Privatnost podataka sve više dolazi u interes javnosti ali i institucija. Za sada je vrlo različit odnos prema privatnosti podataka na Internetu s obzirom na stavove velikih tehnoloških tvrtki, korisnika te državnih institucija.

Addictivetips.com je anketirao 2.105 pojedinaca kako bi istražio koliko su politike privatnosti razumljive i koliko ih jasnima predstavljaju tvrtke koje stoje iza društvenih mreža. U prvom planu analize Addictivetips.com bila je politike privatnosti najviših platformi društvenih medija kako bi otkrili koliko su zaista čitljivi, uzimajući u obzir dobne skupine kojima dopuštaju prijavu.

Od 2.105 ljudi koje je Addictivetips.com anketirao, njih čak 87% reklo je da ne čita politike privatnosti prije nego što pristane predati svoje podatke. Kao razloge ne čitanja pravila o privatnosti anketirani su najčešće navodili:
• 89% sudionika reklo je da su predugi
• 83% je reklo da bi pristali čitali to ili ne
• 74% smatra da neće moći shvatiti ono što čitaju

Nakon uvida u politike privatnosti različitih aplikacija za društvene medije, Addictivetips.com otkrio je da su u prosjeku duge 6.152 riječi – za potpuno čitanje trebalo bi 47,3 minute.

Analizirajući terminologiju koja se koristi u pravilima privatnosti, Addictivetips.com pitao je sudionike osjećaju li da mogu definirati ili razumjeti sljedeće riječi koje se često nalaze u pravilima o privatnosti:

– API (sučelje za programiranje aplikacija) na vrhu je popisa često korištenih leksičkih žargona koje korisnici ne razumiju. Kolačići (cookies), adrese trećih strana i IP adrese su također među pojmovima koje korisnici ne razumiju u prosjeku 57%, 53% i 46% korisnika ne razumiju njihovo značenje.

– Kolačići i adrese treće strane spomenuti su u svim pravilima o privatnosti, a i IP adrese u 93% pravila.

Addictivetips.com usporedio je 15 najpreuzimanijih aplikacija na društvenim mrežama kako bi utvrdio donju dobnu granicu za registraciju korisnika.

Ako se usporedi potrebno vrijeme za čitanje pravila privatnosti pojedinih aplikacija društvenih mreža TikTok je na vrhu, za njegova pravila o privatnosti potrebno je najviše vremena za pročitati, čak 104,8 minuta te je usto prepun stručnih izraza ali ipak dopušten za registrirano korištenje djeci od 13 godina.

Addictivetips.com  je procijenio za koliku najmanju dobnu starost razumljiva terminologija pravila privatnosti s dobnom granicom ograničenja registracije za aplikaciju ukazujući time na raskorak između razumljivosti pravila i dobi korisnika.

Razlika između dobi za razumljivije čitanje pravila privatnosti i minimalne dobi za prijavu nije u raskoraku kod TikToka. WeChata, Reddita, Quora i Twitcha za čije razumljenjavnje pravila privatnosti je minimalna dob od 17 do 18 godina. Kod tih društvenih mreža minimalna dob za prijavu je 13 godina, što znači da tisuće njihovih korisnika neće moći u potpunosti shvatiti na što se prijavljuju.

Isto bi se moglo reći i za korisnike Vibera, Snapchata i Pinteresta koji svi imaju dobnu suglasnost od 13 godina i više, ali im je potrebna edukacija od 15 do 17 godina kako bi razumjeli svoje uvjete pružanja usluge.

S druge strane, korisnici Tumblra i Flickra trebali bi imati veće šanse razumjeti za što se prijavljuju jer se ocjena čitanja podudara s ocjenom od 8 do 10 godina.

Podijeli:

 

Vezane objave