Sveučilište u Compiègneu u Francuskoj upriličilo je 28. studenoga demonstraciju prvog autonomnog vozila električnog vozila Renault ZOE koji koristi navigaciju od europskog satelitskog sustava Galileo, objavila je Europska agencija za GNSS (GSA).

Sudionici događaja, među kojima su bili predstavnici GSA i Europske komisije te francuske i španjolske vlade kao i predstavnici automobilske industrije, imali su jedinstvenu priliku voziti se u autonomnom vozilu opremljenom inovativnim motorom za pozicioniranje razvijenim u okviru ESCAPE projekta – ESCAPE GNSS motorom (EGE). EGE koristi Galileo signale i usluge za pružanje osnovne komponente pozicioniranja u autonomnim vozilima. Dizajniran je i prototipiran ESCAPE projektom, financiranim iz programa Temeljnih elemenata Europske agencije za GNSS (GSA).

„EU, države članice, industrija i drugi dionici već su prepoznali u Amsterdamskoj deklaraciji da su Galileo i Egnos diferencijatori (provjera autentičnosti, visoka točnost i integritet) nužni uvjeti za primjenu tehnologije automatizirane vožnje. Ta tehnologija omogućit će nam da automatizirana vozila učinimo sigurnijima i približit će nam ciljeve postizanja inkluzivne, pristupačne, pristupačne i održive mobilnosti za sve “, rekao je Alvaro Herrero iz španjolskog Ministarstva javnih radova i prometa.

„GNSS je ključna tehnologija koja omogućuje potpuno povezivanje i automatiziranu vožnju. Ono čemu danas svjedočimo demonstraciji motora ESCAPE GNSS, koji koristi Galileovu mogućnost navigacije, zapravo je pogled na to kako će izgledati vožnja u bliskoj budućnosti i ključna je prekretnica koja će nam donijeti sve bliži punoj automatizaciji“, rekao je izvršni direktor GSA Carlo des Dorides.

Automobili opremljeni EGE-om predstavljeni su u dvije demonstracije na događaju. Tijekom prve demonstracije električnog automobila Renault ZOE, sudionici i novinari imali su jedinstvenu priliku ukrcati se u vozilo i voziti se bez vozačke staze University of Technology of Compiègne (UTC).

“Informacije dostupne iz Galileo GNSS-a trebale bi pridonijeti uporabi vozila s autonomnim vozačkim mogućnostima i poboljšati naše sustave pomoći u vožnji ovisni o lokaciji”, rekao je direktor istraživanja u grupi Renault Patrick Bastard dodavši kako je uz Galileo navigaciju moguće koristiti bilo koju aplikaciju koja doprinosi sigurnosti vozila.

U drugom demo prikazu, drugo vozilo prometovalo je javnim cestama u Compiègneu kako bi demonstriralo potencijal sustava u prigradskom okruženju. U tom automobilu nije bilo putnika, ali sudionici su mogli pogledati video zapis uživo sa testiranja putem 4G s procijenjenom pozicijom dobivenom korištenjem EGE-a zajedno s RTK-om.

“Galileo će dramatično poboljšati preciznost i omogućava nam brže raspoređivanje ovih vozila”, rekao je vozač u Renault Grupi Rémi Bastien.

Dizajn prototipa EGE uključuje nekoliko glavnih komponenti, uključujući novi višefrekventni multi-konstelacijski GNSS prijemnik automobila. Glavna odlika ESCAPE prijemnika je njegova sposobnost da precizno i ​​istodobno obrađuje signale iz dva različita GNSS opsega i iz različitih satelitskih konstelacija. Iako je ta mogućnost uobičajena kod vrhunskih profesionalnih prijemnika, ona je vrhunska u automobilskoj Tier-2 panorami.

Prijemnik je ujedno i svojstveni uređaj u svom segmentu koji podržava novu uslugu Galileove navigacijske poruke (NMA) – otvoreni E1 signal. Konačno, novi GNSS prijemnik dolazi s nekoliko poboljšanih obrada signala: bolja osjetljivost prijemnika i mogućnost praćenja, ublažavanje više puta, više kanala frekvencije (IF) i fleksibilnost u usmjeravanju IF uzoraka, otkrivanje i ublažavanje ometanja i optimizacija GNSS podataka teći.

Rezultat je ESCAPE GNSS senzor koji kombinira vrhunsku GNSS tehnologiju koja je tradicionalno rezervirana za profesionalne aplikacije, inovativnu dvopojasnu Galileo obradu, kao i sve hardverske i softverske aspekte sigurnosti koji su potrebni za certificiranje komponente za automobilsko tržište.

Podijeli:

Vezane objave