Zastupnici u Europskom parlamentu u srijedu 17. travnja su ažurirali pravila o zaštiti potrošača kako bi se, između ostalog, riješio problem dvojne kvalitete proizvoda. Novim zakonom, koji je već dogovoren s ministrima EU-a, ažuriraju se prava potrošača u skladu s potrebama novog, internetskog doba, čime se, među ostalim, jamči da će potrošači imati više informacija o tome kako funkcionira sustav ocjena proizvoda na internetu i ima li na njih utjecaj plaćeno oglašavanje. Novim se izmijenjenim pravilima potrošačima nastoji učiniti trasparentnijim ocjenjivanje na internetu, kao i personalizirano određivanje cijena.

Internetska tržišta i službe za uspoređivanje (npr. Amazon, eBay, AirBnb, Skyscanner) morat će objaviti glavne parametre na temelju kojih određuju kako će rangirati pojmove koje su korisnici upisali pri pretraživanju. Potrošače je potrebno obavijestiti i o tome od koga kupuju robu ili usluge (trgovac, samo internetsko tržište ili privatna osoba) i o tome je li primijenjeno personalizirano određivanje cijena.

Za široko raširene prekršaje (tj. one kojima se šteti potrošačima u više država članica EU-a), moguća najviša novčana kazna u državama članicama mora iznositi najmanje 4% godišnjeg prometa trgovca u prethodnoj financijskoj godini ili paušalni iznos od 2 milijuna eura u slučajevima kada informacije o ukupnom prometu nisu dostupne.

Podijeli:

Vezane objave