Dok zračni prijevoznici otkazuju letove za Sjedinjene Američke Države zbog straha zrakoplovne industrije da bi 5G tehnologija mogla ometati ključne instrumente na zrakoplovima u zračnim lukama pri slijetanju u Europi nema takvih problema. Kako prenosi CNN Business, Agencija za sigurnost zračnog prometa Europske unije (EASA) je potvrdila kako tehnički podaci dobiveni od proizvođača iz EU-a u ne ukazuju na neposrednu zabrinutost za sigurnost zračnog prometa. EASA nadzire civilno zrakoplovstvo u 31 europskoj zemlji. U SAD su zračni prijevoznici upozorili na katastrofalne posljedice za zrakoplovstvo i gospodarstvo ako se 5G mobilna usluga proširi na zračne luke bez dodatnih mjera zaštite. Američki zračni prijevoznici i zrakoplovni regulatori upozorili su da bi 5G mobilne antene u blizini zračnih luka mogle iskriviti očitanja radarskih visinomjera, koji pilotima govore koliko su udaljeni od tla.

Zašto postoji potencijalni problem u Sjedinjenim Državama, ali ne i u Europi? Naime, operateri mobilne telefonije u SAD uvode 5G uslugu u frekvencijskom opsegu između 3,7 i 3,98 GHz. Operateri su 2021. godine platile američkoj vladi 81 milijardu dolara za pravo korištenja tih frekvencija, poznatih kao C-Band. Za razliku od SAD operateri u Europi za 5G usluge koriste srednji frekvencijski opseg od 3,4 do 3,8 GHz.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Zrakoplovna industrija zabrinuta je da je američka 5G usluga previše blizu spektru koji koriste radarski visinomjeri, a koji je između 4,2 i 4,4 GHz. Europa se ne suočava s istim rizikom, prema industriji, jer postoji mnogo veći frekvencijski prostor između spektra koji koriste radarski visinomjeri i 5G. (foto Frankfurtska zračna luka, izvor Wikimedia)

Podijeli:

 

 

Vezane objave