Tesla odustaje od nove generacije gigacastinga
Čini se kako je riječ o temeljitoj promjeni strategije, pri čemu će fokus biti prebačen na razvoj autonomnih vozila, umjesto na rast prodaje električnih.
U tvrtci Tesla odustali su od ambicioznog plana za inovacije u svom proizvodnom procesu gigacastingu.
Tesla je predvodnik u toj tehnici, koja koristi ogromne preše s tisućama tona steznog pritiska za izradu velikih dijelova podvozja automobila. Na tipičnom vozilu, podvozje se može sastojati od stotina pojedinačnih dijelova.
Prošle godine, dok je Tesla razvijala novu platformu za mala vozila, cilj je bio izraditi donji dio karoserije u jednom komadu. Dugoročno, htjeli su radikalno pojednostaviti proizvodnju i smanjiti troškove.
Ali, od tada su odustali od toga, zadržavši se na dosad provjerenim metodama lijevanja podvozja u tri dijela. Tu su tehnologiju koristili pri poizvodnji Modela Y i Cybertrucka.
Strateški zaokret?
Odluka o odlaganju potencijalnog napretka u proizvodnji još je jedan primjer Teslinog smanjenja kratkoročne potrošnje radi prilagodbe padu prodaje i profitnih marži, smanjenju globalne potražnje za električnim vozilima i jačanju konkurencije konkurentskih proizvođača električnih vozila kao što je kineski BYD.
Čini se također kako je riječ o temeljitoj promjeni strategije, pri čemu će fokus biti prebačen na razvoj autonomnih vozila, umjesto na rast prodaje električnih.
Do odustajanja od gigacastinga došlo je prošle jeseni, piše Reuters, prije obustave razvoja cjenovno pristupačnije Modela 2, koji je trebao biti prvo vozilo proizvedeno gigacastingom u jednom komadu.
Do obustave rada na automobilu koji je trebao košta ti 25 tisuća američkih dolara došlo je 5. travnja. Trebao je biti pušten u prodaju u drugoj polovici 2025. godine.
Tijekom objave poslovnih rezultata iz Tesle su priopćili kako imaju jednostavniji, brži plan za proizvodnju cjenovno pristupačnijih vozila, uz korištenje sadašnje platforme i proizvodne linije.
Platforma za Model 2 neće biti potpuno napuštena, već će biti upotrijebljena za razvoj samovozećeg robotskog taksija.
I Tesla i Elon Musk tvrdili su kako gigacasting pomaže dugoročno smanjiti troškove, ali traži velika početna ulaganja, a usavršavanje je teško i dugotrajno.
Odustajanje od jednodijelnog gigacastinga moglo bi spasiti tvrtku od velikih kratkoročnih kapitalnih ulaganja u proizvodnju i dizajn.