„Odluku o kupovini hrvatski e-kupac donosi na temelju recenzija, najčešće plaća pouzećem, a za ponavljanje kupnje najvažnije mu je pozitivno iskustvo kod prve kupnje“, istakao je predsjednik Udruženja eCommerce Hrvatska Marcel Majsan predstavljajući istraživanje te udruge na početku ovogodišnje konferencije Cr Commerce 2020, održane u kongresnom centrru Forum u Zagrebu u četvrtak 12. ožujka.

Udruga eCommerce Hrvatska je krajem 2019. godine provela istraživanje na uzorku od 1.959 online kupaca uz pomoć svojih članica web trgovina.

Cilj istraživanja je bio saznati što žele online kupci u Hrvatskoj, što najčešće kupuju, koje načine plaćanja preferiraju, kako donose odluku za kupovinu te što ih najviše smeta nakon kupovine. Upitnik za online kupce se sastojao od 20 pitanja, a cjeloviti rezultati su objavljeni u Vodiču za online kupovinu.

Hrvatska online trgovina kontinuirano raste iz godine u godinu, 2019. godine je, prema podacima Državnog statističkog zavoda (DSZ) dosegla 449 milijuna eura, što iznosi oko 6% ukupne vrijednosti trgovine u RH. Internet u Hrvatskoj koristi nešto preko 70% stanovništva, a gotovo polovica Hrvata je barem jednom nešto kupilo preko interneta.

Više od 36% ispitanika kupuje online barem jednom mjesečno, dok čak 20% kupuje i nekoliko puta tjedno. Istraživanje pokazuje da većina hrvatskih online kupaca kupuje jednako u domaćim i inozemnim online trgovinama, a njih 40% češće kupuje u hrvatskim online trgovinama.

Hrvati najviše na internetu kupuju odjeću i obuću, pa onda predmete za kućanstvo i elektroničke uređaje. Također, značajan dio njih online kupuje putovanja i ulaznice.

Od 50 do 70% kupovina završava odabirom plaćanja prilikom preuzimanja, online kupci preferiraju plaćanje karticama te „pouzećem“ dok je Paypal na trećem mjestu po izboru plaćanja.

Podijeli:

 

Vezane objave