Nedostupna web stranica baš kada se trebaju upisivati podaci za popis stanovništva ili otkazivanje stotine avionskih letova nakon lančane reakcije u sustavu, zbog nestanka struje, samo su neki od primjera koliko je svima bliska tema o važnosti kontinuiteta u poslovanju. Bez obzira na tehničku pozadinu, korisnici su već potpuno svjesni što to znači ako nemaju pristup točnim informacijama ili uslugama u trenutku kada oni to žele, trebaju ili moraju imati.

– Digitalna transformacija nije samo popularna fraza ili globalni trend već poslovna stvarnost i za hrvatske tvrtke. One se također moraju prilagoditi promijenjenim navikama potrošača i zakoračiti u nova područja produktivnosti. Tehnologija im je na raspolaganju i njihovi korisnici, zaposlenici i partneri to jako dobro znaju. Upravo zato, oni više neće imati razumijevanja za prekide u isporuci usluga ili bilo koju drugu nedostupnost. Domaći IT menadžeri zato moraju pronaći najbolji model za implementaciju tehnoloških prednosti u svoje sustave i maksimalno ih iskoristiti za bolje poslovne rezultate – kaže Saša Hederić, regionalni menadžer za jugoistočnu Europu u Veeamu.

Granica između javnog, privatnog i hibridnog oblaka već se gotovo izbrisala, a samo prije nekoliko godina ideja da se infrastruktura podatkovnog centra preseli u oblak činila se kao iznimno nesigurna avantura. No, tvrtke sada već normalno prihvaćaju arhitekturu hibridnog oblaka, i za infrastrukturu i aplikacije. I taj će se trend zasigurno ubrzati u sljedećih 12 mjeseci jer kompanije trebaju veću operativnu agilnost i pouzdanost, a da istovremeno imaju pristup podacima i aplikacijama u svakom trenutku i bilo gdje.

Zatim, infrastruktura koja se oslanja na softver doživjet će eksplozivni rast jer nije nikakva tajna da je sve veći trend imati podatkovni centar koji funkcionira zahvaljujući softveru, ponajprije zbog popularnosti virtualizacije. Aplikacije koje rade u virtualiziranom okruženju pomažu tvrtkama jer su one samim time učinkovitije, a IT infrastruktura postaje fleksibilnija i time lakše upravljiva, s više vremena i resursa za druge zadatke.

Biti barem jedan korak ispred hakera i dalje je cilj svake tvrtke, a IT menadžeri neće mirno spavati ni tijekom 2017. zbog bojazni od botnetova i malwarea, naročito ransomwarea. Kontinuitet u poslovanju teško je zadržati ako je tvrtka suočena s velikim napadom na DNS usluge. Više nego ikada, tvrtke će morati obratiti pažnju na sigurnost podataka, ali i na mogućnosti backupa i brzog oporavka podataka kako bi zajamčili dostupnosti svih svojih usluga korisnicima i partnerima.

I na koncu, suočeni smo sa sve većom količinom podataka koji su oko nas, a ‘sutra’ nam donosi neminovan rast broja megabajta i terabajta. To će svakako biti pozitivan trend za tvrtke koje koriste mogućnosti napredne analitike i tako poboljšavaju svoje poslovanje, strategije ili pružaju nove usluge. Naravno, rezultati analitike će stići samo ako su im podaci na raspolaganju, pa svaka takva tvrtka koja zasniva svoj uspjeh ili proces odlučivanja na naprednim analizama mora razmisliti kako zadržati dostupnost sustava nužnog za analitičke procese.

Bez obzira koliko su tehnološka predviđanja uvijek izazovan zadatak, jedno nije sporno – aplikacije i podaci moraju biti dostupni kada to korisnici žele. Ispadi i nedostupnosti e-maila, web shopa ili stranice ili bilo kojeg drugog online sustava davno su prestali biti normalna stvar. Centralno mjesto na pozornici događaja u 2017. godini imat će stoga podatkovni centar, ključni dio infrastrukture koji pohranjuje informacije i omogućava usluge korisnicima, zaposlenicima i partnerima. Hoće li on uistinu biti glavni na sceni ovisit će o sposobnosti tvrtke da definira plan koji će omogućiti njegovu dostupnost te ispuni i nadmaši očekivanja krajnjih korisnika.

Podijeli: