Prva konferencija o e-trgovini u organizaciji udruge eCommerce Hrvatska, održana je 15. veljače u prostoru Zagrebačkog inovacijskog centra ZICER, okupila je tri stotine sudionika, od čega oko stotinu web trgovaca, članova te udruge i oko dvije stotine stručnjaka kojima je posao vezan za online trgovine.  Na konferenciji je Cladio Kramarić predstavio istraživanje koje je udruga eCommerce Hrvatska napravila na uzorku svojih 198 članova.

48 posto web trgovina u Hrvatskoj ima godišnji promet do 300.000 kuna, a samo ih je 14 posto s godišnjim prometom većim od 3 milijuna kuna.  22 posto online trgovina u Hrvatskoj ostvaruje godišnji promet do 3 milijuna kuna. Najviše (njih 79 posto) prodaju tehničku opremu i prehrambene proizvode, zatim modne predmete. Nešto više od 10 posto internetskih trgovaca u Hrvatskoj planira otvoriti i jedan offline kanal prodaje – poslovnicu, u većem gradu u kojem posluju. Isključivo digitalno orijentiranih web trgovaca među ispitanima je 47 posto.

Trećina online trgovaca sve radi sama, 20 posto ih je zaposlilo još jednu osobu, ostali su zaposlili više osoba. Gotovo 40 posto prodaje izvan granica Hrvatske, a približan broj ih planira to učiniti u najskorije vrijeme. Najveći su im problem administracija poslovanja, tehničke poteškoće i nedostatak sredstava za jače marketinške aktivnosti. Kupci u Hrvatskoj, prema navedenom istraživanju, više vjeruju web trgovinama koje imaju i fizičke poslovnice.

Što se tiče plaćanja, Hrvati preferiraju plaćanje pouzećem, a taj način plaćanja nudi svaki četvrti webshop. Najzastupljenije je virmansko plaćanje. Zanimljivo je, samo 20 posto internetskih trgovina u Hrvatskoj omogućuje i plaćanje kreditnim karticama. To će se poboljšati od rujna ove godine kada će dvofaktorska autentifikacija biti obvezna prema standardima nove Direktive o platnim uslugama (Payment Service Directive PSD2).

Podijeli:

Vezane objave