A1 IPTV - Digitalizacija turističke usluge
2020. godina, godina je velikih promjena, a na hotelsku je industriju imala značajan utjecaj. Pad je hotelijerima dao priliku da preispitaju i resetiraju svoje prodajne i marketinške strategije za 2021. i razmisle koje će tehnologije koristiti kako bi gostima pružili nezaboravno iskustvo. Uvođenjem novih tehnologija, hoteli imaju mogućnost pridržavati se svih preporučenih mjera vezanih za beskontaktnu komunikaciju s gostima, ne uskraćujući im pritom izvore informacija i personaliziranu komunikaciju.
Leon Čovčić, ICT A1, presales stručnjak, i Danijel Vlahović, ICT Account Manager i stručnjak u području hotelskih rješenja
Kako bi to ostvarili, A1 Hrvatska, glavni sponzor ovogodišnje 3T konferencije, u svojoj ponudi ima cijeli spektar pametnih rješenja digitalizacije za unapređenje turističke djelatnosti, od prijave i odjave gostiju, videonadzora, kontrole pristupa i evidencije, pametnog parkinga, mobilnog plaćanja, pametnog zbrinjavanja otpada, čime nudi pregršt mogućnosti dizajniranih za zadovoljenje svih potreba hotela, a gostima pruža zadovoljavanje svih njihovih potreba.
Prateći globalne IT trendove u posljednjem desetljeću, hotelski IPTV bio je predmet velikih ulaganja. Hotel koji prati trendove ima veliku korist od instaliranja najnovijeg IPTV sustava. Usluge s dodanom vrijednošću, poput IPTV-a, stvaraju dodatni prihod i olakšavaju upravljanje hotelima, pomažući u održavanju konkurentnosti. S gostima sve više naviknutim na takvu razinu usluge, hoteli koji je ne nude, gube konkurentnost. Ulaganje u hotelsku digitalnu infrastrukturu, ne samo da brzo pokriva troškove instalacije, nego donosi i dodatni prihod, jer se gosti počinju koristiti plaćenim IPTV uslugama.
“Smatram da je investicija u digitalizaciju za nas došla baš u pravo vrijeme. Gosti su educirani, i lako se koriste tehnologijom koja im istodobno omogućuje brzo i beskontaktno informiranje i komunikaciju s osobljem na siguran način, te nam omogućuje održivo poslovanje jer svako ažuriranje materijala sada ne podrazumijeva ispisivanje i tisak”, objašnjava Tomislav Buljubašić, direktor hotela Marmont i Dioklecijan u Splitu te dodaje: “Uz to, digitalni sustavi pružili su nam i bolji, jasniji uvid u vlastite goste, njihove interese i navike, te nam daju priliku da im personaliziramo boravak u hotelu. Upravo zato mogu reći da je sustav ispunio i nadmašio naša očekivanja”.
Dvosmjerna komunikacija
Kroz IPTV uslugu ostvaruje se, među ostalim, personalizirana komunikacija s gostima prema njihovim potrebama, omogućuje real time slanje podataka u oba smjera (gost/hotel), usto sve informacije potrebne gostu nalaze se na jednome mjestu, što je praktično, ne samo gostu, nego i osoblju i menadžmentu hotela; omogućuje se rezerviranje posebnih usluga (masaže, večere, SPA, fitness…). Zahvaljujući IPTV-u, gost ima integrirano upravljanje sobom (gašenje svijetla, DND, naručivanje spremačice, upravljanje zastorima, klimatizacijom…).
Usto, omogućuje se interaktivna hotelska televizija (hotelske obavijesti, vodiči za hotelske prostorije, restorane, trgovine…), usluga posluge u sobu, i ostalih usluga (čišćenje sobe, buđenje gostiju, room service..).
Sve to, gostu je omogućeno preko mobilne aplikacije. “Gosti ne moraju preuzeti aplikaciju, jer je već instalirana na hotelski tablet i odmah je spremna za korištenje te se može preuzeti na mobilni uređaj gosta, bilo za iOS ili Android operacijski sustav. Samo jednim dodirom gosti mogu naručiti bilo koju uslugu: od taksija do večere u sobi, ili dodatne četkice za zube i ručnike, upravljati bilo kojim sustavom u sobi. Aplikacija je višejezična, podržava 68 jezika, uključujući Hindi i Thai”, pojašnjava Danijel Vlahović, ICT Account Manager i stručnjak u području hotelskih rješenja.
Iz svoje sobe gost može upravljati kompletnom sobom i komunicirati u stvarnom vremenu (real time) s osobljem hotela. Smart room, ili pametna soba, postala je zahtjev svakog hotelijerskog projekta. Tehnologija je najčešće utemeljena na NFC-u (near field communication) i bluetoothu, te se stalno usavršava.
IPTV rješenje može biti u cloudu, odnosno potpuna SaaS (Software as a Service) usluga korištenja i pristupa IoT sustavu, bez potrebe za implementacijom sustava na lokalnoj infrastrukturi korisnika, odnosno hotela, te uz, prema potrebi, lokalni tim za podršku.
Pametni sustav za upravljanje hotelom
Za hotelski menadžment bitno je da se IPTV može integrirati s poslovnim programom za hotele, PMS-om. Inovacije i nove tehnologije promijenile su način kako hotelijeri, ne samo komuniciraju s gostima, nego i upravljaju svojim poslom. Gostima online rezervacije postaju sve privlačnije, čineći sustave upravljanja hotelskom imovinom vitalnim za hotelijere koji nastoje povećati svoje prihode.
Poslovni programi za hotele, tj. PMS sustavi, omogućuju hotelijerima modernizaciju svakodnevnih operacija i unapređenje ukupne učinkovitosti, bez obzira na to radi li se o hotelu, hostelu, kampu, resortu ili glampingu.
A1 PMS generalno je koncipiran u dvije verzije, i ovisi o preferencijama korisnika. Rješenje u cloudu korisnicima nudi SaaS (Software as a Service) uslugu korištenja i pristupa IoT sustavu, bez potrebe za implementacijom sustava na njegovoj lokalnoj infrastrukturi. “Omogućuje digitalno upravljanje svim aktivnostima cjelokupnog hotelskog poslovanja. Obuhvaća sve poslovne procese i odjele, poput prodaje, marketinga, recepcijskog poslovanja, praćenja nabave, obrade, skladištenja i prodaje hrane i pića u restoranima i barovima. Povezuje zajedničke službe, poput knjigovodstva, kadrovske evidencije, obračuna plaća”, objasnio je Leon Čovčić, ICT A1 presales stručnjak.
PMS utemeljen u cloudu, osim što eliminira potrebu za skupim hardverom, nudi i neposredne prednosti, poput daljinske prijave, koja omogućuje bilo koji pristup u stvarnom vremenu.
Povećanje učinkovitosti i produktivnosti poslovanja, kvalitetnije praćenje i kontrola procesa rada uz PMS, vode do značajnijih ušteda u poslovanju i otvaranje novih mogućnosti zarade.
Usto, A1 nudi mogućnost kupnje modula u skladu sa željama, potrebama i mogućnostima korisnika, prilagodljivost sustava, kad je u pitanju izbor opreme, te različitih operacijskih sustava i integracija s rješenjima drugih proizvođača.
PMS omogućuje menadžmentu hotela i vođenja statistike o navikama i zadovoljstvu gostiju kroz obradu podataka, kako bi unaprijedili svoje poslovanje.