranje lažnih vijesti u kojima se kaže kako novac kupaca nije siguran ili memove koji se šale na račun sigurnosnih problema, a koje je moguće širiti društvenim medijima pomoću plaćenih oglasa, navedeno je u studiji koju su objavili britanska istraživačka tvrtka Say No to Disinfo i komunikacijska tvrtka Fenimore Harper.
Banke i regulatori sve su više zabrinuti zbog rizika bijega banaka potaknutog društvenim medijima, nakon kolapsa banke Silicijske doline 2023. godine, u kojoj su deponenti povukli 42 milijarde američkih dolara u 24 sata.
Say No to Disinfo pokazao je uzorke sadržaja generiranog umjetnom inteligencijom klijentima banaka u Ujedinjenom Kraljevstvu. Otkrili su kako je za trećinu "izuzetno vjerojatno" da će premjestiti svoj novac nakon što ga vide, s daljnjih 27 posto "donekle vjerojatno".
Studija je procijenila da bi se za svakih 10 funti potrošenih na oglase na društvenim mrežama za povećanje lažnog sadržaja moglo premjestiti čak milijun funti depozita klijenata. Do tog su broja došli korištenjem prosječnih depozita klijenata iz Ujedinjenog Kraljevstva, troškova oglasa na društvenim mrežama i procjena koliko će ih ljudi vidjeti.
Banke moraju pratiti medije i spominjanje na društvenim mrežama, a takvo praćenje mora biti integrirano sa sustavima za praćenje isplata kako bi se utvrdilo kada zlonamjerne informacije utječu na ponašanje klijenata, preporučili su istraživači.