Pedeset posto ukupne količine podataka koji kolaju u svim svjetskim Wi-Fi mrežama, dolazi iz bežičnih mreža instaliranih u hotelima na našem planetu.

adrinet2

Stotinjak stručnjaka iz sektora turizma i ugostiteljstva te organizatora događaja koji koriste Wi-Fi pristup Internetu za poboljšanje svojih usluga, okupilo se na konferenciji o implementaciji tih rješenja u hotelu Antunović u Zagrebu. Konferenciju je organizirala tvrtka Adrinet, zastupnik proizvođača Wi-Fi tehnologija kompanije Ruckus, koja je instalirala te tehnologije u više od 30 tisuća turističkih destinacija diljem svijeta.

Pedeset posto ukupne količine podataka koji kolaju u svim svjetskim Wi-Fi mrežama, dolazi iz bežičnih mreža instaliranih na tim tehnologijama u hotelima na našem planetu. Gosti hotela putem Wi-Fi mreža najčešće pristupaju društvenim mrežama i traže lokacije na internetskim kartama. Gotovo dvije trećine gostiju u hotelima Wi-Fi mrežu koriste u poslovne svrhe, nešto manje ih na taj način traži dodatne turističke sadržaje. Devedeset posto gostiju pri rezervaciji hotela provjerava ima li destinacija na koju idu na odmor Wi-Fi. Oko 75 gostiju spaja se s minimalno dva (mobitel i laptop) uređaja na hotelsku bežičnu mrežu. Čak 83 posto će ih na online recenzcijama usluga hotela u kojem su odsjeli, prijaviti loš Wi-Fi.

Dakle, ako se bavite turizmom – morate imate Wi-Fi mrežu i ona mora biti dobra. Jer, loš Wi-Fi loše djeluje na poslovanje: tako se propuštaju potencijalni novi i gube stari gosti, primjerice, gost nezadovoljan Wi-Fi mrežom hotela često traži povrat novca, bez bežične mreže hendikepirani ste želite li organizirati kongrese i konferencije. Kad se suoče s lošom Wi-Fi mrežom, gosti se žale na loš signal, sporost prijenosa podataka, nemogućnost spajanja više od dva uređaja. Dobra Wi-Fi mreža mora imati snažan signal, veliku propusnost i brzinu prijenosa podataka, mora biti sigurnosno zaštićena i laka za pristup.

Prednost Wi-Fi mreže je, uz to što je danas nešto što svaki hotel jednostavno mora imati i to što pruža dosta dodatnih mogućnosti za zaradu. Primjerice, hotel svoju Wi-Fi mrežu može monetizirati putem uvođenja niza lokacijskih usluga i ciljanog oglašavanja. Bežične mreže pružaju i sijaset novih podataka o gostima – o tome kakve sadržaje traže, gdje se kreću, itd. što olakšava prilagodbu hotela njihovim potrebama i bolji dizajn novih usluga (video-na-zahtijev, rent-a-tablet, primjena mobilnih POS uređaja, pametne hotelske sobe, itd.) koje može ponuditi svojim gostima. Još jedan izvor zarade od hotelske Wi-Fi mreže jest i iznajmljivanje te infrastrukture telekom operaterima.

I hotel Antunović koristi Wi-FI, a na to su bili potaknuti konferencijom Droidcon, koja je proljetos okupila više od 500 programera aplikacija za Android uređaje. Tvrtka Adrinet im je pomogla instaliravši im pokusnu mrežu koja je nakon besplatnog testnog razdoblja proširena na sva četiri hotela te grupacije.

„Ne mogu reći precizno koliko hotela u Hrvatskoj ima Wi-Fi, no većina ih ima tu bežičnu mrežu instaliranu u svojim prostorima. Većina hotela ima Wi-FI zato što to danas moraju imati, no gledano na tehnološkoj razini, mnogi naši hoteli trebali bi poraditi na svojoj Wi-Fi infrastrukturi.

Ivana Janković Šafarić, direktorica tvrtke Adrinet
Ivana Janković Šafarić, direktorica tvrtke Adrinet

Važno područje primjene Wi-Fi mreža su konferencije i veći sajmovi, koji, ponekad, znaju biti vrlo izazovni u projektnom smislu. Što se tiče ugostiteljskih objekata, tehnički zahtjevi Wi-Fi mreže nisu veliki, no ono u čemu mnogi od njih griješe je to što tu infrastrukturu ne koriste za razvoj dodatnih usluga. Wi-Fi je snažan marketinški alat“ izjavila je Ivana Janković Šafarić, direktorica tvrtke Adrinet.

Tvrtka Adrinet regionalni je tehnološki sistem integrator i distributer s dodanom vrijednošću, posluje dvije godine i nastala je kao spin-off tvrtka kompanije Microlink.

Podijelite: