Povratak olovnog akumulatora

poruka: 50
|
čitano: 8.937
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Povratak olovnog akumulatora".
5 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
=XFX=PlayHard kaže...
gpd kaže...
notloB kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 Litij uopce nije rijedak metal, ima ga doslovno posvuda. Neuki protivnici elektricnih automobila su razvili teoriju koju sad svi ponavljaju ko papagaji... 

 

Problem s litijem je njegovo rafiniranje do "battery grade" kvalitete i cistoce, a za to najvece kapacitete danas ima Kina. To je ono gdje najveci dio cijene otpada na sam litij. Kemikalije i postrojenja za njegovu preradu iz "sirovog" oblika u onaj upotrebljivi u baterijama je problematican dio, a ne nedostatak metala kao takvog. 

 

Feudalac kaže...

 I ti si popušio tu priču. Kaže ovako, Litija je 0,002% u zemljinoj kori. 

Olova (0.0013%) u zemljinoj kori ima manje nego litija (0.002%), litija ima relativno mnogo, problem je što se poput rijetkih zemalja nigdje ne nalazi mnogo već treba obraditi goleme količine materijala da bi se dobilo relativno malo.

 

 

 Kritični elementi za litij-ionske baterije su :

 

Litij, Kobalt, grafit, Nikl, Mangan

 

Bitne su nalazišta sa komercijalno isplativim koncentracijama Litija, 

A to imaš u Australiji , Čile, Kina, itd.

 

Kobalt se rudari 40% u Republici Kongo. (Dječja radna snaga.)

 

 

A druga stvar je što jednom kad izrudariš olovo ono se reciklira 99%

Litij ne.

 

LFP baterije ne sadrže kobalt, tako da ti ta prica ne drzi vodu. Sto je najbolje, vise od 60% elektricnih automobila na trzistu danas sadrzi LFP baterije, a i NMC ga koriste u vrlo malim kolicinama. 

 

=XFX=PlayHard kaže...
gpd kaže...
notloB kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 Litij uopce nije rijedak metal, ima ga doslovno posvuda. Neuki protivnici elektricnih automobila su razvili teoriju koju sad svi ponavljaju ko papagaji... 

 

Problem s litijem je njegovo rafiniranje do "battery grade" kvalitete i cistoce, a za to najvece kapacitete danas ima Kina. To je ono gdje najveci dio cijene otpada na sam litij. Kemikalije i postrojenja za njegovu preradu iz "sirovog" oblika u onaj upotrebljivi u baterijama je problematican dio, a ne nedostatak metala kao takvog. 

 

Feudalac kaže...

 I ti si popušio tu priču. Kaže ovako, Litija je 0,002% u zemljinoj kori. 

Olova (0.0013%) u zemljinoj kori ima manje nego litija (0.002%), litija ima relativno mnogo, problem je što se poput rijetkih zemalja nigdje ne nalazi mnogo već treba obraditi goleme količine materijala da bi se dobilo relativno malo.

 

 

 Kritični elementi za litij-ionske baterije su :

 

Litij, Kobalt, grafit, Nikl, Mangan

 

Bitne su nalazišta sa komercijalno isplativim koncentracijama Litija, 

A to imaš u Australiji , Čile, Kina, itd.

 

Kobalt se rudari 40% u Republici Kongo. (Dječja radna snaga.)

 

 

A druga stvar je što jednom kad izrudariš olovo ono se reciklira 99%

Litij ne.

 Uf koliko gluposti napisanih, ne stigne to covjek sve ni popratiti. Zaboravio sam u prethodnom odgovoru napisati da se litij moze reciklirati neogranicen broj puta bez da izgubi kvalitetu i cistocu. To je na kraju krajeva metal, kao i svaki drugi metal opet ga mozes na kraju zivotnog ciklusa upotrijebiti u novoj bateriji. 

 

Zanimljivo je da Europa, SAD i Kina imaju ogromna postrojenja za reciklazu litij-ionskih baterija koja uglavnom stoje prazna jer je zivotni ciklus tih baterija znatno duzi nego sto se prethodno predvidjalo. LFP baterije su taj ciklus digle na sasvim neki drugi nivo, tako da ce se reciklazne kompanije nacekati prije nego prvi primjerci uopce dodju na reciklazu.

 

Napisao sam činjenice direktno s wikipedije. 

 

Električna vozila nisu mi bila ni na kraj pameti.

Ako si ti tu vidio napad na električna vozila to je tvoj problem.

 

Znači ja pričam o tome je li Litij-ionska baterija i materijali za istu teško nabavljivi ili nisu,

 

Je li to rijetkost ili nije.

 

A da bi se odgovorilo na to pitanje treba poznavati i cijeli supply-chain. od kuda što dolazi od čega se sastoji , itd.

 

Poruka je uređivana zadnji put sub 27.4.2024 19:07 (gpd).
2 godine
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
Feudalac kaže...
notloB kaže...
gpd kaže...

 Zašto ne? Nije da te ispravljam, nego jer si cijeli thread citirao , pa se nadovezujem na cijeli thread.

 Zato jer nema veze s onim što sam napisao, citirao sam dvije poruke koje sam želio ispraviti a ne cijeli thread.

 Mene nisi ispravio, nisi ni imao što, samo si dodao da su još neki elementi rijetki. Ako nas zanimaju litijeve baterije, nemojmo se praviti blesavi da nam je samo tako dostupan htio sam reći, na to si se korektno nadovezao.

 Naravno da jesam, litij nije rijedak element, njegova ekstrakcija je teška poput ekstrakcije rijetkih zemalja koje unotač svom imenu uopće nisu toliko rijetke.

Poruka je uređivana zadnji put sub 27.4.2024 18:56 (notloB).
15 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
Feudalac kaže...

 Za kućne potrebe. 

 

Za profiće nema šanse. Cijeli dan šarafim knauf s jednom baterijom. Kad radim deking, koristim 2 ili 3 akice istovremeno, svaka sa svojim alatom. To bi bila šuma kablova...

 ma znam. ali znam profiće koji su naknadno pojačavali baterije (ne toliko kapacitet, koliko napon), jer su naprave snažnije i dulje traju do punjenja (uz, svakako, bar dvije rezerve). doduše, na bosch napravama. ne znam za makitu. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
3 godine
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
Tesla samo kupuje baterije od čajniz...
6 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
@Makita aku alat 18 voltni koristim, također i za makita kosilicu dvije baterije 18V+18V. Vidjeh te neke sheme da Parkside x20v (20V) baterije prepakuju u makitinu bat. , čak neki lik prodaje takve na njuškalu ali se ne usudim takvo što uštekati u makitin brzi punjač, ipak sam puno uložio u kuću 🔥🚒
Možda nema razloga za brigu ali nijesam stručljak 🤔
12 godina
offline
Povratak olovnog akumulatora

Koji hrvatski naziv za rare-earth elements preferira struka?

Ili nešto treće?

0 Rijetke zemlje
1 Rijetki zemni metali
0 Rijetki zemni elementi
Poruka je uređivana zadnji put ned 28.4.2024 8:34 (Yuda).
 
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Povratak olovnog akumulatora

Obično se kaže "rijetke zemlje", no to je povijesni termin. Ispravno je lantanidi. 

 
5 0 hvala 5
8 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
Aldo kaže...

 I ne samo da se litij može reciklirati, već recikliran je i bolje kvalitete za baterije.

 Svašta sam čuo, ali ovo nisam. Imaš izvor?

Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
notloB kaže...
Feudalac kaže...
notloB kaže...
gpd kaže...

 Zašto ne? Nije da te ispravljam, nego jer si cijeli thread citirao , pa se nadovezujem na cijeli thread.

 Zato jer nema veze s onim što sam napisao, citirao sam dvije poruke koje sam želio ispraviti a ne cijeli thread.

 Mene nisi ispravio, nisi ni imao što, samo si dodao da su još neki elementi rijetki. Ako nas zanimaju litijeve baterije, nemojmo se praviti blesavi da nam je samo tako dostupan htio sam reći, na to si se korektno nadovezao.

 Naravno da jesam, litij nije rijedak element, njegova ekstrakcija je teška poput ekstrakcije rijetkih zemalja koje unotač svom imenu uopće nisu toliko rijetke.

Nomen est omen, opet.

U cijeloj priči te ometa krivi termin. Korištenje termina rijetka zemlja dolazi iz engleskog - jer englezi ko glupi englezi, nisu imali ime za mineral i sve im je bilo zemlja. Prema tome rijetka zemlja zapravo znači rijetki mineral. Jel ti sad jasno da pokušavaš reći da rijetki mineral zapravo nije rijedak, samo ga je teško izvaditi jer ga se nalazi na svega par mjesta na planetu u nešto malo boljoj koncentraciji koja je za litij recimo spodumen u kojem je litija 2,4%, zapravo i manje jer najbolji spodumen ima 2,4% Li2O. Dakle, ne samo da je mineral rijedak nego je i količina korisnog elementa u njemu rijetka i što zahtjeva enormnu potrošnju energije za koncentriranje istog.

 

 

Ja rekoh
16 godina
offline
Povratak olovnog akumulatora

Ajde boagti više da završimo i te p*zdarije sa 'rijetkim' litijem. Litij je vrlo rasprostranjen mineral i ima ga posvuda na planetu, ali se nalazi u malim količinama pomiješan skupa sa drugim mineralima. Treba ti doslovno brdo kamenja i tone kemikalija za dobiti malo rafiniranog litija.

You are like Michael Jordan of being a son of a bitch!
Poruka je uređivana zadnji put ned 28.4.2024 18:01 (memulica).
Moj PC  
4 0 hvala 0
2 godine
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
Feudalac kaže...
notloB kaže...
Feudalac kaže...
notloB kaže...
gpd kaže...

 Zašto ne? Nije da te ispravljam, nego jer si cijeli thread citirao , pa se nadovezujem na cijeli thread.

 Zato jer nema veze s onim što sam napisao, citirao sam dvije poruke koje sam želio ispraviti a ne cijeli thread.

 Mene nisi ispravio, nisi ni imao što, samo si dodao da su još neki elementi rijetki. Ako nas zanimaju litijeve baterije, nemojmo se praviti blesavi da nam je samo tako dostupan htio sam reći, na to si se korektno nadovezao.

 Naravno da jesam, litij nije rijedak element, njegova ekstrakcija je teška poput ekstrakcije rijetkih zemalja koje unotač svom imenu uopće nisu toliko rijetke.

Nomen est omen, opet.

U cijeloj priči te ometa krivi termin. Korištenje termina rijetka zemlja dolazi iz engleskog - jer englezi ko glupi englezi, nisu imali ime za mineral i sve im je bilo zemlja. Prema tome rijetka zemlja zapravo znači rijetki mineral. Jel ti sad jasno da pokušavaš reći da rijetki mineral zapravo nije rijedak, samo ga je teško izvaditi jer ga se nalazi na svega par mjesta na planetu u nešto malo boljoj koncentraciji koja je za litij recimo spodumen u kojem je litija 2,4%, zapravo i manje jer najbolji spodumen ima 2,4% Li2O. Dakle, ne samo da je mineral rijedak nego je i količina korisnog elementa u njemu rijetka i što zahtjeva enormnu potrošnju energije za koncentriranje istog.

 

 

 Pod rijedak se ne misli na rijetkoću nasuprot koje stoji gustoća već da ga ima malo a nema ga malo, dakle olova ima manje pa ne spada u rijetke elemente a ne može biti niti rijetka zemlja jer su sve rijetke zemlje lantanoidi + itrij i skandij, ono zbog čega uspoređujem rijetke zemlje s litijem je teška ekstrakcija a i lantanoida a pogotovo litija ima svugdje i relativno su česti (a ne rijetki), međutim ne u koncentracijama koje su ekonomski isplative za ekstrakciju.

Poruka je uređivana zadnji put ned 28.4.2024 18:26 (notloB).
8 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
notloB kaže...
Feudalac kaže...
notloB kaže...
Feudalac kaže...
notloB kaže...
gpd kaže...

 Zašto ne? Nije da te ispravljam, nego jer si cijeli thread citirao , pa se nadovezujem na cijeli thread.

 Zato jer nema veze s onim što sam napisao, citirao sam dvije poruke koje sam želio ispraviti a ne cijeli thread.

 Mene nisi ispravio, nisi ni imao što, samo si dodao da su još neki elementi rijetki. Ako nas zanimaju litijeve baterije, nemojmo se praviti blesavi da nam je samo tako dostupan htio sam reći, na to si se korektno nadovezao.

 Naravno da jesam, litij nije rijedak element, njegova ekstrakcija je teška poput ekstrakcije rijetkih zemalja koje unotač svom imenu uopće nisu toliko rijetke.

Nomen est omen, opet.

U cijeloj priči te ometa krivi termin. Korištenje termina rijetka zemlja dolazi iz engleskog - jer englezi ko glupi englezi, nisu imali ime za mineral i sve im je bilo zemlja. Prema tome rijetka zemlja zapravo znači rijetki mineral. Jel ti sad jasno da pokušavaš reći da rijetki mineral zapravo nije rijedak, samo ga je teško izvaditi jer ga se nalazi na svega par mjesta na planetu u nešto malo boljoj koncentraciji koja je za litij recimo spodumen u kojem je litija 2,4%, zapravo i manje jer najbolji spodumen ima 2,4% Li2O. Dakle, ne samo da je mineral rijedak nego je i količina korisnog elementa u njemu rijetka i što zahtjeva enormnu potrošnju energije za koncentriranje istog.

 

 

 Pod rijedak se ne misli na rijetkoću nasuprot koje stoji gustoća već pod time da ga ima malo a nema ga malo, dakle olova ima manje pa ne spada u rijetke elemente a ne može biti niti rijetka zemlja jer su sve rijetke zemlje lantanoidi, ono zbog čega uspoređujem rijetke zemlje sa litijem je teška ekstrakcija a i lantanoida a pogotovo litija ima svugdje i relativno su česti (a ne rijetki), međutim ne u koncentracijama koje su ekonomski isplative za ekstrakciju.

 Itrij i skandij nisu lantanoidi ali spadaju u "rijetke zemlje"

 

Ja rekoh
2 godine
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
Feudalac kaže...

 Itrij i skandij nisu lantanoidi ali spadaju u "rijetke zemlje"

 

 U pravu si, ispravio sam u gornjem postu.

6 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora

O hvala dragom Bogu!! Ako treba, 60 puta pročitati tvoj komentar  Pomislim da ljudi trolaju, ali...

AMD,........is that baba Su trying to sell us dog sh*t or what?
14 godina
offline
Povratak olovnog akumulatora

Tesla S ima akumulator od 100kWh, težak oko 580 kg. Neka mi kaže netko, ako zna, koliko bi bio težak ovaj novi olovni akumulator od 100kWh.

dolazim odmah - Godot
Moj PC  
1 0 hvala 0
11 godina
online
Re: Povratak olovnog akumulatora
učo kaže...

Tesla S ima akumulator od 100kWh, težak oko 580 kg. Neka mi kaže netko, ako zna, koliko bi bio težak ovaj novi olovni akumulator od 100kWh.

 ako misliš na olovne akumulatore tipa onih koje imamo sad u autima, vjerojatno više od cijelog auta

 

ako čitamo ovaj članak o 'novim' olovnim baterijama, u kojima bi se olovo trebalo nanositi u tankom sloju na 50 μm debela ugljična vlakna, onda vjerojatno i lakše od teslinog akumulatora, obzirom da je većina tesline baterije sastavljena od relativno teških metala u kojima litija ima tek cca 7%, dok je ovdje većina baterije sastavljena od ugljičnih vlakana (ako sam dobro skužio nekakve odnose, iako se decidirano ne spominje koliki je udio olova u odnosu na ugljična vlakna)

 

ono što je problematično, ako se ne varam, jest veličina tih baterija, čime su (pretpostavljam) zgodnije za čuvanje energije u nekakvim stacionarnim objektima, prije nego u automobilima

ofkors, puno je tu toga što ne kužim i što nije preciznije obrazloženo, ali nekako sam sebe zavaravam da sam nešto skužio, pa da ti mogu odgovoriti nekakvom pretpostavkom 

8 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
učo kaže...

Tesla S ima akumulator od 100kWh, težak oko 580 kg. Neka mi kaže netko, ako zna, koliko bi bio težak ovaj novi olovni akumulator od 100kWh.

 Prema profesorovoj računici, razlika u težini aktivnog elementa je 50 PUTA. Naravno, praktična baterija je negdje na razlici puta 5. Litijeve baterije, komplet od 80-tak kWh teži oko 500 kg, LFP nešsto više uz volumen od 400 litara što daje specifičnu težinu od 1,2 kg/L. Ugljik baš i nije lagan, ima specifičnu težinu od 2,2 kg/L. Olova bi uz omjer 1:5 trebalo biti 35-50 kg; uz omjer 50 - 350 kg. vodiči su bakreni i ovise o struji koja njima teče a ne o kemiji tako da se taj dio ne može promijeniti. 

 

Kućišta, hlađenje i slično su isti, imaš samo stvar volumetrijske efikasnosti pakiranja zbog čega su kvadratične ćelije manjeg volumena od cilindričnih i tu može doći do neke manje uštede u količini materijala koji treba staviti u noseću strukturu, ništa drastično.

 

To su sve nagađanja. Ono što se između redaka iz članka može iščitati, briju o 15 ili 20 kWh bateriji koja bi se punila svaki dan - a to znači da govore o uporabi u nekom super miniju za oko kuće ili u hibridu što upućuje na priličan problem mase ili volumena ili oboje.. I da, profesor je krivo procijenio da je to doživotna baterija jer 7-10 godina nije ni pola prosječnog radnog vijeka današnjeg automobila.

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put pon 29.4.2024 7:32 (Feudalac).
16 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
Feudalac kaže...
Aldo kaže...

 I ne samo da se litij može reciklirati, već recikliran je i bolje kvalitete za baterije.

 Svašta sam čuo, ali ovo nisam. Imaš izvor?

 Nisam to puno istraživao, čisto usput sam načuo, no evo par linkova:

https://bisresearchreports.medium.com/recycled-lithium-ion-batteries-vs-new-ones-which-ones-perform-better-2d3e608c3e14
https://www.scientificamerican.com/article/recycled-lithium-ion-batteries-can-perform-better-than-new-ones/

8 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
Aldo kaže...
Feudalac kaže...
Aldo kaže...

 I ne samo da se litij može reciklirati, već recikliran je i bolje kvalitete za baterije.

 Svašta sam čuo, ali ovo nisam. Imaš izvor?

 Nisam to puno istraživao, čisto usput sam načuo, no evo par linkova:

https://bisresearchreports.medium.com/recycled-lithium-ion-batteries-vs-new-ones-which-ones-perform-better-2d3e608c3e14
https://www.scientificamerican.com/article/recycled-lithium-ion-batteries-can-perform-better-than-new-ones/

 Je je, a ja bih umjesto 25-godišnje djevojke njenu baku. Kako da ne. Šala, vjerojatno u tome ima neka istina, to je samo pokazatelj kako treba raditi novu bateriju, ako se već tako ne radi temeljem naučenog. S treće strane, proteći će puno vode Savom dok svijet dođe u fazu da je većina baterijskih materijala povrat s recikliranja tako da ja ostajem pri mlađahnoj djevojci.

Ja rekoh
16 godina
offline
Re: Povratak olovnog akumulatora
Feudalac kaže...
Aldo kaže...
Feudalac kaže...
Aldo kaže...

 I ne samo da se litij može reciklirati, već recikliran je i bolje kvalitete za baterije.

 Svašta sam čuo, ali ovo nisam. Imaš izvor?

 Nisam to puno istraživao, čisto usput sam načuo, no evo par linkova:

https://bisresearchreports.medium.com/recycled-lithium-ion-batteries-vs-new-ones-which-ones-perform-better-2d3e608c3e14
https://www.scientificamerican.com/article/recycled-lithium-ion-batteries-can-perform-better-than-new-ones/

 Je je, a ja bih umjesto 25-godišnje djevojke njenu baku. Kako da ne. Šala, vjerojatno u tome ima neka istina, to je samo pokazatelj kako treba raditi novu bateriju, ako se već tako ne radi temeljem naučenog. S treće strane, proteći će puno vode Savom dok svijet dođe u fazu da je većina baterijskih materijala povrat s recikliranja tako da ja ostajem pri mlađahnoj djevojci.

 ne ulazim u tvoj izbor kog bi ti rađe hebava, nit me to nije briga. Pitao si za izvor, a ja sam ti dao linkove.

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice