Ovo neće ić preko 200km po punjenju kad se upali klima i mic po mic u gužvi
Prvi ZET-ov električni autobus uskoro izlazi na za
- poruka: 30
- |
- čitano: 2.925
- |
- moderatori: vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Ovo neće ić preko 200km po punjenju kad se upali klima i mic po mic u gužvi
ako ga za početak misle koristiti na ruti oko Jaruna - krug Jaruna ima cca 7-8km, to je dobrih 20+ krugova oko istog (pod uvjetom da se okreće tamo kod zapadnog ulaza vani - edit: vidim da je 113 linija u pitanju, malo dalje je okretište, al ok 2-3km sim tam)
ako vozi svakih pola sata - to je 2 kruga po satu...
naravno, za pretpostaviti je, ako su iole pametniji da će na okretištima u nekoj skorijoj budućnosti staviti i neke stanice za brzo punjenje - pa dok čeka na okretištu, puni se... bar meni bi to bilo logično nekak
edit 2:
ruta od Ljubljanice > Zagrebačka avenija > ul. Hrvatskog Sokola > Jarun i natrag istom rutom obratno - cca 11.5km po Google maps-ima (uključeno okretanje na Ljubljanici/Remizi)...
-nije.. jer to nije mjera-potrošnja za radne strojeve (po satu) kao što u ovakvoj rečenici 'ne znamo' što se misli-odnosi pod riječi 'jedan dan'.. 8h radno vrijeme, prekovremeno, 24-dan.. jer dan ima 24 sata, čisto kao primjer kako treba biti (ne)precizan kad želimo barem prividnu točnost bilo čega..
-prosječno vozilo će 200km preći za 1-5h vožnje-rada, na autoputu za sat, u gradu za 4-5 sati.. pri čemu stojanje nije potrošnja nula, jer i tad se gorivo troši, istina struja manje tj električno vozilo u tome ima prednost, no posotji klima toplo-hladno + ostalo kao usb punjači koje reklamiraju u tramvaju :) .. sve to troši struju, pri čemu vozilo ne mora preći ni metar čitav dan.. a struja će se ipak potrošiti.
-kad km nije 'dobra' mjera, kad je potrebna npr u radnim satima, tad bi bilo poželjno da se tako odgovarajuće i navede.. a to su zet-grad-mediji mogli, tj nije valjda da se nitko nije sjetio pitati 'a koliko je to ekšli radnih sati ili km..' nitko? -pa sad nagađamo i otkrivamo toplu vodu.
-npr vozili li bus prazan ili pun, u špici radnog vremena ili vikendom bez gužve i tereta-putnika.. razlika u potrošnji mora postojati, odnosno neki prosjek se tad iskustveno barem ofrlje zna.. moguće da je to za bus upravo u textu spomenut 200kwh kapacitet baterije.. (ispravak, 210kwh kao snaga el.motora dok baterija omogućuje.. 310km) no osim kao teh podatak se to ne spominje.. pa je to možda dovoljno, možda nije.. a info text-članak kao ovaj bi i tome mogao poslužiti, tj ovako služi samo naslikavnju dva lika pred busom, veslač i onaj drugi :)) .. čak se ni brand-marka ne navodi, nego se pročita sa fotke, iveco, dok se iz nekog nejasnog razloga pojavljuje slika man-a na britancu.. onak, ima veze jer je bus plave boje? :) .. popuna? smisao članka ili slike? ..
iz ispravak.. 310km kao doseg baterije.. mada opet ne znamo koliko je to u radnim uvjetima, satima, promet-zastoj i teret, pun-prazan.. no eto, 310km, što nas približava na 7-8h po formuli u odlomku iznad odnosno prosječno radno vrijeme 7h+pauze (+ prekovremeno koje je skoro obavezno za promet-zet..).
Ovo neće ić preko 200km po punjenju kad se upali klima i mic po mic u gužvi
Upravo mic po mic je prednost elektircnih vozila gdje ti se puno energije vrati nazad u bateriju. Spora gradska voznja puno manje struje trosi od otvorene ceste.
Iako slazem se sa ostalim komentatorima da su mogli dati koji tehnicki detalj vise. Medutim, 310km domet sigurno nije prazan bus, po autocesti itd. To nebi imalo nikakvog smisla.
Radni strojevi se valjda racunaju u radu pod nekakvim kapacitetom, a ne u potpunosi prazni.
Upravo mic po mic je prednost elektircnih vozila gdje ti se puno energije vrati nazad u bateriju
Kako se to 'puno' energije vraća u bateriju u 'mic po mic' režimu vožnje?
ali na koji način u 'mic po mic' režimu vožnje vraća 'puno energije' ako je i kočenje minimalno u takvom načinu vožnje?
Ako je tehonologija slična kao kod romobila onda na regen nemožeš računati. Meni na primjer sa Sljemena gdje je uglavnom nizbrdo, vrati 1-5% nazad što je zanemarivo.. U gradu gdje se može kočiti elektro motorom to ima smisla po pitanju štednje kočnica,ali za regen ne.
Zna li se možda je li ovaj strujić bus teži od dizlo busa s ekvivalentnim kapacitetom za putnike? Ako da, za koliko?
Pitam zato što su ZG ceste u principu na razini onih u Bahmutu pa bi ih krmak od autobusa mogao još više uyebati.
-zato jer zg ima tramvaj, ima prugu.. tad je tramvaj bolji od trolejbusa.. tj bus ide tamo gdje nema pruge .. tramvaj je po tome 'bolji' (optimalniji ali ograničeniji..).
-sam otpor-teret na pruzi je lakši-optimalniji.. vlakovi zato voze prugom neovisno o pogonu.. lakše-teret.. time i bolje + veća kontrola-automatika, npr sudari..
Što ne naprave infrastrukturu za trolejbuse ?
Tri puta jeftinije.
Jer trolejbus može ići samo onuda gdje postoji infrastruktura. Koja košta i koja sigurno zahtjeva puno vremena da se napravi, a zatim i održava.
Točno.
No i ovaj preskupi bus će ići ograničenom rutom zbog malog dometa, a trolejbus se lako za razliku od npr tramvaja prebaci s ožičene linije na drugu liniju.
Ne vjerujem da je itko radio studiju isplativosti nadzemne strujne instalacije za trolejbus.
Bitno da se razmišlja o zagrebačkom metrou.
To je jeftino.
Bitno da se razmišlja o zagrebačkom metrou.
To je jeftino.
to su puste priče ovih kaj se love za svaku granu oko izbora, a već su nas odrali preplaćenom žičarom - svi znamo da se to u Zg neće nikad desit
(žičara je inače super, da netko ne bi mislio da imam nekaj protiv iste - al da je preplaćena, bome je)
Točno.
No i ovaj preskupi bus će ići ograničenom rutom zbog malog dometa, a trolejbus se lako za razliku od npr tramvaja prebaci s ožičene linije na drugu liniju.
Ne vjerujem da je itko radio studiju isplativosti nadzemne strujne instalacije za trolejbus.
Bitno da se razmišlja o zagrebačkom metrou.
To je jeftino.
Ovo je jedan bus i tko zna kakvu veličinu baterije ima. Zagreb nije toliko ogroman grad da bus ne može 1 puni dan bez punjenja.
Ali dobro, slažem se. Bilo bi dobro vidjeti nekakvu studiju isplativosti svih rješenja.
Što ne naprave infrastrukturu za trolejbuse ?
Tri puta jeftinije.
A gdje to trolejbusi voze po periferiji? U ZG grad je pokriven tramvajima i vlakom dok se za periferiju koja ima i uzbrdice koriste autobusi, kao i za međugradski promet npr. do Zaprešića i V. Gorice.
-nije prvi, ali je drugi.. zetov tramvaj, jučer krenuo, danas stao, kvar.. možda usb? tomek se šali da je to možda zbog 13tice.. kao da je dio ekipe u kafiću pa nabacujemo viceve na temu, zaboravlja da je on gazda.. i da tramvaj ima usb...
Ako je tehonologija slična kao kod romobila onda na regen nemožeš računati. Meni na primjer sa Sljemena gdje je uglavnom nizbrdo, vrati 1-5% nazad što je zanemarivo.. U gradu gdje se može kočiti elektro motorom to ima smisla po pitanju štednje kočnica,ali za regen ne.
Mislim da uspoređivate romobile, automobile i autobuse po tome koliku količinu energije vrate nazad u baterije sigurno nema smisla.
Jedno je proizvod od 200-1000 eura, a drugo je automobil od 30-40k eura, a treće autobus koji je vjerojatno košta oko 500k eura.
Ovo je jedan bus i tko zna kakvu veličinu baterije ima. Zagreb nije toliko ogroman grad da bus ne može 1 puni dan bez punjenja.
Ali dobro, slažem se. Bilo bi dobro vidjeti nekakvu studiju isplativosti svih rješenja.
200 km je cca pola prosječne ZET autobusne dnevne kilometraže (mislim da se busevi kreću između 350 - 500 km dnevno).
To će biti vjerojatno za jako ograničene lokacije (tipa Gornji grad).
-nije prvi, ali je drugi.. zetov tramvaj, jučer krenuo, danas stao, kvar.. možda usb? tomek se šali da je to možda zbog 13tice.. kao da je dio ekipe u kafiću pa nabacujemo viceve na temu, zaboravlja da je on gazda.. i da tramvaj ima usb...
TT je gazda, ali ne Končara, pa ni ZET-a.
Nije mi baš jasno zašto se TT tu proziva, osim što bih ja, recimo, volio vidjeti natječaj koji je ipak koliko - toliko pod kontrolom gradskih službi (ili bi bar trebao biti).
-prozivanje? .. a koga bi prozivali? ako ne zet, što je holding odnosno grad.. pa time i gradonačelnik, npr prozvati trumpeka? .. i ne, nisam ga ja prozvao, nego je to izjava medijima, dakle oni su pitali, aktualno i on im odgovorio.. pri čemu konstatiram da je on gazda.. ili nije? važan fičer tramvaja je da ima usb (punjač) za mobitel.. ili zar nije nešto kao vijest ili barem za postavljati legitimna pitanja za kvar koji se pojavi drugi dan upotrebe tramvaja, koji nije npr bicikl pa da je pao lanac.. odnosno danas imamo dodatak, moguć uzrok-vezu problema, zatvara se dio prometa za rekonstrukciju el. .. tramvaji, ukjučena i linija 13.. moguće da je to uzrok-veza, no to je opet na tetejcu kako ga već ti kraticom TT nazoveš, a ja bi rekao šef-gazda ili gradonačelnik, pri čemu mi je čak nevažno konkretno ime osobe, barem dok ne dobije status legende (kao banditos, maminjo, krioprosviro-jubito itd..).
-može se prozvati i kočnara (proizvođača) no građani trebaju prozivati gradonačelnika, on je taj koji ugovara i koji mora tad pritisnuti odgovorne, za kvalitetu, za sve radove-usluge itd.. jer je on ugovorio, potpisao, tj nadležna-odgovorna osoba po zapovjednoj odgovornosti, pa mi prozivamo njega, a on one koje treba ili koji su pod njegovom ingerencijom..
-koga prozivati za javni gradski promet ako ne gradonačelnika? ili ne prozivati ga? ne postavljati pitanje o crknutom novom tramvaju koji drugi dan rada crkne u početku smjene i stvori klasičan čep-zastoj jer je to tramvaj.. možda trumpeka, srbe-ruse-kineze? hdz? .. tompsona? :) .. sve druge osim nadležnih-odgovornih? onih koji dobijaju plaću upravo za to, uz što ide i odgovornost? pa ako ti nije jasno zašto ga se proziva, zato, jer je on ta osoba-institucija, ne upravu vodovoda (kao simbolični nevezani primjer)...
-koga prozivati za javni gradski promet ako ne gradonačelnika? ili ne prozivati ga? ne postavljati pitanje o crknutom novom tramvaju koji drugi dan rada crkne u početku smjene i stvori klasičan čep-zastoj jer je to tramvaj.. možda trumpeka, srbe-ruse-kineze? hdz? .. tompsona? :) .. sve druge osim nadležnih-odgovornih? onih koji dobijaju plaću upravo za to, uz što ide i odgovornost? pa ako ti nije jasno zašto ga se proziva, zato, jer je on ta osoba-institucija, ne upravu vodovoda (kao simbolični nevezani primjer)...
Koga prozivati? Končar. Novi tramvaj, crkne drugi dan. To nema veze ni sa ZET-om, ni s Tomaševićem, posebno ne s Holdingom.
Da sam novinar pitao bi "da vidimo natječaj".
-da, osim što ima veze sa zetom i ttjcem.. jednako kao što plenky postalja ministra koji završi u remetincu, skim tikve sadiš, kakve ugovore sklapaš, pri čemu i sam kažeš 'daj da vidimo natječaj..' a vidiš, to radi grad-gradonačelnik.. ne 'vodovod'. Nevažan kvar, slučajnost.. sitnica, kao da je važno? možda neugodno i to više za končar nego grad-ttjca koji je upravo tako uz osmjeh prokomentirao i spomenuo 13-esticu..
-a ja dodatno potpitujem za možda postoljeću vezu, rekonstrukcija tramvajske mreže tri linije, 13tice.. pa je to ipak veći problem, možda povezan s uzrokom.. a to je tad opet problem grada, ttjca, ne končara ili vodovoda itd.
-da, osim što ima veze sa zetom i ttjcem.. jednako kao što plenky postalja ministra koji završi u remetincu, skim tikve sadiš, kakve ugovore sklapaš, pri čemu i sam kažeš 'daj da vidimo natječaj..' a vidiš, to radi grad-gradonačelnik.. ne 'vodovod'. Nevažan kvar, slučajnost.. sitnica, kao da je važno? možda neugodno i to više za končar nego grad-ttjca koji je upravo tako uz osmjeh prokomentirao i spomenuo 13-esticu..
-a ja dodatno potpitujem za možda postoljeću vezu, rekonstrukcija tramvajske mreže tri linije, 13tice.. pa je to ipak veći problem, možda povezan s uzrokom.. a to je tad opet problem grada, ttjca, ne končara ili vodovoda itd.
Plenković sam bira (navodno) i upravlja (navodno), za Zagreb taj tramvaj je samo proizvod.
Taj natječaj tehnički ne radi ni grad ni TT, trebao bi ZET. E sad, kako je Končar to dobio, pitanje je.
Tramvajska mreža je pak nešto drugo.
-bla-bla-bla.. imaš neku želju-potrebu 'zaštititi' ttjca, .. no to ga ne čini manje odgovornim, odnosno upravo on je osoba kojoj novinari na pressici postavljaju pitanja, pri čemu on sam ne mora primiti lopatu u ruke, skakati na bagere, glumiti bandića.. naravno da on ne radi ništa, delegira.. no jel on šef ili nije? je, zato on daje odgovore i on je kranja odgovorna osoba građanima, ne končar s kojima građani nemaju ugovor.. tj imaju posredno, grad-izvođač.. tako se mene ne tiče tko proizvodi neki proizvod, pošto je ovo it-pc forum, jednako kao što reklamaciju riješava trgovac koji ne proizvodi ništa od robe koju prodaje, no on je taj koji riješava reklamacije jer je trgovac.. to je u slučaju gradskih poslova, gradonačelnik, ne pero-perić kao privatna osoba-ime nego funkcija pa ako u toj fotelji sutra sjedi npr plenky bit će on odogovoran i odgovarat će na takva pitanja novinarima.. ili opet, tko drugi, vodovod? ... mora li ttjac biti 'kriv'? ne, ni ne kažem da je kriv, nego odogovoran, čak ni to, tj ne prozivam ga, mada ti to tako doživljavaš.. zaštitnički, kao majka-sina? :)) .. smiješno i tužno.
edit: ... nego, možda povratak na 'praviju' temu? .. kad će el.bus? uskoro? možda vikend? uhodavaju li se, .. ništa novog-informativnog? ove godine? Kad će prvi radni dan? hoće li biti kao s ovim (drugim) tramvajem? ..
-bla-bla-bla.. imaš neku želju-potrebu 'zaštititi' ttjca, .. no to ga ne čini manje odgovornim, odnosno upravo on je osoba kojoj novinari na pressici postavljaju pitanja,
Zaštititi? Nimalo, dapače. Ali za to on stvarno nije odgovoran, na stranu što su ovakve dječje bolesti očekivane, ali trebale bi se otkriti testiranjem, ne u stvarnom prometu.
TT-a se može prozivati samo da on dalje proziva Končar...
isto kao da kupiš grafičku u dućanu - prozivaš prvo dućan (reklamacija), a nek oni prozivaju dalje proizvođača iste
tak meni to jedino ima logike