Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata - j

poruka: 97
|
čitano: 11.380
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata - j".
15 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
Originalni_manic kaže...

 

Da li bi mogao zivjeti bez auta? Da. Ali bi imao manje vremena (jer bi trosio na putovanje javnim prijevozom) i vjerojatno potrosio puno novaca na Ubere itd.

 matemaika posjedovanja osobnog auta je zanimljiva (u odnosu na ostale mogućnosti prijevoza), jer se računa i stajanje (neupotrebljavanje), gorivo/struja, zbrinjavanje baterija (za zujala), more redovnih troškova itd. neam vremena to načiniti no možda se netko nađe i načini usporedbu (na, primjerice, godišnjoj razini, na kredit u odnosu na gotovinu - uz obavezan popust/cjenkanje: tko god plati vozilo prema cijeni istaknutoj u dućanu je idiot, troškovi, iskorištenost itd.). 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
11 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
kiwi_91 kaže...

 I ne bih se složio da je BEV nužno "igračka" kako ju se okarakteriziralo ovdje jer nekome ono može biti osnovno i nužno sredstvo za rad, prijevoz djece i nemoćnih/bolesnih članova obitelji, a dodatno je prednost BEV-a što ne ispušta štetne čestice i plinove koji mogu biti uzrok bolesti i za život opasnih zdravstvenih stanja (te u krajnjoj liniji uzrokovati smrt) kako za vlastite članove obitelji tako i za sve ostale građane. Ujedno tim novcima neposredno potičemo razvoj našeg elektroenerg. sustava, a ne Putinov i sličnih osoba vojni arsenal te jahte raznoraznih šeika.

 

Dokle ne vidim dostavljače koji rade 8-satnu smjenu dostave sa tim vozilima ostajem pri tezi da to nisu auti za posao.

Električni auti su prolazna faza dokle ne dođe nešto bolje da li će to biti vodik ili nešto treće ne znam, hibridi koji sami sebe pune dok se voze su nešto drugo.

Kako točno potičeš razvoj elektroenergentskog sustava vozeći električni auto iskreno ne znam

 

Za informaciju dio HR energetskih sustava (Teto elektrane) u ovoj zemlji se pali u režimima kada nije moguće osigurati alternativni izvor (uvoz preko Mađarske), trenutna pogonska materija na koju rade je skuplja nego da se ista energija uveze. Toliko o razvoju elektroenergetskog sustav HR, raspitaj se malo o stanju istog ako imaš koga u tim službama pa ćeš čuti kako se ulagalo prije a kako zadnjih nekoliko desetaka godina unazad i kakvo je trenutno stanje. Sve ostalo su bajke za naivne i one koji bi htjeli vjerovati u takve priče.

 

16 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
Ajar kaže...
Originalni_manic kaže...

 

Da li bi mogao zivjeti bez auta? Da. Ali bi imao manje vremena (jer bi trosio na putovanje javnim prijevozom) i vjerojatno potrosio puno novaca na Ubere itd.

 matemaika posjedovanja osobnog auta je zanimljiva (u odnosu na ostale mogućnosti prijevoza), jer se računa i stajanje (neupotrebljavanje), gorivo/struja, zbrinjavanje baterija (za zujala), more redovnih troškova itd. neam vremena to načiniti no možda se netko nađe i načini usporedbu (na, primjerice, godišnjoj razini, na kredit u odnosu na gotovinu - uz obavezan popust/cjenkanje: tko god plati vozilo prema cijeni istaknutoj u dućanu je idiot, troškovi, iskorištenost itd.). 

Kad sam zivio u Londonu nisam imao auto jer mi nije trebao.

 

Sada mi treba pa sam ga kupio.

 

Svakom svoje

3 godine
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
UncleJimbo kaže...
kiwi_91 kaže...

 I ne bih se složio da je BEV nužno "igračka" kako ju se okarakteriziralo ovdje jer nekome ono može biti osnovno i nužno sredstvo za rad, prijevoz djece i nemoćnih/bolesnih članova obitelji, a dodatno je prednost BEV-a što ne ispušta štetne čestice i plinove koji mogu biti uzrok bolesti i za život opasnih zdravstvenih stanja (te u krajnjoj liniji uzrokovati smrt) kako za vlastite članove obitelji tako i za sve ostale građane. Ujedno tim novcima neposredno potičemo razvoj našeg elektroenerg. sustava, a ne Putinov i sličnih osoba vojni arsenal te jahte raznoraznih šeika.

 

Dokle ne vidim dostavljače koji rade 8-satnu smjenu dostave sa tim vozilima ostajem pri tezi da to nisu auti za posao.

Električni auti su prolazna faza dokle ne dođe nešto bolje da li će to biti vodik ili nešto treće ne znam, hibridi koji sami sebe pune dok se voze su nešto drugo.

Kako točno potičeš razvoj elektroenergentskog sustava vozeći električni auto iskreno ne znam

 

Za informaciju dio HR energetskih sustava (Teto elektrane) u ovoj zemlji se pali u režimima kada nije moguće osigurati alternativni izvor (uvoz preko Mađarske), trenutna pogonska materija na koju rade je skuplja nego da se ista energija uveze. Toliko o razvoju elektroenergetskog sustav HR, raspitaj se malo o stanju istog ako imaš koga u tim službama pa ćeš čuti kako se ulagalo prije a kako zadnjih nekoliko desetaka godina unazad i kakvo je trenutno stanje. Sve ostalo su bajke za naivne i one koji bi htjeli vjerovati u takve priče.

 

 Električna dostavna vozila imaju oko 300km dometa što je sasvim dovoljno za jednu smjenu po gradu.

16 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
Feudalac kaže...
...BYD je skoro 30% jeftiniji od evropskog električnog auta iste klase uz BOLJU kvalitetu. Plus podrška države koju uživaju; zato je sad i krenula drama sa "ilegalnim" subvencijama u Kini jer su odjednom shvatili da su propali ako netko ne zabrani dolazak kineskim električnim automobilima.

Čim si ovo izjavio vidi se da pojma nemaš što se dešava sa električnim autima. BYD su najgori auti ikad poizvedeni, doslovno baterijske bombe na kotačima, čija elektronika i baterije napravljene bez ikakvih pravila i standarda (namjerno izbjegavam obuhvaiti i loše materijale ovijesa i famoznu poroznu plastiku nakon par godina). Što je dokazano u Kini gdje se doslovno preko 5-8% BYD vozila ili samo zapali (doslovno ih se svaki dan u Kini nekoliko desetaka zapali, ali BYD PR to sve brzo (uz CCP) zataška i ušuti vlasnike), ili prestanu raditi kompletno (ode elektronika nadzora baterija i pogona zbog vibracija). To nažalost vrijedi i za sve ostale kineske proizvođače koji kupuju od BYD-a baterije, elektroniku i pogonske jedinice (npr ne vrijedi za NIO, iako su i oni od 2023 počeli od BYD-a kupovati jeftine baterije).
Nije ni čudo da se sad BYD nije usudio niti probati kreirati solid state baterije već će ih kupovati od CATL-a, ali to će značit da će auti im poskupit (ali će barem ta komponenta biti "normalna").

Također EU će uvesti takse na kineska vozila jer je CCP za svako vozilo koje košta 50k EUR u Kini, davao proizvođačima iz svojeg proračuna oko 20k EUR samo da izvozni auto bude toliko jefitniji (ovo znam iz prve ruke za BYD Seal da su radili/rade). Time su prekršli sve dogovorene zakone o slobodnoj trgovini, i naravno da ih treba kazniti. Razmisli da je to npr napravio VW u Kini, da su njihovi modeli bili 40% jeftiniji od čiste tržišne cijene, samo zato jer je Njemačka vlada davala poticaje za njhove aute u 40% cijeni proizvodnje vozila, i to samo kako bi sa vremenom "uništila" porizvodnju u Kini.... Odavno bi im zabranili prodaju i korištenje njihovih automobila u Kini, i uveli sankcije cijeloj Njemačkoj...

To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering. Friedrich Nietzsche
3 godine
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
gkelekov kaže...
Feudalac kaže...
...BYD je skoro 30% jeftiniji od evropskog električnog auta iste klase uz BOLJU kvalitetu. Plus podrška države koju uživaju; zato je sad i krenula drama sa "ilegalnim" subvencijama u Kini jer su odjednom shvatili da su propali ako netko ne zabrani dolazak kineskim električnim automobilima.

Čim si ovo izjavio vidi se da pojma nemaš što se dešava sa električnim autima. BYD su najgori auti ikad poizvedeni, doslovno baterijske bombe na kotačima, čija elektronika i baterije napravljene bez ikakvih pravila i standarda (namjerno izbjegavam obuhvaiti i loše materijale ovijesa i famoznu poroznu plastiku nakon par godina). Što je dokazano u Kini gdje se doslovno preko 5-8% BYD vozila ili samo zapali (doslovno ih se svaki dan u Kini nekoliko desetaka zapali, ali BYD PR to sve brzo (uz CCP) zataška i ušuti vlasnike), ili prestanu raditi kompletno (ode elektronika nadzora baterija i pogona zbog vibracija). To nažalost vrijedi i za sve ostale kineske proizvođače koji kupuju od BYD-a baterije, elektroniku i pogonske jedinice (npr ne vrijedi za NIO, iako su i oni od 2023 počeli od BYD-a kupovati jeftine baterije).
Nije ni čudo da se sad BYD nije usudio niti probati kreirati solid state baterije već će ih kupovati od CATL-a, ali to će značit da će auti im poskupit (ali će barem ta komponenta biti "normalna").

Također EU će uvesti takse na kineska vozila jer je CCP za svako vozilo koje košta 50k EUR u Kini, davao proizvođačima iz svojeg proračuna oko 20k EUR samo da izvozni auto bude toliko jefitniji (ovo znam iz prve ruke za BYD Seal da su radili/rade). Time su prekršli sve dogovorene zakone o slobodnoj trgovini, i naravno da ih treba kazniti. Razmisli da je to npr napravio VW u Kini, da su njihovi modeli bili 40% jeftiniji od čiste tržišne cijene, samo zato jer je Njemačka vlada davala poticaje za njhove aute u 40% cijeni proizvodnje vozila, i to samo kako bi sa vremenom "uništila" porizvodnju u Kini.... Odavno bi im zabranili prodaju i korištenje njihovih automobila u Kini, i uveli sankcije cijeloj Njemačkoj...

 

A si ga nadrobio sveg i svačeg ovdje. Pa i Tesla koristi BYD baterije.

16 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
picajzla0707 kaže...
JoleKralj kaže...

U našoj zemlji puno se toga potiče, samo je situacija da je nekome zbog toga super, a nekome ne. Znam ljude koji su iskoristili čudesa, od APN-a, POS-a, El. auta, el. skutera, bazena za apartman, poticaj za seoski tuirzam, poticaj za poljoprivredni nasad,.... doslovno deseci tisuća eura poticaja za nešto što nema smisla poticati. još radiš u javnoj/državnoj službi, i ispada da ti država financira sve. nekima juga nikad nije prestala postojati. 

 zašto misliš da 'nema smisla poticati' nešto što se tebi iz tvoje perspektive čini nepotrebnim?

poticaje za poljoprivredni nasad netko iz grada vidi kao 'nepotrebne', poticaje za bazene netko sa sela isto tako vidi kao 'nepotrebne', seoski turizam onaj na moru vidi kao nepotreban, ali to je sve ograničeno viđenje nekoga tko stvari gleda samo iz svoje perspektive... nekad treba barem pokušati vidjeti i tuđu perspektivu prije nego presudiš što je potrebno ili nepotrebno

Pa generalno poticaji su nepotrebni, i na kraju dovode da ljudi samo cijene svoj trud i profesiju manje i manje, da na životu ostaju obrti i firme koje su odavno zaslužile da propadnu i da njihovo mjesto zauzmu drugi obrti i firme koje se mogu prilagoditi i koje su spremne raditi da uspiju.
Ako se baviš turizom dugi niz godina i trebaš poticaj da bi imao bazen, a to nisi sposoban sam ispalnirati i financirati, kroz godinu dvije, onda razmisli da li si prava osoba za bavljenje time ili ćeš i sa poticajima lagano hladit ku*** i preživljavati. Ili još bolji primjer, jedan bazen u kući za iznamljivanje gdje si ostavio namještaj iz doba kraljevine Jugoslavije, sigurno ne bude dignuo tvoju turističku djelatnost na višu razinu.
Ideja kapitalizma je da svi koji se odluče radit nešto to rade najbolje što znaju, budu uporni u tome, a ako ne ide propadnu, i prebace se na nešto drugo.
A poticaji rade baš suprotno, i k tome pošto je to balkan, tu se preko 80% poticaja ne završi gdje im je namjena (svi se sjećamo reportaža kako se poticaji za poljoprivredu koriste, gdje je rub polja obrađen a 10 hektara unutra raste korov, ili priavljeno stotine krava, a ima ih 8 i slično), ili se iskoriste samo zato jer se mogu dobiti poticaji...

Poticaji za EV su najveća prevara u povijesti čovječanstva (kako i sami EV-ovi, jer doslovno zagađuju više od trenutnih vozila, i ne riješavaju baš ništa, i dalje 76% zagađenja u svijetu je od proizvodnje struje i grijanja, a automobili i kamioni zadađuju sa manje od 8%), jer doslovno se daje ljudima koji imaju novaca da kupe jeftinije, a ne onima koji bi trebali zamjeniti automobil (jer oni doslovno niti nemaju mogućnost kupiti auto cijene koja je smanjena i uz poticaj). Dakle da netko razmišlja o poticajima za automobile, valjda bi išli na ruku ljudima koji nemaju novaca pa su prisiljeni voziti 20g stare nesigurne automobile, koji višestruko više zagađuju od modernih turbo benzinca, pa bi time drastično pomladili vozni park i sigurnost na cestama.

To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering. Friedrich Nietzsche
8 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
UncleJimbo kaže...

 

1) Dokle ne vidim dostavljače koji rade 8-satnu smjenu dostave sa tim vozilima ostajem pri tezi da to nisu auti za posao.

2)Električni auti su prolazna faza dokle ne dođe nešto bolje da li će to biti vodik ili nešto treće ne znam, 3) hibridi koji sami sebe pune dok se voze su nešto drugo.

4) Kako točno potičeš razvoj elektroenergentskog sustava vozeći električni auto iskreno ne znam

 

5) Za informaciju dio HR energetskih sustava (Teto elektrane) u ovoj zemlji se pali u režimima kada nije moguće osigurati alternativni izvor (uvoz preko Mađarske), 6) trenutna pogonska materija na koju rade je skuplja nego da se ista energija uveze. 7) Toliko o razvoju elektroenergetskog sustav HR, raspitaj se malo o stanju istog ako imaš koga u tim službama pa ćeš čuti kako se ulagalo prije a kako zadnjih nekoliko desetaka godina unazad i kakvo je trenutno stanje. Sve ostalo su bajke za naivne i one koji bi htjeli vjerovati u takve priče.

 

1) ima ih (kao što je i kolega iznad napisao)

2) 

Ako nas jednog dana natjeraju na vodik, ja ću lijepo isprovocirat nrkog diktatora pa nek konačno pbace te atomske bombe i riješe nas muke.

3) da, nekaj drugo, drugi najgluplji izum u povijesti 

4) prisiljavaš ODS da održava i nadograđuje sustav.

Premda kod nas to zapravo super fercera, nema neke brige oko toga.

5) a ponata je?

Pa većinu dana u godini iz Madžarske možeš dobiti besplatnu struju (ili ti čak plate da uzmeš) u popodnevnim satima.

Ali daj zamisli kaj bi bilo da nemaš elektrane kad se to ne nudi.

A besplatna je tad baš zato kaj pametniji ljudi od tebe su zaključili da je to ok.

A zakaj - osnove tržišne ekonomije.

6) ovo ti je isto kao i pod 5), burza je burza

7) stanje ti je jako loše na visokonaponskoj infrastrukturi (primarno dalekovodima, i to samo u Dalmaciji), ali je zapravo stanje fenomenalno, jer većina dalekovoda je projektirana s radnim vijekom od 40 godina, a apsolutno svi su kod nas stariji od 60, i još se drže (nije ni čudo jer je na njima sve opako predimenzionirano).

Bajke su to kaj ti i rođo meljete, a nemate pojma o materiji.

gkelekov kaže...
Feudalac kaže...
...BYD je skoro 30% jeftiniji od evropskog električnog auta iste klase uz BOLJU kvalitetu. Plus podrška države koju uživaju; zato je sad i krenula drama sa "ilegalnim" subvencijama u Kini jer su odjednom shvatili da su propali ako netko ne zabrani dolazak kineskim električnim automobilima.

Čim si ovo izjavio vidi se da pojma nemaš što se dešava sa električnim autima. BYD su najgori auti ikad poizvedeni, doslovno baterijske bombe na kotačima, čija elektronika i baterije napravljene bez ikakvih pravila i standarda (namjerno izbjegavam obuhvaiti i loše materijale ovijesa i famoznu poroznu plastiku nakon par godina). Što je dokazano u Kini gdje se doslovno preko 5-8% BYD vozila ili samo zapali (doslovno ih se svaki dan u Kini nekoliko desetaka zapali, ali BYD PR to sve brzo (uz CCP) zataška i ušuti vlasnike), ili prestanu raditi kompletno (ode elektronika nadzora baterija i pogona zbog vibracija). To nažalost vrijedi i za sve ostale kineske proizvođače koji kupuju od BYD-a baterije, elektroniku i pogonske jedinice (npr ne vrijedi za NIO, iako su i oni od 2023 počeli od BYD-a kupovati jeftine baterije).
Nije ni čudo da se sad BYD nije usudio niti probati kreirati solid state baterije već će ih kupovati od CATL-a, ali to će značit da će auti im poskupit (ali će barem ta komponenta biti "normalna").

Također EU će uvesti takse na kineska vozila jer je CCP za svako vozilo koje košta 50k EUR u Kini, davao proizvođačima iz svojeg proračuna oko 20k EUR samo da izvozni auto bude toliko jefitniji (ovo znam iz prve ruke za BYD Seal da su radili/rade). Time su prekršli sve dogovorene zakone o slobodnoj trgovini, i naravno da ih treba kazniti. Razmisli da je to npr napravio VW u Kini, da su njihovi modeli bili 40% jeftiniji od čiste tržišne cijene, samo zato jer je Njemačka vlada davala poticaje za njhove aute u 40% cijeni proizvodnje vozila, i to samo kako bi sa vremenom "uništila" porizvodnju u Kini.... Odavno bi im zabranili prodaju i korištenje njihovih automobila u Kini, i uveli sankcije cijeloj Njemačkoj...

 

Jel ti čitaš kaj pišeš?

Kao prvi, BYD se uzima samo zbog LFP modela (više ni ne budu radili rizične kemije).

 

Kao drugo, daj malo razmisli.

Znači svi se žale da kinezi jeftino proizvode.

A zapadnjaci skupo.

I onda veliš da ih Dolphin u proizvodnji košta 50k, a zapadnjaci za 50k prodaju tri klase bolji EV bez poticaja i uz fine marže.

Upotrijebi logiku nekad.

A to kaj s rođom pričaš, pitaj ga kad pivo-pelin popusti, možda i on skuži kaj je nadrobio.

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
16 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
Gallu kaže...

A si ga nadrobio sveg i svačeg ovdje. Pa i Tesla koristi BYD baterije.

Panasonic kupuje od BYD baterije za Teslu? Ali to nije BYD power pack, to su jebene ćelije (single battery) koji onda Panasonic sklapa u packove (oni ih sami vare) i zaštićuje da budu packovi vodootporni, koje onda dalje predaje Tesli koji onda ugrađuju svoju elektorniku (koja je testirana kako spada), i koji dalje onda spajau sve sa pazi sad, bakrenim žicama (ne aluminijskim kao što radi BYD od 2023).

Ako ti ne vidiš razliku u proizvodnji i kvaliteti finalnog proizvoda onda si ili slijep ili drobiš sve i svašta.
Jednu baterijsku ćeliju nije problem napraviti i onda kao takva je potpuno bezopasna, ali kad ih tisuće spojiš, sa lošim procesom varenja, lošim materijalima i naposljetku u nedostatku bilo kakve kvalitete kontrole, onda nastaju problemi. A to je BYD way, "maximum profits with short turn gain, regardles of reputation, or consumer health..."

To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering. Friedrich Nietzsche
5 godina
offline
Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata - j

Ako sam dobro shvatio: država daje novce imućnijim građanima da si kupe još skuplji auto.

 
2 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
fer-de-lance kaže...

 

Jel ti čitaš kaj pišeš?

...

I onda veliš da ih Dolphin u proizvodnji košta 50k, a zapadnjaci za 50k prodaju tri klase bolji EV bez poticaja i uz fine marže.

Upotrijebi logiku nekad.

A to kaj s rođom pričaš, pitaj ga kad pivo-pelin popusti, možda i on skuži kaj je nadrobio.

 

 

Jel ti čitaš kaj pišeš?

Ja sam napisao 2 puta da znam za BYD Seal model (koji i košta 50k), ali ti si pročitao da pišem o malom Dolphin modelu...
Žuriš se ispravljati i ismijavati nekoga (koji se bavi s time desetljeće i sve i svašta vidio što BYD radi), a onda niti ne čitaš do kraja... Balkan na najjače?

To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering. Friedrich Nietzsche
11 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
Feudalac kaže...
kiwi_91 kaže...

U članku je navedeno da nema popisa vozila i osoba koje su dobile sufinanciranje, no na prošlom natječaju je to bilo objavljeno (link), a ne vidim razlog zašto ne bi bilo i ove, tj. u pozivu i stoji napomena da će određeni privatni podaci biti objavljeni: "Obveza povjerljivosti ne odnosi se na podatke koje je Fond dužan javno objaviti radi poštivanja načela transparentnosti u provedbi Poziva i u skladu sa pravom na pristup informacijama (članak 10. Zakona o pravu na pristup informacijama –„Narodne novine“ broj 25/13 i 85/15)".

 

Inače, je li zaista problem to što smo svi pojedinačno sudjelovali sa iznosom od 4 € (kutija cigareta?) u financiranju natječaja? Ako zanemarimo pozitivne učinke tih vozila na smanjenje količine stakleničkih plinova, odnosno na posljedično smanjenje klimatskih promjene i tu "agendu" koju je popularno kritizirati, i ovako i onako bismo možda platili tih 4 € na kazne od strane EU ako ne bismo ispunili obveze koje imamo prema njima pa je onda bolje da te novce ostavimo kod nas. I ne bih se složio da je BEV nužno "igračka" kako ju se okarakteriziralo ovdje jer nekome ono može biti osnovno i nužno sredstvo za rad, prijevoz djece i nemoćnih/bolesnih članova obitelji, a dodatno je prednost BEV-a što ne ispušta štetne čestice i plinove koji mogu biti uzrok bolesti i za život opasnih zdravstvenih stanja (te u krajnjoj liniji uzrokovati smrt) kako za vlastite članove obitelji tako i za sve ostale građane. Ujedno tim novcima neposredno potičemo razvoj našeg elektroenerg. sustava, a ne Putinov i sličnih osoba vojni arsenal te jahte raznoraznih šeika.

 Slažem se s tobom u svemu, ali ova priča sa 4 eura po glavi da je bolje potrošiti kod nas nego platiti kao kaznu ne stoji. Naime, to nije 15 milijuna. To je 1600 vozila puta 40.000 eura što odlazi u inozemstvo jer mi nemamo svoju proizvodnju. A ne stojimo mi loše sa CO2 i udjelom obnovljivih izvora, tu se i Njemačka može posramiti.

 Tu je sad pitanje koliko od onih koji su se prijavili na te natječaje ne bi svejedno kupili nekakvo vozilo. Ne bih baš rekao da je postotak tih velik.

 

UncleJimbo kaže...
kiwi_91 kaže...

 I ne bih se složio da je BEV nužno "igračka" kako ju se okarakteriziralo ovdje jer nekome ono može biti osnovno i nužno sredstvo za rad, prijevoz djece i nemoćnih/bolesnih članova obitelji, a dodatno je prednost BEV-a što ne ispušta štetne čestice i plinove koji mogu biti uzrok bolesti i za život opasnih zdravstvenih stanja (te u krajnjoj liniji uzrokovati smrt) kako za vlastite članove obitelji tako i za sve ostale građane. Ujedno tim novcima neposredno potičemo razvoj našeg elektroenerg. sustava, a ne Putinov i sličnih osoba vojni arsenal te jahte raznoraznih šeika.

 

Dokle ne vidim dostavljače koji rade 8-satnu smjenu dostave sa tim vozilima ostajem pri tezi da to nisu auti za posao.

Električni auti su prolazna faza dokle ne dođe nešto bolje da li će to biti vodik ili nešto treće ne znam, hibridi koji sami sebe pune dok se voze su nešto drugo.

Kako točno potičeš razvoj elektroenergentskog sustava vozeći električni auto iskreno ne znam

 

Za informaciju dio HR energetskih sustava (Teto elektrane) u ovoj zemlji se pali u režimima kada nije moguće osigurati alternativni izvor (uvoz preko Mađarske), trenutna pogonska materija na koju rade je skuplja nego da se ista energija uveze. Toliko o razvoju elektroenergetskog sustav HR, raspitaj se malo o stanju istog ako imaš koga u tim službama pa ćeš čuti kako se ulagalo prije a kako zadnjih nekoliko desetaka godina unazad i kakvo je trenutno stanje. Sve ostalo su bajke za naivne i one koji bi htjeli vjerovati u takve priče.

 

Čak se i nisam referirao na "vozila za posao" jer je ovaj poziv bio za privatne osobe pa je pretp. da ta vozila neće biti korištena u poslovne svrhe.
Ljudi putuju na posao i privatnim vozilima, zar ne? Da, opcija je javni prijevoz, ali on nije svima dostupan i ne mogu/ne žele ga svi koristiti.

 

Ne slažem se da je BEV prolazna faza jer trenutno u obzoru nema ništa bolje od toga koje bi se postavilo kao primarna alternativa (vodik i sintetička goriva imaju potencijal u određenoj mjeri, ali osobno ne bih rekao da će ikad prevladati), a nisam ni siguran možemo li nešto nazivati prolaznom fazom ako je to primjerice u NO na 90 % tržišta novih vozila, a u Kini sa PHEV-ovima na 50 %, a tek smo na početku razvoja baterija.

Nije li veća isplativost ulaganja u OIE kada imaš dodatne zahtjeve za el. energijom i iz sektora transporta? Nije li ti isplativije staviti FNE na kuću kada imaš el. vozilo?

 

HROTE je nedavno objavio natječaj za potpore OIE, tj. preko 200 mil. €, kvota od cca. 600 MW. Imali smo poticaje za energetsku obnovu kuća gdje su bili poticani i OIE. Trebalo bi točno zbrojiti, ali od početka godine do danas je napravljeno procjena utjecaja na okoliš za OIE projekte ukupne snage vjerojatno preko 300-500 MW. Ne znači da će svi biti realizirani, ali očito postoji potražnja za ulaganjem u nove kapacitete.

 

gkelekov kaže...
picajzla0707 kaže...
JoleKralj kaže...

U našoj zemlji puno se toga potiče, samo je situacija da je nekome zbog toga super, a nekome ne. Znam ljude koji su iskoristili čudesa, od APN-a, POS-a, El. auta, el. skutera, bazena za apartman, poticaj za seoski tuirzam, poticaj za poljoprivredni nasad,.... doslovno deseci tisuća eura poticaja za nešto što nema smisla poticati. još radiš u javnoj/državnoj službi, i ispada da ti država financira sve. nekima juga nikad nije prestala postojati. 

 zašto misliš da 'nema smisla poticati' nešto što se tebi iz tvoje perspektive čini nepotrebnim?

poticaje za poljoprivredni nasad netko iz grada vidi kao 'nepotrebne', poticaje za bazene netko sa sela isto tako vidi kao 'nepotrebne', seoski turizam onaj na moru vidi kao nepotreban, ali to je sve ograničeno viđenje nekoga tko stvari gleda samo iz svoje perspektive... nekad treba barem pokušati vidjeti i tuđu perspektivu prije nego presudiš što je potrebno ili nepotrebno

Pa generalno poticaji su nepotrebni, i na kraju dovode da ljudi samo cijene svoj trud i profesiju manje i manje, da na životu ostaju obrti i firme koje su odavno zaslužile da propadnu i da njihovo mjesto zauzmu drugi obrti i firme koje se mogu prilagoditi i koje su spremne raditi da uspiju.
Ako se baviš turizom dugi niz godina i trebaš poticaj da bi imao bazen, a to nisi sposoban sam ispalnirati i financirati, kroz godinu dvije, onda razmisli da li si prava osoba za bavljenje time ili ćeš i sa poticajima lagano hladit ku*** i preživljavati. Ili još bolji primjer, jedan bazen u kući za iznamljivanje gdje si ostavio namještaj iz doba kraljevine Jugoslavije, sigurno ne bude dignuo tvoju turističku djelatnost na višu razinu.
Ideja kapitalizma je da svi koji se odluče radit nešto to rade najbolje što znaju, budu uporni u tome, a ako ne ide propadnu, i prebace se na nešto drugo.
A poticaji rade baš suprotno, i k tome pošto je to balkan, tu se preko 80% poticaja ne završi gdje im je namjena (svi se sjećamo reportaža kako se poticaji za poljoprivredu koriste, gdje je rub polja obrađen a 10 hektara unutra raste korov, ili priavljeno stotine krava, a ima ih 8 i slično), ili se iskoriste samo zato jer se mogu dobiti poticaji...

Poticaji za EV su najveća prevara u povijesti čovječanstva (kako i sami EV-ovi, jer doslovno zagađuju više od trenutnih vozila, i ne riješavaju baš ništa, i dalje 76% zagađenja u svijetu je od proizvodnje struje i grijanja, a automobili i kamioni zadađuju sa manje od 8%), jer doslovno se daje ljudima koji imaju novaca da kupe jeftinije, a ne onima koji bi trebali zamjeniti automobil (jer oni doslovno niti nemaju mogućnost kupiti auto cijene koja je smanjena i uz poticaj). Dakle da netko razmišlja o poticajima za automobile, valjda bi išli na ruku ljudima koji nemaju novaca pa su prisiljeni voziti 20g stare nesigurne automobile, koji višestruko više zagađuju od modernih turbo benzinca, pa bi time drastično pomladili vozni park i sigurnost na cestama.

S obzirom da se poticaji za el. vozila provode s ciljem smanjenja emisija GHG, možeš li pokazati LCA ICE vs BEV koji ide u prilog ICE, a da nije stariji od 5 godina i da uzima prosjek EU ili HR el. mreže?

Nedavno je izašlo izvješće koje navodi kako su se tek ulaskom el. vozila na tržište počele osjetnije smanjivati emisije u transportu tako da nije rješenje ICE zamijeniti s ICE. Po pitanju sigurnosti i djelomično zdravlja, da, može pridonijeti, ali po pitanju smanjenja emisija nedovoljno.

 

StonedAssassin kaže...

Ako sam dobro shvatio: država daje novce imućnijim građanima da si kupe još skuplji auto.

 Ioniq 6, Tesla Model 3 RWD su se na natječaju mogli nabaviti za cijenu najprodavanijeg modela u HR ove godine (Škoda Octavia 1.5 TSI / 2.0 TDI), Nissan Ariya, Ioniq 5, Model Y RWD za cijenu bolje opremljenog Hyundai Tucsona. Hyundai Kona, Renault Megane EV, MG4, Opel Mokka-e su išli za cijenu od 20k - 25k €, a Twingo i Spring za manje od 15k €. Zar su to segmenti vozila imućnih ljudi? 

Poruka je uređivana zadnji put uto 23.4.2024 13:20 (kiwi_91).
3 godine
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
gkelekov kaže...
Gallu kaže...

A si ga nadrobio sveg i svačeg ovdje. Pa i Tesla koristi BYD baterije.

Panasonic kupuje od BYD baterije za Teslu? Ali to nije BYD power pack, to su jebene ćelije (single battery) koji onda Panasonic sklapa u packove (oni ih sami vare) i zaštićuje da budu packovi vodootporni, koje onda dalje predaje Tesli koji onda ugrađuju svoju elektorniku (koja je testirana kako spada), i koji dalje onda spajau sve sa pazi sad, bakrenim žicama (ne aluminijskim kao što radi BYD od 2023).

Ako ti ne vidiš razliku u proizvodnji i kvaliteti finalnog proizvoda onda si ili slijep ili drobiš sve i svašta.
Jednu baterijsku ćeliju nije problem napraviti i onda kao takva je potpuno bezopasna, ali kad ih tisuće spojiš, sa lošim procesom varenja, lošim materijalima i naposljetku u nedostatku bilo kakve kvalitete kontrole, onda nastaju problemi. A to je BYD way, "maximum profits with short turn gain, regardles of reputation, or consumer health..."

 

Stvarno ne znam od kamo ti izvlačiš informacije i od kud sada Panasonic u cijeloj priči.

 

Tesla's switch to BYD batteries is achieving faster charging times (thedriven.io)

 

Blade je gotov proizvod, ćelije spojene u paket.

 

Poruka je uređivana zadnji put uto 23.4.2024 14:03 (Gallu).
16 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
Feudalac kaže...
Originalni_manic kaže...

 

A gle, u mom slucaju nije bila niti veza niti ista slicno.

 

Narucio sam auto u cca 2. mjesecu, zatrazio odgodu isporuke zbog poticaja (i narucio sam zbog poticaja), dokumentaciju predao u Teslu i oni me prijavili 22.04. (jucer) i dobio poticaje.

 

 Koji si model naručio?

 

Tesla Model Y, RWD. Zelio sam LFP bateriju, ubrzanje mi ne treba, a manji range mi je ok za moj use case.

Poruka je uređivana zadnji put uto 23.4.2024 13:51 (Originalni_manic).
8 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
Originalni_manic kaže...
Feudalac kaže...
Originalni_manic kaže...

 

A gle, u mom slucaju nije bila niti veza niti ista slicno.

 

Narucio sam auto u cca 2. mjesecu, zatrazio odgodu isporuke zbog poticaja (i narucio sam zbog poticaja), dokumentaciju predao u Teslu i oni me prijavili 22.04. (jucer) i dobio poticaje.

 

 Koji si model naručio?

 

Tesla Model Y, RWD. Zelio sam LFP bateriju, ubrzanje mi ne treba, a manji range mi je ok za moj use case.

 Pa da, RWD je najbolji izbor, razlika u dometu je nikakva.

 

Nitko ne uzima model 3, to me više zanimalo... U švabiji je sad trenutno omjer 6:1 prodanih Y prema 3ojci

 

Ja rekoh
13 godina
offline
Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata - j

Da samo znate koliko se apartmana sufinancira kroz energetske obnove...s jedne strane imaš ljude kojima država uzima maltene pola place, s druge strane imaš ljude koji plate ako 10% od doprinosa kroz rentanje, i onda još fino kroz poticaje im sufinanciraš obnovu njihove nekretnine pa da mogu još malo dignuti cijenu smještaja jer to ipak sad bolje izgleda, naravno, nakon dobre sezone fino kupe novu nekretninu za rentanje, pa dižu istovremeno cijenu svima vama drugima kojima država uzima i još si k tome ne možete priuštiti vlastitu nekretninu radi divljanja cijena :)

 
6 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
gkelekov kaže...
Gallu kaže...

A si ga nadrobio sveg i svačeg ovdje. Pa i Tesla koristi BYD baterije.

Panasonic kupuje od BYD baterije za Teslu? Ali to nije BYD power pack, to su jebene ćelije (single battery) koji onda Panasonic sklapa u packove (oni ih sami vare) i zaštićuje da budu packovi vodootporni, koje onda dalje predaje Tesli koji onda ugrađuju svoju elektorniku (koja je testirana kako spada), i koji dalje onda spajau sve sa pazi sad, bakrenim žicama (ne aluminijskim kao što radi BYD od 2023).

Ako ti ne vidiš razliku u proizvodnji i kvaliteti finalnog proizvoda onda si ili slijep ili drobiš sve i svašta.
Jednu baterijsku ćeliju nije problem napraviti i onda kao takva je potpuno bezopasna, ali kad ih tisuće spojiš, sa lošim procesom varenja, lošim materijalima i naposljetku u nedostatku bilo kakve kvalitete kontrole, onda nastaju problemi. A to je BYD way, "maximum profits with short turn gain, regardles of reputation, or consumer health..."

 Nećeš vjerovati ali i Tesla koristi aluminij. Otkud ti "informacija" da Panasonic dorađuje BYDove baterije za Teslu? Čini se da imaš ekskluzivu.

BYD je satri igrač u baterijama, radio ih je još za Nokiu i kinesku vojsku prije toga što je već sve skupa 30 godina. 

Ja rekoh
6 godina
offline
Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata - j

Ovo je odlično, ljudi uzmu kredit, financiraju auto u nadi da će dobiti poticaje pa neki izvise s punom cijenom auta..

 
0 0 hvala 0
6 godina
offline
Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata - j

bilo bi bolje da su tim nofcima kupili munjovozne autobuse i dali ih gradovima za javni prijevoz...uz uvijet da  mjesečni pokaz bude max 20E za SVE...odnosno 200E za godinu dana...platiš odmah...i još od države dobiješ recimo 4-5 dvosmjernih karti za vlak mukti...sve ovo ostalo je DEMAGOGIJA

mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
2 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
gkelekov kaže...

Pa generalno poticaji su nepotrebni, i na kraju dovode da ljudi samo cijene svoj trud i profesiju manje i manje, da na životu ostaju obrti i firme koje su odavno zaslužile da propadnu i da njihovo mjesto zauzmu drugi obrti i firme koje se mogu prilagoditi i koje su spremne raditi da uspiju.
Ako se baviš turizom dugi niz godina i trebaš poticaj da bi imao bazen, a to nisi sposoban sam ispalnirati i financirati, kroz godinu dvije, onda razmisli da li si prava osoba za bavljenje time ili ćeš i sa poticajima lagano hladit ku*** i preživljavati. Ili još bolji primjer, jedan bazen u kući za iznamljivanje gdje si ostavio namještaj iz doba kraljevine Jugoslavije, sigurno ne bude dignuo tvoju turističku djelatnost na višu razinu....

 e vidiš, opet se vlastito viđenje gura kao jedino ispravno

 

tvoja logika je da netko 'nije sposoban' isplanirati bazen, a logika poticaja je da potakne izgradnju bazena kako bi se povećala kvaliteta smještaja aka cijena

poticaj je radi toga da se više zaradi od turizma i da se povećava broj zvjezdica u smještaju

 

ako netko prije nije igradio bazen, a s poticajem hoće, razlog tome ne mora biti isključivo njegova 'nesposobnost planiranja i financiranja', nego je možda razlog što punu cijenu bazena neće isplatiti u roku u kojem smatra da mu je to isplativo, dok je s poticajem računica drukčija

 

kako god okreneš, nakon poticaja za bazene, izgrađen je ogroman broj bazena i ogroman broj smještajnih jedinica je povećao broj zvjezdica i cijenu, što znači da je poticaj ispunio svoju svrhu barem donekle 

 

na stranu što je uopće obiteljski smještaj pretvoren u abominaciju, gdje se umjesto dodatne zarade unutar kućanstva zarađuje na zgradurinama koje su bliže mini hotelima nego obiteljskom smještaju, a umjesto da plaćaju porez i imaju sve obaveze kao hoteli, oni plaćaju sitni paušal i nemaju gotovo nikakvih obaveza

8 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
gkelekov kaže...

 

Jel ti čitaš kaj pišeš?

Ja sam napisao 2 puta da znam za BYD Seal model (koji i košta 50k), ali ti si pročitao da pišem o malom Dolphin modelu...
Žuriš se ispravljati i ismijavati nekoga (koji se bavi s time desetljeće i sve i svašta vidio što BYD radi), a onda niti ne čitaš do kraja... Balkan na najjače?

Mea culpa, zazujao sam...

 

Ali onda opet padaš u kontra zamku.

Ako ih Seal košta u proizvodnji 50k (da se pokriju), kak onda zapadnjaci tak jeftino rade EV kad su svi njihovi EV-ovi za 50k puno bolji od Seala i još im uz to ostaju rekordne marže?

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
15 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
gkelekov kaže...
..


Također EU će uvesti takse na kineska vozila jer je CCP za svako vozilo koje košta 50k EUR u Kini, davao proizvođačima iz svojeg proračuna oko 20k EUR samo da izvozni auto bude toliko jefitniji (ovo znam iz prve ruke za BYD Seal da su radili/rade). Time su prekršli sve dogovorene zakone o slobodnoj trgovini, i naravno da ih treba kazniti. Razmisli da je to npr napravio VW u Kini, da su njihovi modeli bili 40% jeftiniji od čiste tržišne cijene, samo zato jer je Njemačka vlada davala poticaje za njhove aute u 40% cijeni proizvodnje vozila, i to samo kako bi sa vremenom "uništila" porizvodnju u Kini.... Odavno bi im zabranili prodaju i korištenje njihovih automobila u Kini, i uveli sankcije cijeloj Njemačkoj...

 Stari VW ID.3 je u Njemačkoj koštao 41.000 eura, a u Kini 16.000 eura. Pa ti sad računaj tko daje kome poticaje, koga država štiti, a tko guzi europske kupce.

6 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
Ali ne razumijem ove novinare, živi od pisanja i da ne provjeri barem podnaslov, ja kad napišem ođe komentar obavezno jednom pročitam napisano i ispravim greške ako uočim. Znači prva rečenica odmah greška tipfeler "Prodavači za građene", ali i da piše "prodavači za građane ", koji su to, što oni prodaju građanima a ne seljakima, ono strašno što se kvaliteta srozava 🙃
Poruka je uređivana zadnji put uto 23.4.2024 23:39 (ajimerej).
 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
ajimerej kaže...
Ali ne razumijem ove novinare, živi od pisanja i da ne provjeri barem podnaslov, ja kad napišem ođe komentar obavezno jednom pročitam napisano i ispravim greške ako uočim. Znači prva rečenica odmah greška tipfeler "Prodavači za građene", ali i da piše "prodavači za građane ", koji su to, što oni prodaju građanima a ne seljakima, ono strašno što se kvaliteta srozava 🙃

 Gradani u smislu privatne osobe, ne kompanije. Nema veze da li ljudi zive u gradu ili selu.

6 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
@original manic sarkazam za "seljaki" i "građeni", to je sve što nam ostaje. Svakako da se rečenica dade i bolje složiti ;)
Poruka je uređivana zadnji put sri 24.4.2024 9:37 (ajimerej).
13 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
gkelekov kaže...
fer-de-lance kaže...

 

Jel ti čitaš kaj pišeš?

...

I onda veliš da ih Dolphin u proizvodnji košta 50k, a zapadnjaci za 50k prodaju tri klase bolji EV bez poticaja i uz fine marže.

Upotrijebi logiku nekad.

A to kaj s rođom pričaš, pitaj ga kad pivo-pelin popusti, možda i on skuži kaj je nadrobio.

 

 

Jel ti čitaš kaj pišeš?

Ja sam napisao 2 puta da znam za BYD Seal model (koji i košta 50k), ali ti si pročitao da pišem o malom Dolphin modelu...
Žuriš se ispravljati i ismijavati nekoga (koji se bavi s time desetljeće i sve i svašta vidio što BYD radi), a onda niti ne čitaš do kraja... Balkan na najjače?

 

Prvo, BYD Seal u Kini kosta oko 25k USD (https://www.reuters.com/business/autos-transportation/chinas-byd-lowers-starting-price-new-version-seal-electric-sedan-2024-03-25/)

 

Drugo, sve firme koje misle prodavati EV se boje kineza. Evo i zasto (https://www.ubs.com/global/en/investment-bank/in-focus/2023/byd-teardown.html). Dakle UBS, top investicijska banka, je platila eksperte da razmontiraju BYD Seal i ovo su zakljucci:

Even with growing trade barriers in mind, there is a sustainable ~25% cost advantage for BYD over legacy competitors (dakle sustainable, ne ocekuju da ce ih stici ni Tesla ni europljani po tom pitanju!)

- Compared with mass EVs from legacy OEMs, BYD Seal is the better and much cheaper car - ne samo jeftiniji, nego i bolji!!! A razlog je:

thanks to high vertical integration that leverages BYD's cost lead in battery cells, vehicle integration, powertrain and electronics modules. Connectivity and advanced driver assistance systems are also state of the art.  In contrast, mass EVs from typical legacy OEMs have a much lower degree of vertical integration (we estimate about 30%) - dakle europljani i Tesla kupuju jako puno opreme od kineza (kao baterije) a Kinezi puno vise imaju inhouse sto ih cini troskovno kompetitivnijima.

 

12 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
Originalni_manic kaže...

 

A gle, u mom slucaju nije bila niti veza niti ista slicno.

 

Narucio sam auto u cca 2. mjesecu, zatrazio odgodu isporuke zbog poticaja (i narucio sam zbog poticaja), dokumentaciju predao u Teslu i oni me prijavili 22.04. (jucer) i dobio poticaje.

 

 Tesla je uspjela sve, dakle doslovno sve ljude koji su narucili Teslu prijaviti (preko 400 vozila). Ove godine su rijetki propustili priliku, samo je trebalo imati narudzbu.

 

 

14 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
assassin.st kaže...
Originalni_manic kaže...

 

A gle, u mom slucaju nije bila niti veza niti ista slicno.

 

Narucio sam auto u cca 2. mjesecu, zatrazio odgodu isporuke zbog poticaja (i narucio sam zbog poticaja), dokumentaciju predao u Teslu i oni me prijavili 22.04. (jucer) i dobio poticaje.

 

 Tesla je uspjela sve, dakle doslovno sve ljude koji su narucili Teslu prijaviti (preko 400 vozila). Ove godine su rijetki propustili priliku, samo je trebalo imati narudzbu.

 

 

 Znaci poticaji su u biti bili za preprodavaca tesle, ne za gradane?  

16 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
konjRR kaže...
assassin.st kaže...
Originalni_manic kaže...

 

A gle, u mom slucaju nije bila niti veza niti ista slicno.

 

Narucio sam auto u cca 2. mjesecu, zatrazio odgodu isporuke zbog poticaja (i narucio sam zbog poticaja), dokumentaciju predao u Teslu i oni me prijavili 22.04. (jucer) i dobio poticaje.

 

 Tesla je uspjela sve, dakle doslovno sve ljude koji su narucili Teslu prijaviti (preko 400 vozila). Ove godine su rijetki propustili priliku, samo je trebalo imati narudzbu.

 

 

 Znaci poticaji su u biti bili za preprodavaca tesle, ne za gradane?  

Tesla nema preprodavace, jedini koji imaju direct to consumer model :)

 

A gle, to ti govori o potraznji, ne o tome da Tesla tu ima neku prednost. Ima prednost u smislu snage branda i da ih ljudi zele :)

15 godina
offline
Re: Poticaji ponovno planuli u svega dva, tri sata
kiwi_91 kaže...

Ioniq 6, Tesla Model 3 RWD su se na natječaju mogli nabaviti za cijenu najprodavanijeg modela u HR ove godine (Škoda Octavia 1.5 TSI / 2.0 TDI), Nissan Ariya, Ioniq 5, Model Y RWD za cijenu bolje opremljenog Hyundai Tucsona. Hyundai Kona, Renault Megane EV, MG4, Opel Mokka-e su išli za cijenu od 20k - 25k €, a Twingo i Spring za manje od 15k €. Zar su to segmenti vozila imućnih ljudi? 

 Prvo, smjelo je praviti se pametan tek nakon prvog natječaja gdje je donekle ograničena cijena i količina. Proteklo je već 10ak natječaja gdje toga nije bilo, pa su osim Tesli S kupovani i deseci skutera koji su završavali ispod cijene na Njuskalu.

 

Drugo, ta paralela sa "segmentom vozila imućnijih ljudi" bi imala smisla je Država ikad poticala kupnju "segmenta vozila neimućnijih ljudi"?

 

Je li Država ikada poticala kupnju Golfa ili Peugeota 308, ili čak Clia? Ne? Hoće li? Neće.

Uganda je imala drugačiji pristup - sa poticanjem domaće proizvodnje motocikala, koji bi se onda u nekim okolnsotima krajnjem korisniku dali besplatno.

 

Pazi, ti osim kriminalno loše računice Fonda po pitanju ekologije nemaš niti jedan argument zašto bi država ikome financirala kupnju automobila - imaš svoj djelomičan pokušaj gore koji je kriv jer tek sad nakon 10 godina bacanja novaca, i činjenice da se, tek 2024. eto pojavio EV koji uz poticaj može biti ispod 30/35 000€.

 

Zašto Država nije poticala zamjenu CRT/Plasma TVa koji troše 100/150W na sat sa LED modelima, tehnički je ušteda i do 66%.

 

Država kao poticatelj mora stati iza 3 segmenta društva:

1. Onih koji ne mogu - invalidi, socijalni slučajevi (Fun Fact - svi socijalni slučajevi u Hrvatskoj dobiti će u 2024. oko 70 milijuna € - na oko 45 000 osoba - staviti u kontekst sa svim drugim poticajima i pronevjerama, dodatno ako imaš automobil ne možeš primati naknadu!)

2. Oni koji moraju - liječnici, poljoprivrednici, industrija, školstvo i kultura

3. Same sebe radi zaštite tržišta - energetika i vojska.

 

Gdje se tu ubraja kolega koji bi, da nije bilo poticaja, kupio Mazdu 3 benzinca za punu cijenu?

 

Zašto je računica kriminalno loša?

 

Pa jer sam Fond navodi u čemu je ekološki problem:

 

Prema podacima Energetskog instituta Hrvoje Požar, emisije CO2 u ukupnom domaćem prometu iznose oko 5,6 milijuna tona, od čega na cestovni promet otpada gotovo 3 milijuna tona. U Hrvatskoj  je danas registrirano više od 2 milijuna cestovnih vozila, od čega je gotovo 1,5 milijuna osobnih automobila. Prosječna starost osobnih vozila je više od 12 godina te prosječno osobno vozilo u RH godišnje emitira oko 3 tone CO2.  Za ilustraciju, hibridno vozilo godišnje emitira 1 tonu CO2, dok električna vozila uopće nemaju emisija niti zagađuju okoliš bukom.

 

 

Prvo, već se probližavamo 14 godina starosti.

Drugo, zamjena 10 000 vozila na ukupnu masu od 2 000 000 je efekt od 0.5% - beznačajno za ikakvu raspravu osim za medicinske slučajeve incidencije bolesti.

 

Stoga je jedino ispravno zaključiti da se masi od 1517 osoba daje 9000€ i to osobama koje bi da poticaja nema ili samostalno kupili automobil, ili kupili nešto povoljniji/iste cijene.

To nije poticaj već djeljenje novca.

 

Pa čak i za opjevane traktore od 2 000 000€ na poticaj postoji čvrsti slučaj da netko zbilja upotrijebi taj traktor za još jednu oranicu pa si poveća prinos.

Ovdje se radi o elementarno nepotrebnom luksuszu koji se javno plaća.

 

No, da se ne misli da sam 100% protiv.

 

Vratimo se na Ugandu i na omjer 1517 auta i 612 motocikala - trebalo je sve dati isključivo za motocikle.

Tu čak postoji šansa da se pokrene i domaća proizvodnja.

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
Poruka je uređivana zadnji put sri 24.4.2024 12:20 (wyks).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice