Online maloprodaja u Europi nastavila je s dvoznamenkastim rastom, europski promet e-trgovine u 2017. godini povećava se za 11 posto na 534 milijarde eura, navodi se u u godišnjem ecommerce izvještaju koji zajednički rade Ecommerce Europe i EuroCommerce. Ove godine očekuje se rast od 13 posto, odnosno promet od 602 milijarde eura. Usporedbe radi, u 2013. godini europski promet online maloprodaje iznosio je tek 307 milijardi eura.

“Kao europska udruga za e-trgovinu, sretni smo što vidimo ove brojke jer je jačanje i poticanje online prodaje u Europi naša misija. Cilj nam je stvaranje jednakih uvjeta za online trgovanje u zemljama Europske unije i ti podaci pružaju sjajne uvide u europska tržišta e-trgovine i pružaju vrijedne informacije za tvrtke koje žele početi prodavati prekogranične u Europi”, rekla je glavna tajnica Ecommerce Europe Marlene ten Ham.

“Ove brojke ukazuju ne samo na brzi rast online trgovine nego i prilagođavanje europske maloprodaje navikama potrošača. Na tržištima na kojima je prilagođavanje još uvijek sporo za brži napredak bitno je veće ulaganje u komunikacijsku i logističku infrastrukturu što je ključno za brži napredak online trgovine. EuroCommerce će nastaviti baviti prilagođavanjem regulatornog okruženja koji omogućuju brži rast maloprodaje svim kanalima i pomaže Europi u globalnom natjecanju u inovativnosti maloprodaje“, rekao je glavni direktor EuroCommercea Christian Verschueren.

Online trgovina na malo najrazvijenija je u zapadnoj Europi, s približno 68 posto ukupnog europskog online maloprodaje. To se može pripisati uglavnom naprednoj infrastrukturi zemalja zapadne Europe, visokom penetracijom interneta i visokom razinom povjerenja potrošača i poznavanjem online kupovine.

Južna Europa, sjeverna Europa i istočna Europa imaju manji udio u europskoj e-trgovini, udjeli su 12 posto, 8 posto i 6 posto. Međutim, u tim je dijelovima Europe najbrži rast online trgovine, na primjer, rast u Rumunjskoj je u 2017. godini bio čak 37 posto.

Izvješće sadrži glavne trendove europske online trgovine te činjenice i brojke e-trgovine nacionalnih europskih tržišta.

Najveće tržište e-trgovine u Europi je u Velikoj Britaniji (178 milijardi eura), slijede Francuska (93,2 milijarde eura) i Njemačka (93 milijarde). Velika Britanija ima i najvišu udjel e-trgovine u nacionalnom BDP-u, u 2017. godini udjel je bio 7 posto a u ovoj godini očekuje se udjel od 8 posto BDP-a.

U izvješću se navode najveće prepreke rastu online trgovine za kupce: brzina odnosno kašnjenje u isporuci problem je za 17 posto kupaca te tehniki propusti online trgovina za 13 posto kupaca. Najbolje logističke usluge za online trgovinu su u Njemačkoj, Luksemburgu, Nizozemskoj i Švedskoj.

Podijeli:

Vezane objave