Pripremite se, stiže Barbie ChatGPT
Deset godina nakon fijaska s Hello Barbie Mattel je spreman ponovno se okušati u uvođenju tehnologije u dječje igračke.

Tvrtka Mattel potpisala je ugovor s OpenAI-jem kako bi umjetnu inteligenciju doveo najmlađoj generaciji. Partnerstvo će omogućiti proizvođaču igračaka Barbie, Hot Wheels i Fisher-Price korištenje OpenAI-ja u proizvodima koje će izdati kasnije ove godine. Cilj je učiniti igračke pametnijima i time privlačnijima djeci.
Zasad nije poznato u kojim će se sve proizvodima OpenAI-jeva tehnologija naći. Mattel također planira uvesti umjetnu inteligenciju u cijelo svoje poslovanje. Pojedinosti nisu objavljene.
Mattel je prije deset godina pokrenuo liniju Hello Barbie. Udružili su se s ToyTalkom kako bi izgradili Barbie s kojom bi djeca mogla razgovarati o svemu što im je na umu. Nakon što bi dijete pritisnulo kopču Barbienog remena, lutka bi snimljene komentare putem Wi-Fi-ja prenosila na servere proizvođača lutaka.
Mattel bi slao signal natrag lutki, pokrećući unaprijed snimljeni odgovor, a roditelji bi dobivali tjedni ili mjesečni e-mail o tome što njihova djeca razgovaraju s lutkom. Nisu koristili snimljene razgovore za prikazivanje reklama djeci, već za obuku umjetne inteligencije kako bi prepoznala dječje glasove. Djeca imaju tendenciju koristiti vrlo nestrukturiran govor i povremeno ubacuju besmislene riječi, što zbunjuje računala.
Bio je to fijasko. Lutke su izazvale burne reakcije među roditeljima i edukatorima koji su bili pomalo prestrašeni konceptom. Nakon što su istraživači pronašli sigurnosne rupe u uređajima, oni su tiho nestali.