Vrijeme pandemije u DB informatici iskoristili su da cijeli svoj sustav usluge upravljanja e-računima SUPER razviju potpuno od početka na što je uloženo 7 mjeseci napornog rada cijelog razvojnog tima tvrtke. To se odnosi na sve dijelove sustava (web aplikacija, Windows desktop inačica, API, kao i dio koji posreduje između sustava i mreže, odnosno middleware).

sučelje za kreiranje računa u web aplikaciji

Ciljevi tako opsežnog posla (rijetki se razvojni timovi mogu odlučiti za takav „luksuz“ ponovnog razvoja od nule) su potpuna optimizacija programskog koda te dostizanje znatno veće brzine i stabilnosti, implementacija najnovije inačice Europske norme za elektroničke račune, priprema cijelog sustava za planirane velike nadogradnje u mogućnostima, ali i interno usklađenje s kompleksnom hrvatskom i europskom zakonskom regulativom bez “oslanjanja” na pomoć od strane državnog sustava za e-račune.

Web aplikacija

Većini korisnika web aplikacije SUPER on je primarni način rada s e-računima. Sučelje je moderno i vrlo prilagođeno korisniku, pa nam čak i stručnjaci DB informatike napominju da su uložili veliki trud u pokušaju pojednostavljenja. No, kad se zagrebe ispod površine, nailazi se na mnoštvo kompleksnih mogućnosti.

primjer kreiranja računa u Windows aplikaciji

Primjerice, svrha implementacije zadnje inačice Europske norme uočava se već na novoj mogućnosti detaljne PDF vizualizacije gdje se običan račun s jednom stavkom pretvara u kompleksan PDF dokument od 7-8 stranica, a u skladu s preporukom da svaki detalj iz originala e-računa bude prikazan i u vizualizaciji.

„Pokušali smo ispitati implementirano pravno usklađenje i – radi! Primjerice, kreirali smo jedan račun po starom standardu koji je još uvijek u uporabi kod mnogih poslovnih informacijskih sustava, namjerno dodali jednu grešku, prenijeli ga putem web aplikacije, a sustav je uredno javio sve greške i nije dozvolio spremanje takvog neispravnog računa“, ispričao nam je CEO DB informatike d.o.o. Darko Glujić.

Ono što korisnici najčešće rade, kreiranje pa slanje e-računa, u novoj inačici aplikacije DB informatike radi doista brzo i glatko. Jasno su označena sva obvezna polja pa se u mnoštvu dodatnih mogućnosti običan korisnik brzo snađe. I tu su primjetni napori razvojnog tima za olakšavanje rada krajnjem korisniku pa ističemo vrlo korisnu bazu svih hrvatskih tvrtki (sa sudskog registra), provjeru OIB-a obrtnika (uz neizbježna GDPR upozorenja), kao i provjeru je li OIB primatelja računa uopće ispravan hrvatski OIB. E-računi se mogu slati i u sve EU države te većinu europskih država, dovoljno je odabrati državu primatelja, a web aplikacija će podesiti sve detalje da takav e-račun bude ispravan. Zahvaljujući toj mogućnosti, i stranci koji šalju račune u Hrvatsku mogu koristiti ovaj sustav.

Zaprimanje e-računa je vrlo jednostavno, kao i njegovo preuzimanje. Gluić nam je istaknuto da je primitak realiziran u skladu s nadležnom regulativom pa uvijek postoji nedvojben dokaz primitka, a u svijetlu zakonske odredbe da valuta računa kreće od trenutka primitka, a ne slanja.

Cijela je web aplikacija, kao i API upogonjena na ozbiljnoj infrastrukturi: radi se o clusteru poslužitelja sa dediciranim brzim mrežnim podatkovnim sustavom, sve se nalazi iza redundantnog vatrozida, a redundantni NLB uređaj se brine o visokoj dostupnosti.

primjer popisa grešaka na neispravnom računu

Ostali dijelovi sustava

No, primarna zamisao koja stoji iza uvođenja e-računa u poslovanje je automatizacija. Naime, samo si mikro i mali poduzetnici mogu dozvoliti rad isključivo putem web aplikacije, dok oni koji imaju veći broj izlaznih ili ulaznih računa žele te poslove raditi direktno iz svog poslovnog informacijskog sustava, odnosno ERP-a.

Za takve potrebe implementiran je SUPER.api, a sudeći po opsegu API dokumentacije, naglasak je stavljen na mogućnosti nasuprot jednostavnosti. Tim je putem moguće poslati/zaprimiti e-račun, ali i podatke u strukturiranom obliku.

No, ponekad sigurnosna pravila kod većih kompanija (dobar su primjer financijske institucije) ne dozvoljavaju direktno spajanje vlastitih poslovnih sustava putem javnog Interneta. Nadalje, postoje vrlo ozbiljni poslovni informacijski sustavi unutar kojih nije tako jednostavno implementirati elektroničko potpisivanje. Inicijalno za potrebe spajanja sa SAP-om, za takve su namjene stručnjaci DB informatike razvili mali i brzi višekorisnički middleware (SUPEER.m) koji se brine o takvim potrebama, a instalira se lokalno kod korisnika.

Isprobali smo i zadnji dio sustava, SUPER.win. Radi se o jednostavnoj Windows aplikaciji koja služi za kreiranje, slanje, zaprimanje i pohranu e-računa, a ima bazu podataka za artikle i kupce. Instalira se lokalno na računalu korisnika, što je prilično jedinstveno u svijetu e-računa. Omogućen je potpuno funkcionalni offline rad, pa kad se korisnik spoji na Internet (idealno za mjesta sa slabijom internetskom povezanošću), izvrši se slanje i zaprimanje računa.

primjer odabira kupca s automatskim popunjavanjem podataka nakon odabira

Podijeli:

 

Vezane objave