Mreža – žila kucavica poslovnih sustava u većini tvrtki zapravo je ista već više od 20 godina. Iako je u svim segmentima IT-a prisutna evolucija, od compute dijela dolaskom virtualizacije, do softvera masovnim prihvaćanjem cloud rješenja u enterprise okolinama, mreža nije previše evoluirala – osim u smislu povećanja brzina. Na njoj smo nekada imali spojena samo osobna računala, isključivo na žici s tanašnom internetskom konekcijom preko dial-upa ili kasnije ISDN-a. Telefoni su imali svoju analognu ili digitalnu mrežu preko jedne parice, a sustav videonadzora bio je kompletno fizički odvojen. Danas, svaki korisnik ima nekoliko uređaja, najčešće spojenih na Wi-Fi mrežu, s dostupnim širokopojasnim pristupom Internetu, što donosi veliku razinu malicioznih prijetnji. Na mrežu spajamo sve što inicijalno nije ni bilo zamišljeno da ćemo spajati – od telefonije do videonadzora, preko različitih senzora, i još mnogo toga. Posao sistem inženjera nije više jednostavan, a raspon tehnologija i kompleksnost različitih rješenja danas zahtijevaju angažiranost više osoba.

Same mrežne uređaje jednako konfiguriramo već spomenutih 20+ godina, a implementacija mreže na određene lokacije zahtijeva mnogo ljudi i vremena. Mrežni odjeli često su silos za sebe, kao što su to danas i ostali IT odjeli, poput sistem inženjera, developera itd… Takav način poslovanja u većini poduzeća donosi izazove u komunikaciji među timovima, ali kasnije i raspodjeli odgovornosti – najčešće prilikom pojave incidenata. Osim pogleda na način upravljanja mrežama, vrlo je očit i problem vidljivosti i assurancea. Razni dostupni alati, bazirani samo na SNMP-u, često nisu od prevelike koristi, a radi kompleksnosti sustava, veći dio ljudi nije više u mogućnosti pratiti logove, pogotovo u realnom vremenu.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Velike tvrtke napravile su pomak zapošljavajući više usko specijaliziranog kadra, počele su koristiti kompleksne alate za automatizaciju, te izrađuju rješenja unutar tvrtke kako bi unaprijedili upravljanje svojim mrežnim sustavima. Manji korisnici u većini si slučajeva ne mogu priuštiti osnivanje mrežnih odjela s nekoliko dediciranih osoba.

Zato kao odgovor na navedene izazove Cisco za manje korisnike ili one koji nemaju dedicirane mrežne odjele, nudi:

Cisco Merakicloud managed mrežno rješenje kojim kroz jednostavno grafičko sučelje (Meraki Dashboard) upravljamo kompletnom mrežnom infrastrukturom od switcheva (MS), wireless infrastrukture (MR), UTM uređaja (MX), koji uključuju SD-WAN mogućnosti, cellular gatewaya (MG), sigurnosnih kamera (MV), environmental senzora (MT), tipičnih za data centre i ormare s mrežnom opremom – sve do MDM-a za mobilne uređaje i računala (SM). Kada govorimo o upravljanju iz clouda, vrlo je važno uzeti u obzir da korisnički podaci ostaju uvijek on-premise i ne prolaze kroz cloud, već se u cloudu nalaze samo management promet i metadata.

Koristeći takav pristup, scale vaše tvrtke ne predstavlja nikakav problem jer iz jednog dashboarda možete upravljati mnogobrojnim lokacijama bilo koje veličine. Meraki mrežna oprema skalira od najmanjih tvrtki s nekoliko zaposlenika, do najvećih enterprise okolina sa stotinama i tisućama lokacija i korisnika. Uz Cisco Meraki rješenje, moguće su značajne uštede, a razvoj mreže brz je i jednostavan kroz intuitivno grafičko sučelje. Moguće je konfigurirati čitavu mrežu, čak i prije nego što uređaji stignu na željenu lokaciju. Oni će, nakon što budu ugrađeni, primiti konfiguraciju preko plug and play mehanizma iz Meraki Dashboarda. Otvoreni API-ji omogućuju integraciju s trećim sustavima i servis desk aplikacijama. Mogućnost granularnog podešavanja pristupa Dashboardu, kako bi različiti timovi mogli imati odgovarajući pristup sustavu, omogućuje savladavanje silosa između timova uz višestruku korist.

Sve navedeno, uz holistički pristup, nudi i assurance – analitiku s koreliranim podacima koji daju uvid u ponašanje mreže, kako bi se MTTR smanjio na najmanju moguću mjeru.

S obzirom na to da se sve radnje na mreži obavljaju s istog mjesta (Meraki Dashboard), nema potrebe za različitim dodatnim sustavima za konfiguraciju i monitoring. Ažuriranje softvera na uređajima jednostavno je i automatizirano, što značajno pridonosi povećanju sigurnosti. Gartner procjenjuje da je 80% ukupnih IT troškova vezan uz razdoblje nakon inicijalne kupnje rješenja – to pokazuje da najveći potencijal za smanjenje ukupne cijene vlasništva leži u smanjenju operativnih troškova, što Merakijev pristup svakako omogućuje. Operativni i kapitalni troškovi znatno se smanjuju, pa je tako, prema određenim istraživanjima, moguća ušteda do 20% kapitalnih i do 90% operativnih troškova. Provjerite sljedeću infografiku i saznajte koliko biste vi i vaša tvrtka mogli uštedjeti. https://meraki.cisco.com/tco

Najveći izazov u prihvaćanju novih koncepata je način razmišljanja. Još uvijek većina upravlja mrežom na tradicionalan način, i teško se riješiti starih navika, a cloud smatramo nesigurnim. Korištenje mreže, uz plaćanje vremenski ograničene licence, na isti način kako koristimo ostale usluge – struja, voda, plin, registracije automobila, različiti softver, jednostavno nije ono na što smo navikli. Međutim, prihvaćanje bolje tehnologije i novih koncepata rezultira uspješnijim poslovanjem i za vas i vaše tvrtke.

Na kraju postavljamo pitanje za one najtvrdokornije, kojima gornji tekst još uvijek ne zvuči uvjerljivo, i kojima zbog nečega upravljanje mrežom iz clouda nije prihvatljivo – jeste li svoj mailbox i dokumente migrirali u neko od public cloud rješenja?

Obratite nam se s povjerenjem i saznajte više o Meraki mrežnom rješenju, koje upravlja s više od 3 milijuna korisničkih mreža na svijetu.

Cisco distributer:

Comtel Corp. d.o.o. Riječka 10, 10000 Zagreb, prodaja@comtel.hr, Tel: +385 1 3688 640

Podijeli:

 

 

Vezane objave